Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Vandaag nieuw stuurtje en tyre markers uitgeprobeerd!

17334000_277956105969004_2518648068815978496_n.jpg
 
Ik vind die witte letters op banden toch eigenlijk best wel super vet rete cool hoor.

Ga je nog iets doen aan die super goedkope look Pick Up getallen op de tank doen? Want dat doet echt afbraak op het geheel. Heel jammer.

Iedereen zn smaak maar nou je het zegt heb ik ff gefotoshopt... :t

17334000_277956105969004_2518648068815978496_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is wel een optie. Vond die goedkope look Pick Up getallen heel goedkoop bij gamma dus ik dacht does gek!
 
Weet iemand hoe je een koplamp lampje moet vervangen. Ik had de koplamp afgehaald maar lampje kon ik niet uittrekken. Deze leek vastgelijmd/geplakt te zijn.

Bouwjaar 1985.
 
Klopt ik heb een sealed beam. Als de koplamp nooit vervangen is dan heeft ie een goeie lamp :)
 
Ik zal eens kijken. Alhoewel ik maar heel af en toe in het donker rijd is het toch veiliger/mooier met een helder licht.

Ik heb overigens een HONDA sticker besteld, kijken hoe dat staat.

https://goo.gl/0KyM9o

Zou zoiets moeten zijn.

honda1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de karterpan er eindelijk vanafgehaald. was indedaad het o ringetje. Echter geen stabilisatie as maar het asje waar de sartmotor op staat. Wel handig je blok uit elkaar halen, weet je eindelijk eens hoe het werkt. (nu maar hopen dat ik het in elkaar krijg.

full
 
Kon je ook echt zien dat ie kapot was? Of hard geworden?

Ja, het zijn beste blokken! Loei zwaar, lomp, en veel te gecompliceerd. Als je deze 450 vergelijkt met bijvoorbeeld de techniek van een moderne CRF 450, dan is er de laatste 30jaar toch wel wat veranderd.
Ik dacht dat een Rebel 450 ongeveer 32Pk geeft, terwijl de laatste CRF450 er onderhand een ruwe 60Pk uit bralt/pompt/perst/schreeuwt. Uit een bijzonder compact blokje. Maar buiten de cylinderinhoud zijn ze eigenlijk ook niet te vergelijken, maar goed. Ik blijf nou eenmaal een fan van cross en Enduro.
 
Het is zover, het sleutelen aan m'n CMX450 is begonnen. Wat later dan gepland maar die vervelende griep hield mij wekenlang uit de garage. De spatborden zijn roestig en moeten worden gespoten. Ze zijn nu zilvergrijs en dat is niet zo mijn kleur.
Ondanks de waarschuwing van Leejow is me toch een bevestigingsbout van het voorspatbord afgebroken. Het draad steekt nog een stukje uit de voorvork misschien heb ik geluk..... Vandaag ook nog de draden naar het achterspatbord genummerd en losgenomen. Zaterdag gaat het verder. Intussen uitvlooien hoe alles achter gemonteerd zit.

[afbeelding]
;( ;( ;( ;(


Simon kwam, zag, kreeg koffie, en is zojuist helemaal gelukkig weer richting huis gegaan.

Stukje bout netjes eruit gehaald, beide gaten even opgetapt. 100% in orde.
 
Hard geworden en afgeplat. Nieuwe ringetje paste er met moeite (en gepast geweld) in. Nu maar hopen dat ik geen ander lek gemaakt heb :)

Kon je ook echt zien dat ie kapot was? Of hard geworden?

Ja, het zijn beste blokken! Loei zwaar, lomp, en veel te gecompliceerd. Als je deze 450 vergelijkt met bijvoorbeeld de techniek van een moderne CRF 450, dan is er de laatste 30jaar toch wel wat veranderd.
Ik dacht dat een Rebel 450 ongeveer 32Pk geeft, terwijl de laatste CRF450 er onderhand een ruwe 60Pk uit bralt/pompt/perst/schreeuwt. Uit een bijzonder compact blokje. Maar buiten de cylinderinhoud zijn ze eigenlijk ook niet te vergelijken, maar goed. Ik blijf nou eenmaal een fan van cross en Enduro.
 
Even een vraagje;

ik heb bij aankoop van mijn CMX de voorrem laten reviseren, want deze piepte aardig. Maar nu na ongeveer drie keer rijden heb ik hetzelfde weer. Eerst kon nog even in de voorrem knijpen en dan was het even weg. Maar nu is het constant.

Nu vroeg ik me dus af of dit een bekend probleem bij een CMX is? Niet dat als ik hem weg breng dat ik dan iets aangesmeerd krijg en daarna weer terug moet....
 
Even een vraagje;

ik heb bij aankoop van mijn CMX de voorrem laten reviseren, want deze piepte aardig. Maar nu na ongeveer drie keer rijden heb ik hetzelfde weer. Eerst kon nog even in de voorrem knijpen en dan was het even weg. Maar nu is het constant.

Nu vroeg ik me dus af of dit een bekend probleem bij een CMX is? Niet dat als ik hem weg breng dat ik dan iets aangesmeerd krijg en daarna weer terug moet....


Heel kort;
1) Ja, bekend probleem.
2) Hoogstwaarschijnlijk half werk geleverd
 
Vandaag de karterpan er eindelijk vanafgehaald. was indedaad het o ringetje. Echter geen stabilisatie as maar het asje waar de sartmotor op staat. Wel handig je blok uit elkaar halen, weet je eindelijk eens hoe het werkt. (nu maar hopen dat ik het in elkaar krijg.

[afbeelding]

grappig, mijn blok ligt ook er zo bij....

20170328_212705_zpsiqcb71ad.jpg



bij mij lekte hij ook een beetje van dat asje waar die van jou lek is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan