Het grote Vespa GTS topic

die 140kg is per as he je gaat niet vertellen dat jou GTS 320 kilo weegt he :+

zelfs de P zijn voldoende voor de mp3's van 280 kg
 
die 140kg is per as he je gaat niet vertellen dat jou GTS 320 kilo weegt he :+

zelfs de P zijn voldoende voor de mp3's van 280 kg
Nee dat ga ik niet vertellen, maar Vespa doet dat niet voor niks.

En je zal er nog van opkijken als je alles weegt als je met je scooter en 2 personen op vakantie gaat
 
Trouwens P is de snelheids code 150km 51 is gewicht en dat is 210kg per as

Dan heb jij een andere tabel gezien dan ik. Ik zie bij 51 195 kg staan




full
 
oke skeef gekeken met een 68s achter dan zit je nog op een max belasting van 510 kilo en volgens mij is dat meer dan de max belasting van een gts
 
oke skeef gekeken met een 68s achter dan zit je nog op een max belasting van 510 kilo en volgens mij is dat meer dan de max belasting van een gts

Kan gebeuren maar, ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel.
Vespa levert de GTS 300 af met voorband 51P en achterband 62P.

Nu zoek ik dus bij voorkeur 2 13"Michelin banden met minimaal dezelfde waarden en uit dezelfde serie. en dat is lastig. bij Pirelli hebben ze dat wel. maar ik heb met Pirelli op de motor (niet scooter dus) geen prettige ervaring.

In 12"is er geen probleem.
 
anders de city grips van michelin en de bridgestone is ook een mogelijkheid

De achterband 140-6-13 in City zie ik wel maar de voorband 130-6-13 zie ik niet in City wel in winteruitvoering, en ze hebben ook wel een band waar uitdrukkelijk bij staat alleen voor zomer gebruik

Verder geen halszaak, en inderdaad er zijn merken die wel de gezochte maten leveren.

Bedankt in ieder geval voor je meedenken.
 
Weet iemand hier waar ik een stalen of aluminium uitlaatpakking kan bestellen? Ik word een beetje gek van elke 3000 kilometer een nieuwe grafietpakking monteren wegens lekkage.

Heb je inmiddels een metalen pakking kunnen vinden/kopen

Laat dan even weten waar.
 
Heb je inmiddels een metalen pakking kunnen vinden/kopen

Laat dan even weten waar.
Jazeker.
Het zijn twee stalen bussen van elk 1,2mm dik die over elkaar heen op de plaats van de normale pakking komen. Ik heb ze besteld bij Maksor scooterparts (van de Dr. Pulley rolletjes) Wel even mailen, want in zijn webshop kon ik ze niet vinden.
 
Jazeker.
Het zijn twee stalen bussen van elk 1,2mm dik die over elkaar heen op de plaats van de normale pakking komen. Ik heb ze besteld bij Maksor scooterparts (van de Dr. Pulley rolletjes) Wel even mailen, want in zijn webshop kon ik ze niet vinden.

Oké bedankt, ik had ook in de webshop gekeken en niet gevonden. zal hem een mailtje sturen

Met vr gr
Han
 
Hoi allemaal.

Sinds oktober bezitster van een vespa gts 300 blauw. Nieuw gekocht en erg blij mee.

Word er wel is vespa ritje.s gereden.
Lijkt me gezellig
 
Hoi allemaal.

Sinds oktober bezitster van een vespa gts 300 blauw. Nieuw gekocht en erg blij mee.

Word er wel is vespa ritje.s gereden.
Lijkt me gezellig
Goeie aankoop! en mooie kleur ook.
Vanuit Heemskerk / Beverwijk doen we regelmatig ritjes met 4 tot 6 GTSjes (waarvan 2 bereden door dames). Ik kan het hier eventueel wel doorgeven als we gaan rijden .. en dit al de dag ervoor weten.
Groet, Bart
 
Laatst bewerkt:
Vanaf volgende week in het bezit van een nieuwe VESPA GTS 300 E4 SUPER NERO LUCIDO.
Gekocht voor m'n vriendin :) en voor de fun....
Laat het mooie weer maak komen.
 
Vanaf volgende week in het bezit van een nieuwe VESPA GTS 300 E4 SUPER NERO LUCIDO.
Gekocht voor m'n vriendin :) en voor de fun....
Laat het mooie weer maak komen.
Een lange naam voor zo een korte (lees: wendbare) scooter :)

Veel plezier.
 
Inmiddels de eerste week woon-werk-verkeer naar volle tevredenheid volbracht! Morgen even aftanken en dan kennen we het verbruik.. 😎
full
 
Heb jarenlang dat kleine windscherm erop gehad,vindt hem zonder nu toch mooier,het model komt beter tot zijn recht.
full
 
Het verbruik van de mijne:
1e tank -> 187,5 km op 7,18 liter -> 1:26,1 / 3,83 l/100km
2e tank -> 185,9 km op 6,70 liter -> 1:27,7 / 3,60 l/100km
3e tank -> 179,7 km op 6,49 liter -> 1:27,7 / 3.61 l/100km

Ik heb het idee dat ik tijdens de 1e tank heel voorzichtig aan heb gereden en nu pas echt meer durf. Kan het zijn dat een blok, naarmate het meer ingereden wordt, steeds zuiniger wordt?
 
Ja, kan zuiniger worden al hij ingereden is. Bij 5000km.
eerste 5000 km kan hij ook wat olie gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan