Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Twee mogelijkheden, slechte accu en/of overgangsweerstanden in connectoren. Spanningen niet aflezen van die ingebouwde meter maar van een voltmeter rechtstreeks op de accu.
De accu sluit ik uit, die is pas nieuw, en als ik de ontsteking direct op de accu aansluit doet de motor het wel goed.
Slecht contact/overgangsweerstanden kan, maar ik heb alles al een keer nagelopen en het lijkt allemaal schoon. Overgangs weerstand temperatuur gevoelig ??
 
Jij sluit die accu uit omdat die nieuw zou zijn. En dat is een verkeerde aanname. Ook een nieuwe accu kan aan het eind van zijn leven zijn. Als het navulbare accu is moet er na het vullen met zwavelzuur eerst nog een paar uur geladen worden om de volle capaciteit te krijgen. Ook een nieuwe accu kan na een paar maanden stilstaan last krijgen van sulfatering en heeft dan nog maar een fractie van de normale capaciteit.

Sluit een voltmeter aan op de accupolen en ga dan rijden of simuleer een rit. Kijk dan wat er met de accuspanning gebeurd.
 
hallo mannen,

ik heb nog wat spulletjes over en heb dit op marktplaats gezet.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=23


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=6


bij een goed bod kan mijn r65 uit 1979 ook weg !
er is veel gereviseerd waaronder:
*nieuwe kruaslagers/distributie ketting
*nicasiel cilinders met nieuwe zuigerveren
*complete kop revisie inc naaldlagers/klepzitting en nieuwe model tuimelaars ect
*electronische beks ontsteking
*progressieve voorvorkveren.
*nieuw model luchtfilterhuis en carburatoren (originele aanwezig)
*nieuwe voorband
*motor en frame nummer zijn gelijk
en nog meer
ik hoef er niet de hoofdprijs voor !
ik heb er al een jaar niet meer op gereden en mijn schuur staat vol !
 
Laatst bewerkt:
Ben op zoek naar een midden kuipdeel voor mij R100RS, denk dat zowel van een R100RS als een RT zal passen.
Wie heeft er nog iets liggen.
Heb de voorkeur voor een zilverkleurige, maar spuiten is een optie
Gaat om dit onderdeel;
[afbeelding]

Heb ik nog liggen, in het blauw, met een RT kuip!
 
De accu sluit ik uit, die is pas nieuw, en als ik de ontsteking direct op de accu aansluit doet de motor het wel goed.
Slecht contact/overgangsweerstanden kan, maar ik heb alles al een keer nagelopen en het lijkt allemaal schoon. Overgangs weerstand temperatuur gevoelig ??
Ooit hebben wij in een soort niemandsland stilgestaan met ontstekingsproblemen, na lang zoeken vonden we onder de tank een wit aangelopen verbindingsstekker, na deze gereinigd te hebben (lees:afgekrabt met zakmes) liep de R100 weer, je verteld dat al een hele hoop vernieuwd is, dus waarschijnlijk zal het wel in orde zijn, maar dit is toch een aandachtspunt omdat die plek zeer warmtegevoelig is,
En zo te lezen heeft warmte toch een invloed ?

Succes!
 
.
full
 
Hey mensen, afgelopen maandag een Schone Slaapster ontdekt in een garage. Heb haar gelijk maar opgehaald en meteen door de wasstraat gereden. Nu nog een goede accu, de oude is naar de eeuwige jachtvelden neem ik aan. Hij hangt wel aan de Optimate, maar ik verwacht dat er geen muziek meer uit die accu komt. In mijn zoektocht naar een accu kom ik nogal wat verschil tegen. Er worden accus geadviseerd variërend van 19Ah tot 30Ah. Wat is jullie mening hierover?

full
 
Hey mensen, afgelopen maandag een Schone Slaapster ontdekt in een garage. Heb haar gelijk maar opgehaald en meteen door de wasstraat gereden. Nu nog een goede accu, de oude is naar de eeuwige jachtvelden neem ik aan. Hij hangt wel aan de Optimate, maar ik verwacht dat er geen muziek meer uit die accu komt. In mijn zoektocht naar een accu kom ik nogal wat verschil tegen. Er worden accus geadviseerd variërend van 19Ah tot 30Ah. Wat is jullie mening hierover?

[afbeelding]
19 Ah moet voldoende zijn, maar belangrijker is de CCA, oftewel de maximale stroom die de accu kan en mag leveren (Cold Cranck Amps)

Zo te zien de laatste generatie R65 met de dubbele schokbrekers achter :}
 
Laatst bewerkt:
Accu gevonden Jaap. Door even dit topic te scannen kwam ik een tip van jou tegen om eens op het Duitse forum voor kleine Boxers te kijken. Daar was men nogal gecharmeerd van de KungLong accu van Reichelt. Die heb ik dan ook maar besteld.
WP 18-12 - Blei-Vlies-Akku, 12 V, 18 Ah

Zo heb ik nog een paar internetsites voor (kleine) BMW's:

2-ventiler.de Duits

kleineboxer.de - Foren-Übersicht (Duits)

The Unofficial and Purposely Disorganized R65 Forum Amerikaans

Join Amerikaans
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al jaren met Kung Long. Hij zat in de R60, er zit er één in de MZ en in de 1100GS ook. In de R100 die ik aan RobLC overgedaan heb zit er ook één. Prima accu's, geen zelfontlading en starten prima, ook met een Bosch startmotor. Mijn volgende accu wordt er weer één. Hoewel de naam veranderd schijnt te zijn.
 
Ik rij al jaren met Kung Long. Hij zat in de R60, er zit er één in de MZ en in de 1100GS ook. In de R100 die ik aan RobLC overgedaan heb zit er ook één. Prima accu's, geen zelfontlading en starten prima, ook met een Bosch startmotor. Mijn volgende accu wordt er weer één. Hoewel de naam veranderd schijnt te zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik em bijna altijd gestart krijg met dat kleine accuutje..had ik niet verwacht...zal nog een keer goed bevestigen want is de helft kleiner.
Ligt al een mooi hoekprofieltje voor wat nog steeds passend gemaakt moet worden... :$
Eerst maar weer eens de benzinedop borgen zodat die niet meer doordraait, is wel zo makkelijk met tanken...
 
Afgelopen zondag tijdens de Hamburgerrun 2017 was het de eerste trip voor mij met mijn nieuwe aanwinst. De BMW liep als een zonnetje en heeft geen klap verkeerd gegeven.Ze start vlot met een druk op de startknop. Ook met de kickstarter start ze vlot. En starten met de kickstarter is dus echt kicken!!!

Maar nu ik hier 200km op heb gereden snap ik ook heel goed dat BMW destijds de strijd met de japanners compleet verloren had. Met een Japanner uit die tijd schakel je "door de versnellingen heen". Met deze BMW is het meer een kwestie van "der richtige Gang einlegen", de juiste versnelling bij de juiste snelheid zoeken. Je gaat er wel heel bewust van rijden, het is ook echt oldskool. Niet snel opschakelen, maar bedachtzaam je schakelmoment kiezen als de snelheid er rijp voor is. Waar BMW wel heel goed in was is de degelijke indruk die de motor achterlaat als je er aan sleutelt. Ook logisch, de onderdelen die eraan zitten zijn eenvoudig en degelijk. Niks mis mee, een feest om aan te sleutelen.

Al met al is het een mooie klassieke tourfiets die heel goed zit, licht stuurt en heel erg handelbaar is. Een trip naar Spanje is op een dergelijke fiets goed te doen. Ik zie mezelf al over de Route Departementale in een dag of 4 naar Spanje rijden. Je kent het wel: tandenborstel in de linker-, zwembroek in de rechterkoffer en m'n tentje achterop. Onderweg lekker genieten van het landschap wat loom aan je voorbijglijdt. 's Avonds in het dorpscafe een maaltijd, een flesje wijn, zicht op het potje petanque van de lokale ouderen en ondertussen een geanimeerd gesprek aanknopen met de net iets te jonge serveerster...............................
Euuhh, ik begin weg te dromen merk ik, het wordt zo langzamerhand tijd voor de motorvakantie!!!!!!!!



Ooh ja, fotos natuurlijk!!

De Hamburgerrun
full


En na een flinke poetsbeurt! Ze is bijna klaar om de stal weer te verlaten, nog even wachten op een carbpakking. De oude lekt een beetje.
full
 
Vraagje, heeft de achter rempomp van een R100RS e.d. een vrije slag of niet?

Het gaat om deze rempomp.
Hauptbremszylinder34311241960BMWR100RSR100RT1.JPG


De cilinder komt niet helemaal terug tot tegen de hevel, ik heb dus iets van een vrije slag. Is dit bij jullie ook zo, of moet de cilinder juist wel helemaal tegen de hevel aan komen?
 
Ik heb zojuist even in de schuur er naar gekeken en voor zover ik het kan zien (in gemonteerde toestand) zit er geen speling op de hevel van de achterremcilinder.
 
Laatst bewerkt:
Er moet altijd een stukje vrije slag inzitten, puur voor de zekerheid. Een rempomp moet namelijk altijd helemaal terug kunnen komen om de druk eraf te laten
 
Terug
Bovenaan Onderaan