KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niemand ervaring met doorsteken vorkpoten van een SM-T?

Wellicht omdat niemand de behoefte voelt?

De SMT stuurt heerlijk, wellicht een tikje nerveus bij hoge snelheden (+ 180 km/u). Vorkpoten doorsteken zal best een nog sneller stuurkarakter opleveren maar gaat ten koste van de de stabiliteit. Ik zie zelf bij de SMT geen reden om dat te veranderen. Heb dat wel gedaan bij andere motoren, maar die stuurde gewoon veel minder flitsend dan de SMT, is dus geen vergelijk.
Maar wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te gelden, dus gewoon proberen, heb dat bij m'n Tiger 800 destijds gedaan in stapjes van 5 mm en uiteindelijk de poten toen zo'n 15mm doorgestoken.
 
Hey mede LC8 forum leden,

Even een vraag over de hydraulische koppeling. Zojuist m'n slave koppelings cilinder vervangen. B|
En bij het ontluchten blijven er maar kleine luchtbelletjes in het reservoir omhoog komen. Er is inmiddels voldoende druk en onderin komt er alleen vloeistof uit. Maar bovenin het reservoir leek het wel of ik eindeloos kon blijven pompen om al het lucht eruit te krijgen.

Duurde mij zolang dat ik maar klein testritje ging maken en inderdaad voldoende druk voor netjes ontkoppelen. Maar daarna wederom weer het reservoir geopend en met pompen wederom de hele kleine luchtbelletjes die omhoog kwamen. Moet ik simpelweg gewoon nog langer blijven pompen of heeft iemand van jullie nog een gouden tip?

Thanks!
 
Wij gaan met 6 man/vrouw de eerste week van juni richting de Dolomieten.
Ben er met de auto al een paar keer geweest, met de motor nog nooit.
 
Wellicht omdat niemand de behoefte voelt?

De SMT stuurt heerlijk, wellicht een tikje nerveus bij hoge snelheden (+ 180 km/u). Vorkpoten doorsteken zal best een nog sneller stuurkarakter opleveren maar gaat ten koste van de de stabiliteit. Ik zie zelf bij de SMT geen reden om dat te veranderen. Heb dat wel gedaan bij andere motoren, maar die stuurde gewoon veel minder flitsend dan de SMT, is dus geen vergelijk.
Maar wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te gelden, dus gewoon proberen, heb dat bij m'n Tiger 800 destijds gedaan in stapjes van 5 mm en uiteindelijk de poten toen zo'n 15mm doorgestoken.

Ik heb dat zo met de afstelling van de SMR gedaan, uitgegaan van de basis, steeds een beetje veranderd, aantal klicks opgeschreven totdat ik uiteindelijk tevreden was, toen eindinstelling genoteerd in het handboek :Y
 
full


Tok op de L'autaret
 
Ik verkoop mijn overbodige beugel voor het topkoffer.
er zitten 2 kleine beschadigingen op.
360.jpg

Beschadigingen
360.jpg

Kostte me 69,90.

vraagprijs 55 euro inclusief verzenden.
 
Goedendag allen , vraagje ,, wat is de benaming van het verloop om slip on dempers te monteren op bolt on verbinding ( en waar te koop )? Heb de vraag ook op het LC 8 forum geplaatst maar kreeg geen reactie dus ,,,,,,, hou je niet in . ( adv. 990 ) bvd .
 
Goedendag allen , vraagje ,, wat is de benaming van het verloop om slip on dempers te monteren op bolt on verbinding ( en waar te koop )? Heb de vraag ook op het LC 8 forum geplaatst maar kreeg geen reactie dus ,,,,,,, hou je niet in . ( adv. 990 ) bvd .

Eigenlijk geen idee of zoiets bestaat?? Zou je best Bolski hier op het forum kunnen vragen denk ik zo...
 
Hey mede LC8 forum leden,

Even een vraag over de hydraulische koppeling. Zojuist m'n slave koppelings cilinder vervangen. B|
En bij het ontluchten blijven er maar kleine luchtbelletjes in het reservoir omhoog komen. Er is inmiddels voldoende druk en onderin komt er alleen vloeistof uit. Maar bovenin het reservoir leek het wel of ik eindeloos kon blijven pompen om al het lucht eruit te krijgen.

Duurde mij zolang dat ik maar klein testritje ging maken en inderdaad voldoende druk voor netjes ontkoppelen. Maar daarna wederom weer het reservoir geopend en met pompen wederom de hele kleine luchtbelletjes die omhoog kwamen. Moet ik simpelweg gewoon nog langer blijven pompen of heeft iemand van jullie nog een gouden tip?

Thanks!

Heb je de nieuwe slave cylinder afgevuld voordat je hem erop zette? En ook eens even de banjobout ontluchten (beneden). Dat wil nog wel eens een "luchtkamertje" zijn.
 
Wat ik me afvraag ? waarom wil je een goed sturende motor veranderen met het risico dat het er op achteruit gaat ipv op vooruit ?

Maar zou zeggen probeer het ! en zet je ervaring hier neer voor anderen .

Ik snap je punt en die heb je dus ook. Ik houd wel van een beetje verandering, maar elke 2 jaar een andere motor kopen kan mijn portemonnee niet aan.....
Dus begint het te kriebelen als mensen met (mogelijke) verbeterpunten komen. Ik zal mijn ervaring delen als ik het voor elkaar krijg.
 
goede morgen,

Even een vraagje aan de Adventure bezitters.

Heeft iemand ervaring met comfortzadels zoals touratech of bagster of zoiets?

Ik ga nl. kijken of ik mijn tiger 800 ga inruilen voor een 1090 adventure.
Op de triumph heb ik nu een gel zadel, die destijds in de accessoirelijst stond.
Het orginele ergo seat van KTM is 2cm hoger, en voor mij daarom geen optie. :N

Klinkt misschien wat voorbarig, maar door een eerdere pittige operatie aan de rug heb ik zelf ondervonden dat een ontspannen houding op een all-road achtige bike i.c.m. een wat meer comfortabel zadel er voor heeft gezorgd dat ik nog steeds motor rijd. :]

En de nieuwe 1090 vind ik erg gaaf, ga komend weekend kijken.
Dus wie heeft ervaring met andere zadels?
 
:W wij (3man) gaan dit jaar ook naar de dolomieten in augustus :]
Misschien komen we elkaar wel tegen daar, wij (mijn vrouw en ik) zitten er vermoedelijk vanaf half/eind jull tot half augustus. Maar wij gaan met de camperbus, motoren achterin, en dan daar lekker passen en bergen doen. :]
 
goede morgen,

Even een vraagje aan de Adventure bezitters.

Heeft iemand ervaring met comfortzadels zoals touratech of bagster of zoiets?

Ik ga nl. kijken of ik mijn tiger 800 ga inruilen voor een 1090 adventure.
Op de triumph heb ik nu een gel zadel, die destijds in de accessoirelijst stond.
Het orginele ergo seat van KTM is 2cm hoger, en voor mij daarom geen optie. :N

Klinkt misschien wat voorbarig, maar door een eerdere pittige operatie aan de rug heb ik zelf ondervonden dat een ontspannen houding op een all-road achtige bike i.c.m. een wat meer comfortabel zadel er voor heeft gezorgd dat ik nog steeds motor rijd. :]

En de nieuwe 1090 vind ik erg gaaf, ga komend weekend kijken.
Dus wie heeft ervaring met andere zadels?
Volgende week kan ik je meer vertellen. Ik heb net de 1090 besteld bij Mulders Motoren in Veendam, inclusief PowerParts ergo zadelset, en ik kan hem waarschijnlijk komende vrijdag halen. Omdat ik slechts 1.70m. meet denk ik ook dat dit iets te hoog wordt voor mij. Daarom laat ik het berijderszadel bij een goede zadelmaker hier in de buurt een paar centimeter verlagen, waarbij hij probeert om het geheel ook wat vlakker te maken. Dan kun je ook nog wat naar achteren schuiven, en word je niet zo naar voren (in het 'zitkuiltje') gedwongen door dat - ten opzichte van het origineel - enigszins vooroverhellende ergozadel. Als het goed is gaat er aan de voorkant 2 a 3 centimeter af en achter dan net iets meer (voor zover mogelijk uiteraard) zodat het geheel wat vlakker wordt.
Daarnaast heeft de dealer voorgesteld om de veervoorspanning van de achterschokbreker iets de verlagen, zodat ie wat verder inzakt als ik erop zit (ik ben vrij licht met mijn 65 kg), en de vorkpoten een millimeter of 10 door de kroonplaten te laten zakken. Al met al denk ik dan zo'n 2 a 3 cm lager te zitten dan de originele zithoogte. Dat moet goed te doen zijn.
Maar zoals gezegd, volgende week meer over mijn daadwerkelijke ervaring.
 
We gaan met 3man per slaaptrein van Dusseldorf-Wenen, 8dagen rondrijden in de bergen. terug via Insbruck-Dusseldorf.We zijn in 2013 ook met de trein geweest.Dat is uitstekend bevallen! Toen naar Villach en de toeristische route terug Dolomieten, Oostenrijk, Zwartewoud en Eifel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan