Kawasaki Z200

Ehm. Als er belletjes langs de koppakking naar buiten komen, kan dat de oorzaak zijn van dat erg langzaam terug laten zakken in toeren? Ik heb na het zien van die belletjes de compressie meter er aan gehangen en die gaf ruim 10 bar aan.

Wat ik ook nog heb gedaan is het oude carb rubber met tape ingewikkeld, de boel gemonteerd en met remmenreiniger op dat inlaatrubber gespoten. Merkte geen verschil in toeren. Ik snap er niets meer van. :)
 
Omdat ik het een beetje zat was heb ik maar een extra blok gekocht met een hoop extra onderdelen. O.a. wat carburateurs, een extra remklauw, schildjes, blokdelen en ik weet nog niet wat meer. Het blok is een 250cc, dus zonder kickstarter, maar hij zou goed lopen dus dan kan ik in ieder geval rijden. Morgen maar ff aan de pruts. :)

fToR9MW.jpg
 
Laatst bewerkt:
full

Een Z250c blok of een van een Z250ltd dus waarschijnlijk. Past dat wel? Komt de bocht goed en de carburateur? :]
 
Laatst bewerkt:
Blok heeft, als het goed is, dezelfde buitenmaten.
Maar zo ver ben ik gegaan. Ik kreeg er dus een zwik carburateurs bij waaronder de orignele pw26 die op oudere modellen zit. En wat denk je, nou loopt ie mooi. _O-
 
Nog niet getest op hogere snelheid, vlotterbakpakking lekt een beetje van deze carb. Dacht dat ik er nog 1 heb ergens maar kon hem niet vinden. :)

Maar ook zonder al te veel belasting is het een duidelijke verbetering.
 
Ding begint steeds slechter te lopen. Helaas is de kleine kawa op het moment de enige motor van de 5 waar ik relatief veilig de weg mee op kan dus hij moet het nog even volhouden. :P

Onlangs ook ondervonden wat het trillen van zo'n 1cilinder doet met bouten en moeren. As van de achterbrug losgetrilt onderweg, boutje er uit gefloept en hoppa..zat nog maar aan 1 kant vast. Dacht in eerste instantie dat ik de achterband lek had maar toen ik beter keek zag ik dus bovenstaande. :X

Enfin, ding weer goed vastgedraaid en net weer op weg naar huis halverwegen even gecontroleerd.. jawel hoor, weer los. :') Even in het wphb gekeken en ik kom tot de conclusie dat het geen originele as is.
Normaal zit er een as in met aan 1 kant een 6kant en de andere kant draad aan de buitenkant. Mijne heeft wel een 6kant aan de ene kant maar aan andere kant draad naar binnen.

Van de week maar weer terug naar m'n opslag om te graven in de bakken met onderdelen op zoek naar een originele as. :Y
 
Nee ik denk het niet, ik verdenk de carburateur.

Boutje nu flink vast gezet van de achterbrug. Tot nu toe blijft het op de plek. Best een geinig fietsje. :)
 
Ja, had ook gekund inderdaad. Heb nu gewoon sleutel 22 in de tanktas voor als die weer los komt (verwacht het niet hoor).

Wel nog een rateltje ontdekt. Kickstarter is een beetje lam. Mijn geluk houdt maar niet op. Alle motoren (heb er 5) hebben mankementen. :')
 
yeah mechanische sport -O- en hoe ouder... hoe meer.
maar dat houdt de prijs wel leuk bij maximale ervaring(en). ;)
 
Ahum.

En ik heb de verkeerde kickstarterveer ontvangen, kom ik vandaag achter. Heb 't ding al 4 maanden in huis? :$
full


Oude oliefilter kan nog wel een keertje gebruik worden toch? :P
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, heel goed te gebruiken als kaarsje. Brandt toch zeker wel zo'n twee á drie minuten. Kan gewoon op de plastic Blokker tuintafel, dan brandt het wat langer (niet onder de carport natuurlijk).

fkp1j7.jpg
 
Hoi Burning Rubber, het topic is al een paar jaar oud dat weet ik. Heb je de rest van die pagina's over dat verhaal van die z200 nog ? Die zou ik namelijk ook graag hebben ? Ik heb zelf 2 Kawasaki Z250 LTD motoren.

vg Menno
 
Hoi Burning Rubber, het topic is al een paar jaar oud dat weet ik. Heb je de rest van die pagina's over dat verhaal van die z200 nog ? Die zou ik namelijk ook graag hebben ? Ik heb zelf 2 Kawasaki Z250 LTD motoren.

vg Menno

Stuur even via PB je e-mail adres. Dan mail ik ze naar je. :t
 
Was de eerste echte motor waar ik ooit op heb gereden. Een vriend van mij was motorkoerier en reed op zo een ding. Überstoer natuurlijk voor mij als brommerpikkie. Na lang zeuren kreeg ik hem zo ver dat ik hoogst illegaal een stukje op dat ding mocht rijden. Wat een ervaring..... Het ding ging al een raket van de plaats, rukte de straatstenen zowat uit de grond, liet het asfalt krullen onder de rollende acceleratie, een monster! Het is in ieder geval een motor die ik nooit meer zal vergeten.

Wat ook een bijzondere ervaring is, direct na het motor rijden, brommer rijden.

Je voelt je dan net een kind van 4 op een 3 wieler. :')
 
Zit net te lezen over je mechanische remklauw, de honda cb50, 125 en ik meen cb200 hebben dit ook.

Bij de hondas moet je aan een soort tandwieltje draaien om het af te stellen. Ik weet nog dat dit best precies luisterde.
Te strak en je kon niet fijn doseren, te los en had niet genoeg remkracht. Opzich werkt het wel, maar afstellen luisterd erg nauw.
 
Klopt ja. Afstellen is een crime.. Maar hij staat nu redelijk goed.
Afgelopen jaar heeft de Z geen aandacht gehad. De kickstarterveer was losgeraakt in het blokje en heeft gestald gestaan onder een zeiltje en onder een afdak.

Gisteren het blokje in elkaar gezet en vandaag olie er in gemikt. Na een aantal keer trappen kwam er leven in de brouwerij! Eventjes lekker door de buurt geploft. Wat is het toch een leuk ding!

 
Klein is fijn met zijn vriendelijke plof :)

Weinig van de buurt gezien maar dat plaatje bedenken wij er wel bij :)
 
Het is een schatting ding ja. Ik krijg ook altijd positieve blikken van mensen die ik voorbij plof.

Wel nog een raadseltje. Misschien weet iemand het, want ik weet het niet zeker. :)

Af en toe bij acceleratie dan 'hikt' de Z eventjes. Soms maar 1 keer, soms een paar keer achter elkaar. Maar de 'hikjes' duren nog geen halve tel. Klepspeling heb ik al eens afgesteld en is goed, contactpuntjes ook goed afgesteld en niet ingebrand. Carburateur is schoon en heeft een rebuild kitje gehad vorige jaar. Probleem was toen ook al aanwezig, zowel voor als na mijn werkzaamheden. Zou het misschien de vervroeger van de ontsteking kunnen zijn? :?
 
Bougiekabel of ergens geen goede massa in je elektrisch systeem? Kan bijvoorbeeld een stekkertje zijn bij je spanningsregelaar bobine noem maar op dan moet je alle stekkertjes en massapunten nalopen. Bij jouw z-tje is alles gelukkig niet zo ingebouwd als bij een moderne motorfiets :)

Voordat je allemaal onderdelen gaat vervangen, vaak zijn elektrische storingen bij oudere motoren een massa probleem op het frame of een stekkertje dat geen goed contact maakt.

Vervroeger heb ik niet echt een idee van maar ik zou denken dat hij het dan constant doet net als een probleem met je klep(speling).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan