VT700 1985 vonkt niet op 1 cilinder

7 mrt 2017
5
0
Venlo
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik plaats nu een bericht omdat ik geen antwoord heb kunnen vinden op dit forum.

Mijn probleem is als volgt.

Motor na gebruik gewoon weg gezet. Wilde daarna wegrijden was de accu leeg. En bij een poging tot starten vanuit auto accu bleek dat er geen vonk was op de voorste cilinder.
Na enig onderzoek bleek dat de 3 kabels vanuit de dynamo naar de spanningsregelaar aan elkaar waren gesmolten. Hierdoor is waarschijnlijk de accu stuk gegaan.

Alles gerepareerd, nagemeten en/of vervangen. Toch heb ik geen vonk op de voorste cilinder.

Dit heb ik nog allemaal gedaan. Volgens het werkplaatshandboek.
- bekabeling nagemeten op kabelbreuk. Ook aarde. Is goed
-Ontstekings spoelen nagemeten. Hebben beide gelijke ohmse waarde
-CDI omgewisseld. probleem niet verplaatst. Dus CDI's zijn goed.
- Bobine uitgewisseld en probleem blijft bij voorste cilinder. Bobine is goed.
-Aansluiting van CDI's op de bobine's omgewisseld. Toen wel vonk op voorste cilinder. Bougiekabels zijn goed
-Dynamo doorgemeten. Is goed.
-Accuspanning gemeten bij lopende motor. Is goed.

Kunnen jullie me helpen of adviseren met dit probleem.

Alvast bedank ik jullie voor het meedenken.

Gr Willem
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik plaats nu een bericht omdat ik geen antwoord heb kunnen vinden op dit forum.

Mijn probleem is als volgt.

Motor na gebruik gewoon weg gezet. Wilde daarna wegrijden was de accu leeg. En bij een poging tot starten vanuit auto accu bleek dat er geen vonk was op de voorste cilinder.
Na enig onderzoek bleek dat de 3 kabels vanuit de dynamo naar de spanningsregelaar aan elkaar waren gesmolten. Hierdoor is waarschijnlijk de accu stuk gegaan.

Alles gerepareerd, nagemeten en/of vervangen. Toch heb ik geen vonk op de voorste cilinder.

Dit heb ik nog allemaal gedaan. Volgens het werkplaatshandboek.
- bekabeling nagemeten op kabelbreuk. Ook aarde. Is goed
-Ontstekings spoelen nagemeten. Hebben beide gelijke ohmse waarde
-CDI omgewisseld. probleem niet verplaatst. Dus CDI's zijn goed.
- Bobine uitgewisseld en probleem blijft bij voorste cilinder. Bobine is goed.
-Aansluiting van CDI's op de bobine's omgewisseld. Toen wel vonk op voorste cilinder. Bougiekabels zijn goed
-Dynamo doorgemeten. Is goed.
-Accuspanning gemeten bij lopende motor. Is goed.

Kunnen jullie me helpen of adviseren met dit probleem.

Alvast bedank ik jullie voor het meedenken.

Gr Willem
lijkt me voor de hand liggen dat hier het probleem zit.
 
@magnamaniac.
Dank je wel voor je antwoord
Hoezo denk je dat?
Ik heb vonk op de linker bobine. Sluit ik de toevoerkabels hiervan aan op de rechter bobine. Dan heb ik wel vonk op de rechter bobine. Dan kan het alles zijn wat daar voor zit. Dat zijn kabels, CDI, de ontstekingsspoelen en de spanningstoevoer met aarde.

Ik heb dit alles gemeten zoals in het handboek beschreven. En is volgens mij in orde. Waar ik aan denk. Kan een ontestekingsspoel los zijn getrild?
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik plaats nu een bericht omdat ik geen antwoord heb kunnen vinden op dit forum.

Mijn probleem is als volgt.

Motor na gebruik gewoon weg gezet. Wilde daarna wegrijden was de accu leeg. En bij een poging tot starten vanuit auto accu bleek dat er geen vonk was op de voorste cilinder.
Na enig onderzoek bleek dat de 3 kabels vanuit de dynamo naar de spanningsregelaar aan elkaar waren gesmolten. Hierdoor is waarschijnlijk de accu stuk gegaan.

Alles gerepareerd, nagemeten en/of vervangen. Toch heb ik geen vonk op de voorste cilinder.

Dit heb ik nog allemaal gedaan. Volgens het werkplaatshandboek.
- bekabeling nagemeten op kabelbreuk. Ook aarde. Is goed
-Ontstekings spoelen nagemeten. Hebben beide gelijke ohmse waarde
-CDI omgewisseld. probleem niet verplaatst. Dus CDI's zijn goed.
- Bobine uitgewisseld en probleem blijft bij voorste cilinder. Bobine is goed.
-Aansluiting van CDI's op de bobine's omgewisseld. Toen wel vonk op voorste cilinder. Bougiekabels zijn goed
-Dynamo doorgemeten. Is goed.
-Accuspanning gemeten bij lopende motor. Is goed.

Kunnen jullie me helpen of adviseren met dit probleem.

Alvast bedank ik jullie voor het meedenken.

Gr Willem
Controleer de makkelijke en goedkope dingen; bougiedop, bougiekabel...

Dan (hoewel je eea hebt gecontroleerd mbv omwisselen) de tci van de vt serie is zwak. En 1 vd de optredende storingen is slecht vonken op 1 vd cilinders. Dingen zijn gebruikt niet veel te vinden, nieuw duur. In polen zit n bedrijf dat goedkoper matching after market tci levert. Mocht dat nodig zijn.

Maar eerst de andere dingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@martell

Ik heb 3 werkende cdi's Die doen het alledrie op de achterste cilinder.
De spoelen hebben elk precies dezelfde weerstand. 478 ohm. Ook gemeten over het stekkertje naar de CDI. Is gelijk aan het stekkertje achter het zijkapje.
De bekabeling van diverse stekkertjes naar stekkertjes doorgemeten. Nergens een breuk of slecht contact.
De bobines omgewisseld en werken. Vonk is er. Mag er dan vanuit gaan dat de bougiekabels en doppen goed zijn.

Maar ik ga je advies opvolgen en ga nog een keer alles goed controleren. Moet iets over het hoofd zien.

Bedankt voor je tijd en raad.
 
Ik ben alles aan het nameten.
Daarbij vind ik iets vreemds. Ik meet een verbinding tussen de zwart/witte kabel(pulse naar bobine) en de massa. Alle stekkers zijn los. Behalve naar de engine-stop switch. Deze ga ik ook nakijken.

Misschien dat iemand hier een oordeel over kan geven.

Gr Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan