Kawasaki KLE (3)

41078 41078-1051 ik heb even gekeken bij mijn oude KLE ( 2006 ) dit is het onderdeelnummer.. de eerste de beste online oem part aanbieder vraagt er € 110 ervoor :(
misschien een 2de hands scoren ? of met een beetje liefde en beleid alles opnieuw smeren ? ( vastgeroest oid > ? )
 
Thx Vale Tek,
Was idd alleen het soort revet met die uitsparingen, en uitsteeksels. Even tussen de bankschroef recht gemaakt voor zolang. Binnenkort even een nieuwe bestellen. Km-teller kabel was achteraf dus niet nodig. Opgelost :Y

Nu even iets anders. Heb is me opgevallen dat de voorrem niet echt hard remt. Ben sowieso van plan de voorremklauw te reviseren, maar heb het idee dat er gewoon weinig remvermogen is. Zijn er hier mensen die een andere klauw hebben gemonteerd? Of iets anders was het remvermogen tegoed komt?
 
Zal een stalen leiding bestellen. Is het niet zo dat een grotere klauw van bijvoorbeeld een oude zzr ofzo ook past? Ben wat betreft remvermogen enigszins verwend, maar kan met de KLE het achterwiel niet eens van de grond remmen.
 
Volgens mij past een sv650 klauw ook op de kle 500, weet niet van welk type/bouwjaar. Of het veel beter remt, geen ervaring mee. Op twin500.net is er wel meer over te vinden.
 
Ai lekker aan de sleutel in dit weer. Carbs weer aansluiten maar krijg het luchtfilter plus de luchtfilter rubbers er niet super op. Weet iemand de beste volgorde ? Of tips?
Luchtfilter rubber zitten half op de carb.... argggg....
 
Het handigst is om de inlaatrubbers al op het motorblok te zetten, en de carburateurs helemaal te monteren voordat je ze er in zet (gaskabels monteren). Hierna kun je de kelken met een beetje siliconenkit in het luchtfilterhuis zetten, hierdoor voorkom je dat ze naar binnen worden gedrukt en valse lucht gaan trekken. Als je alles in elkaar hebt gezet kun je de carburateurs met luchtfilterhuis en al in de motor manoeuvreren en in de inlaatrubbers drukken. Het is een rotklusje, maar goed te doen!
 
Goede tip, alsnog wel wat vroeten maar het is gelukt. Gelijk eventjes 30 km gereden heerlijk ondanks de regen. Ik zag alleen dat mijn achtrlampje is gesneuveld iemand een idee welke daarin gaat? Goed weekend allen!
 
even inbreken op dit topic, zijn er nog mensen die ondertussen een vervangingsdemper hebben voor hun KLE en welke de oude weg willen doen? ik zoek namelijk 2 uitlaat hitteschilden afkomstig van een KLE

Ik hoor het wel!
Gr Sam
 
Het seizoen is weer begonnen en na ellenlang kilometers door koud weer naar het werk en terug te hebben gereden begint het toch weer te kriebelen.

Ik wil een andere demper (en het liefst zo goedkoop mogelijk).
Wat zijn jullie ervaringen? Iemand tips?
 
Het seizoen is weer begonnen en na ellenlang kilometers door koud weer naar het werk en terug te hebben gereden begint het toch weer te kriebelen.

Ik wil een andere demper (en het liefst zo goedkoop mogelijk).
Wat zijn jullie ervaringen? Iemand tips?

Ik heb nog een originele uitlaat met gsxr-1000 demper liggen, klinkt wel prima, ziet er niet geweldig uit maar je mag hem voor een paar tientjes hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een KLE-500 uit '91, hier zit een laser produro uitlaat op.
nu heb ik een 2e hands sw-motech middenbok gekocht maar toen ik deze er op wou bouten paste die niet bij de uitlaat kant, de ''schetsplaat'' en het ronde deel van de bok raken allebei de uitlaat.
zoals het op de foto zit is een bout nog niet aangedraaid dus hij zou nog een stukje verder moeten.

is er hier iemand die daar een oplossing voor heeft of is de combi niet mogelijk?
uc
 
NOG STEEDS TE KOOP,MAG WEG VOOR +/- 300
zelfde staat als voorheen

bij deze bied ik deze te koop aan.
voorrem was vastgelopen,maar is wel los nu.
zuigers willen niet lekker meer werken,dus niet meer op gereden en voorrem gebruikt.
zal dus wel vervangen moeten worden.
motor en alles werkt.
biedingen rond de 350 euro zijn prima(heb er vorig jaar 700 voor betaald.
gr jack
[~[url="http://i632.photobucket.com/albums/uu48/dartmaster85/kawasaki%20%20kle%20500/kawa%20kle%20500.jpg"]afbeelding~][/URL]
 
motorisch heeft hij goed gelopen die korte tijd dat ik er op gereden heb,denk wel dat hij wat afgesteld moet worden.de vorige eigenaar gebruikte hem elke dag voor woon-werkverkeer.
staat trouwens in LEIDEN!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan