Yamaha BT 1100 Project

ben ook nog steeds bezig met een voorwiel met naafbesturing. vraagje aan de geleerde. ben nu zo ver dat ik een redelijk simpele oplossing heb gevonden maar ik kom niet in het hard van de velg. Ik heb nu een offset van 17mm. is dit nog goed te besturen???
 
Ik wil me niet als geleerde bestempelen maar durf toch wel antwoord te geven op jouw vraag

Nee dat is niet te besturen
Als het niet exact in het hart van het wiel uitkomt dan is de offset een hefboom die constant aan het stuur trekt.
Gewoon rijden zal grote neusgaten en stijve schouders opleveren.
Remmen zal resulteren in een heel scherpe bocht naar links of rechts.
Geen enkele kans dat je dat in bedwang kunt houden

Even verder puzzelen dus :+
 
Laatst bewerkt:
kan goed werken maar is van veel meer factoren afhankelijk. wordt soms zelfs bewust ingebouwd om andere krachten te onderdrukken zoals scheeftrekken bij alleen voorrem gebruik. ook Lefevre gebuikt die oplossing. bij mijn volgende span ga ik er ook mee experimenteren
 
Hier is de BT ook voltooid en te zien op het treffen komend weekend.
 
Of je zijspanwiel sturend maken en koppelen aan je voorwiel. Net als sidebike doet. (En net als een auto)
 
Daar heeft eens een stuk over in een blad gestaan. Zo'n meesturend bakwiel kan ook heel makkelijk tegen gaan werken. Het is (te) complex....
 
hmm. als ik het zo lees moet ik nog even verder gaan zoeken. Ik wil een simpel ogende naaf/fusee besturing hebben en zelf bouwen. nu vind ik die van Dave (ken hem verder niet) al hele mooi ogen. nu lees ik ook net dat Dave een open dag had. shit gemist.
 
en helaas. aan komend weekend ben ik alleen met de kids en deze zijn nog te klein voor een tochtje met span. misschien alleen even aan waaien in de middag.
 
vandaag helaas geen treffen kunnen rijden maar ben wel even weg geweest met een maatje die een keer in de bak wilde zitten. hij vond het geweldig maar ook vreemd zn open"bak"
full
 
vandaag even beide wielen er uitgehaald morgen vroeg maar eens opzoek naar passend auto rubber
 
donders. de bandenman durft de autoband van Dublin runflat niet te monteren wat nu? heeft iemand hier ervaring mee. wil graag deze band monteren. 185/50r17 maar volgens hem is het niet mogelijk om hem op een 5.5 velg te monteren
 
nog een vraagje. gaat het bij die bulldog ook om een 195/45r17 band? had niet verwacht dat dat zou passen. of valt die falken band smaller dan die googyear band om een 5.5j velg
 
Past allebei. Op de bulldog hier ligt een Falken, maar Toyo en Goodyear hebben sportiever profiel.
 
o ja. zal ever terug zoeken wat jij hebt gebruikt. misschien durft hij een gewone band wel aan

Een gewone band zal zeker lukken, een runflat heeft te stijve wangen en zal dus problemen geven bij monteren.
Verder is mijn ervaring dat een hoop "bandenmannen" niet buiten de gebaande paden durven gaan. Dus een autoband op een motorvelg.... Vinden ze al gauw eng. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan