Gezocht: keerring vorkpoot gereedschap Honda VFR750

tyg1989

Rookie
25 feb 2016
9
0
Zwolle
Hallo!

Aankomend weekend wil ik de keerringen van de vorkpoten van mijn Honda VFR 750F (1993) vervangen. Ik weet dat daar speciaal gereedschap voor is. Is er een sympathieke MF'er die zegt "dat gereedschap heb ik en dat mag je van mij lenen!"? Dat zou heel fijn zijn. :] Overigens ga ik ook de balhoofdlagers vervangen, dus mocht je daar nog handige tools voor hebben zijn die ook welkom! ;)

Ik rij zaterdag van Apeldoorn naar Renswoude. Als je ergens daar in de buurt (of tussenin) woont kom ik de tools graag ophalen (en natuurlijk weer netjes terugbrengen).

Alvast bedankt!

Groet,

Thijs
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Aankomend weekend wil ik de keerringen van de vorkpoten van mijn Honda VFR 750F (1993) vervangen. Ik weet dat daar speciaal gereedschap voor is.

Ik heb enkele jaren geleden ook de keerringen vervangen bij mijn VFR, en voor zover ik weet is daar geen speciaal gereedschap voor nodig.

Voor het intikken van de keerringen kan je een stuk PVC buis gebruiken. Standaard gootsteen afvoerpijp heeft de goede maat. Ik had behalve de keerringen ook de metalen ring die er onder ligt nieuw besteld (en ook nieuwe glijbussen e.d.). De oude metalen ring heb ik gebruikt om bovenop de nieuwe keerring te leggen en er met de PVC buis in te tikken.

Gereedschap om de demper te blokkeren heb ik niet nodig gehad, deze draaide niet mee. Voor zover ik weet is hier niets iets VFR specifieks voor.
 
Laatst bewerkt:
+1 voor stuk pvc buis en stalen ring of oude keerring er bovenop. Werkt prima. (Zorg ervoor dat je op buitenste deel van de ring mept als je direct op nieuwe keerring mept met pvc, beter is dus stalen ring/oude keerring te gebruiken)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan