Sponzige rem Honda Africa Twin 650

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,

Onlangs heb ik de voorrempomp van een Africa twin 650 gereviseerd.
Na ontluchten vind ik de voorrem behoorlijk sponzig aanvoelen, ook is de remkracht niet super.
Daarvoor was het ook al geen "bijterig" remsysteem en voelde enigzins sponzig aan maar dat lijkt me een beetje typisch Honda.
Mijn XL600 en XL500 zijn ook geen "bijterige" remmers.
Het systeem is goed ontlucht, lekt nergens en heeft een staalommantelde remleiding.
Het lijkt me dat een Africa Twin toch een stuk feller moet kunnen remmen. Iemand ervaring met de remmerij op een Africa Twin?
 
Heb zelf ook lang lopen kloten met mn brommer toentertijd en voor mij werkte het volgende het beste.
Remleiding enigzins buigen zodat de lucht altijd naar het reservoir kan stijgen, dus vanaf het reservoir moet de slang naar beneden lopen. Toen een kabelbinder om de remhendel gedaan, paar keer tegen de leiding aangetikt en een nacht laten staan. Dag erna paar keer pompen en de bellen kwamen zo opborrelen uit het reservoir en de remdruk was weer terug.
Daarentegen, als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik denk ik een fiets ventiel in een transparante buis draaien en dit geheel op de ontluchtingsnippel maken, pompen maarr!
 
Terug
Bovenaan Onderaan