TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. M

MF veteraan
17 feb 2014
1.835
119
Wageningen
Facebook
Twitter
tomtom-rider-410-411-world-edition-navigatie-syste.jpg


Deel 4 van het topic met alles over de TomTom Rider 40/400/410 en de 42 en 450 modellen.

Post hier dus al je tips, vragen en opmerkingen.

Meer informatie en reviews:

Deel 1 Deel 2 Deel 3

TomTom productpagina

MrGPS berichten omtrent de Rider

Soms is het handig om je toestel te resetten of zelfs je systeem te herstellen.

-> Navigatiesysteem resetten of
-> Ga in het menu naar "Instellingen", dan naar "Systeem" en selecteer daar "Reset"
-> Navigatiesysteem herstellen
 
Laatst bewerkt:
Om maar eens goed te beginnen. Van het weekend gereden met de Rider en genoten van de snelheid van de Mydrive app. Op de telefoon een adres ingeven en je ziet de Rider gelijk gaan rekenen voor een route.

Helaas is vanaf de app niet het soort route in te stellen maar maakt de rider gebruik van de vooraf ingestelde route voorkeur.
 
Afgelopen dagen heb ik een aantal keer met de TomTom gereden. Het was wel even wennen na bijna 10 jaar Garmin gebruik. Er zijn nog wel wat dingen waar ik vragen over heb:

- is het normaal dat (ongeveer) de bovenste centimeter van het scherm tijdens het navigeren niet helemaal 100% scherp is?
- het opstarten, is het normaal dat dit behoorlijk lang duurt voordat het systeem te bedienen is?
- als het systeem geroteerd wordt, is het dan normaal dat er een paar seconden allemaal lijnen/strepen in beeld verschijnen?
- bij bijvoorbeeld te nemen afritten op de snelweg wordt het scherm in tweeën gesplitst, klopt dit?

Voel me echt even een totale "noob", het zal wel even tijd nodig hebben om het systeem te doorgronden. Eerst maar weer eens de welbekende filmpjes van mr.gps bekijken :)
 
Laatst bewerkt:
1. Is mij nog nooit opgevallen.
2. Ja, dat duurt best wel lang. Het is al weer heel iets sneller geworden.
3. Soms wel soms niet. Is afhankelijk waar de rider mee bezig is.
4, Ja. Dat noemen ze de rijbaan assistent.
 
1. mij ook niet
2. vind ik wel mee vallen. de zumo 340 deed er een stuk langer over.
3. idd.
4. ;)
 
heb een klein vraagje zijn er hier nog mensen die problemen hebben met de toegang tot tomtom services heb dat al 2 dagen dat ik mij wil aan melden op de rider 400 en dat er dan op het scherm komt oeps er zijn problemen met de toegang tot tomtom services probeer het later opnieuw? gisteren naar de champagne streek getoerd en in het terug komen gwn de fille ingereden zonder dat de tomtom er iets van aangaf nochtans staat er netwerkstatus verbonden en bij traffic geactiveerd flitser updates is ook geactiveerd en bij MY drive niet beschikbaar vind ik raar en thetering staat aan iemand idee of het zelfde? grtn
 
Ik had een soortgelijk probleem. De rider bleek nog met mijn oude account proberen aan te melden. Dat verwijderd, verbinding met internet gemaakt via telefoon (thetering) en toen nieuwe account ingevoerd. Toen werkte het weer prima.
 
Ik kom dat ook nu en dan wel tegen. Advies: even (in het toestel) afmelden en opnieuw inloggen. Dan werkt het meestal meteen weer.

Qua buitenland, wellicht ten overvloede, is echter ook van belang dat je in je telefoon data-roaming toestaat. Zonder dat heb je geen internetverbinding immers; en ook dat zal leiden tot genoemde foutmelding.
 
ik had dit deze zondag. ik had de mobile data uitstaan maar thetering wel aan. dus de tT ging wel verbinden maar Mydrive was niet beschikbaar. Had wel ff geduurd voor dat ik het door had.
 
ik heb de rider 400 een hard reset gedaan en nu blijkt het wel te functioneren. zou er dan toch iets in de tomtom mis gegaan zijn. nu ja goed het werkt terug dus ben ik allang blij. bedankt jongens voor de vlugge reacties hiervoor.
 
Thierry72 schreef op 29 maart 2017 xxxx :
We zijn verder in deel 4.

Moderator, mag hier een slotje op?
@Thierry, kun jij in je laatste post in deel 3 niet even een link plaatsen naar de eerste post van deel 4 ?
(Deel vier komt niet gelijk boven drijven met de zoekfunctie)
(mr.M, zag hem ondertussen wel bij jou staan maar dat is achteraf. Daar kijk je overheen als je naar de laatste post springt)
 
Laatst bewerkt:
Het scherm draaien geeft bij mij geen strepen ofzo maar soms duurt het lang voor dat hij draait

Dat Is soms wel vervelend
En dat je hem niet via een snel toets het scherm kan dimmen Is soms wel lastig
 
maar soms duurt het lang voor dat hij draait
Wat bij mij nog wel eens gebeurt is dat bij het nemen van bochten de kaart een kwart slag draait , heb er nog niet naar gezocht maar je zou het beeld eigenlijk moeten kunnen vast zetten.
 
Ik heb de tt 40 en vindt t goed ding,paired prima met de telefoon en met de headset Sena 3s,
waar ik goed en duidelijk de instructies van doorkrijg, dikke prima zo :t
 
Het scherm draaien geeft bij mij geen strepen ofzo maar soms duurt het lang voor dat hij draait

Dat Is soms wel vervelend
En dat je hem niet via een snel toets het scherm kan dimmen Is soms wel lastig

Ik vind dat het scherm soms wel heel erg snel roteert, terwijl ik niet eens een bocht neem. Ik ga hem wel fixeren. Verder ben ik er tot nu toe erg tevreden mee. Live file info is opzich wel handig, afgelopen dagen met het gedoe bij de Schipholtunnel heeft hij mij keurig een alternatieve route voorgeschoteld. De afleesbaarheid als de zon vol op het scherm schijnt is vrijwel nihil. Misschien dat een stukje anti-reflectie folie het wat kan verbeteren.

Nu nog even kijken hoe ik de vooraf geïnstalleerde routes op mijn pc kan opslaan en ze van de TomTom te verwijderen. De lijst is namelijk wel errrg lang :).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, de route lijst is nu een stuk overzichtelijker :).

Vanavond de TomTom aan de laptop gehangen, tijdens het updaten blijft het scherm nu al zo'n 30 minuten staan op: Minder dan een minuut resterend. Komt dit vaker voor?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, de route lijst is nu een stuk overzichtelijker :).

Vanavond de TomTom aan de laptop gehangen, tijdens het updaten blijft het scherm nu al zo'n 30 minuten staan op: Minder dan een minuut resterend. Komt dit vaker voor?

updaten van tomtom rider 400 loopt bij mij ook op dergelijke wijze wel gauw eens mis. Meestal zet ik 'm uit en weer aan en dan pakt ie m wel
 
heb een jaar probleemloos gereden met de 400, nu loopt de tomtom continu vast, herstart zich denk wel 20x tijdens een rit pffff. Nog ff en pleur de tomtom zo de IJssel in!!

Nu een resset gegeven, al mn instellingen en ritten staan er nog in dus dat zal ook wel niet goed gedaan zijn terijl Mydrive wel aangeeft te zijn reset.
 
In de Ijssel gooien heeft geen zin; het toestel is waterdicht ;)

Maar klinkt of hij inderdaad flink in de war is.

Er is ook een echte 'factory reset'. An sich eenvoudig uit te voeren, maar juiste timing is wel cruciaal. Of het geslaagd is merk je ondermeer doordat het toestel na herstart zal vragen om taal etc.
Zorg ook dat, voor je deze procedure uitvoert, eerst het toestel een uurtje aan de lader hebt gehad.

Zie de video op Mijn Rider hangt, start niet op of start telkens opnieuw op. — MrGPS

Verwacht dat het daarmee wel goed komt...
 
updaten van tomtom rider 400 loopt bij mij ook op dergelijke wijze wel gauw eens mis. Meestal zet ik 'm uit en weer aan en dan pakt ie m wel

Nadat ik de downloadcache van Mydrive connect had leeggegooid ging het updaten gelukkig wel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan