Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ziet er toch altijd wel lekker dik uit zo'n USD! Wel inderdaad even een spatbordje plaatsen ;) Hij is ook best een stuk lager geworden ofniet?

Welke verschillen merk je tov de originele vork en koppeling? Had je er al progressieve veren in?

Originele vork is 770mm, mijn USD is 745mm. Ik heb 5 jaar op originele vorken met progressieve veren gereden maar vind het verschil van 25mm wel meevallen. Vork voelt gewoon degelijk 'stijver' aan. Ik heb deze USD wel laten reviseren en afstellen bij HP suspension.

RF900 koppeling is een 5 veren coil spring koppeling tegenover de standaard diafragma. Ik heb deze Bandit gekocht met standaard koppeling maar dat is zo (voor mij) slappe koppeling. Ik heb meteen weer mijn RF900 koppeling erin geplaatst. Hele eenvoudige swap. Het wordt wat flinker knijpen wat voor sommige een nadeel kan zijn. Ik vind het fijn in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Originele vork is 770mm, mijn USD is 745mm. Ik heb 5 jaar op originele vorken met progressieve veren gereden maar vind het verschil van 25mm wel meevallen. Vork voelt gewoon degelijk 'stijver' aan. Ik heb deze USD wel laten reviseren en afstellen bij HP suspension.

RF900 koppeling is een 5 veren coil spring koppeling tegenover de standaard diafragma. Ik heb deze Bandit gekocht met standaard koppeling maar dat is zo (voor mij) slappe koppeling. Ik heb meteen weer mijn RF900 koppeling erin geplaatst. Hele eenvoudige swap. Het wordt wat flinker knijpen wat voor sommige een nadeel kan zijn. Ik vind het fijn in ieder geval.

Helder verhaal.
 
Dat het stijver aanvoelt geloof ik! Ben benieuwd of je nog last krijgt met je grondspeling, die is bij de bandit al niet zo ruim bemeten.

Zolang een koppeling niet slipt is het goed toch? :+
 
Dat het stijver aanvoelt geloof ik! Ben benieuwd of je nog last krijgt met je grondspeling, die is bij de bandit al niet zo ruim bemeten.

Zolang een koppeling niet slipt is het goed toch? :+

Geen probleem tot nu toe mee gehad. Heb nog genoeg ruimte over. Meerdere drempels ook gehad gisteren.
 
Gisteren maar weer eens een keer de carbs gesynchroniseerd en gelijk de TPS afgesteld volgens het WPH, bij elkaar resulteert dat toch weer in een betere stationaire loop en ik heb het idee dat hij op cruise-snelheid toch ook iets lekkerder 'zoemt'! 8-)

Ohm1 stond bij mij op 5.37 en Omh2 op 4,23. Deze moest ik verstellen naar 4,08 (5.37*0.76=4.08)

Ze schijnen bijna altijd verkeerd te staan, voor de geïnteresseerden:
8wm51v.jpg


Geruchten gaan dat soms stationaire loop, stubmle op lage toeren of zelfs verbruik kunnen verbeteren. klusje van 10 minuten, kan de moeite waard zijn om het even te checken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu toch bezig met onderhoud.
Hoe heb je de carb gesynchroniseerd? heb je daar een hulpstuk bij nodig? en is het veel werk?
 
Ik ben nu toch bezig met onderhoud.
Hoe heb je de carb gesynchroniseerd? heb je daar een hulpstuk bij nodig? en is het veel werk?

Qua werk valt het wel mee, tank loshalen en een kwartslag draaien, je vacuumslang van je tank los die naar een van je carbs gaat, bij de andere 3 de dopjes eraf en daar de 4 slangetles op die van je tool afkomen ( carb synchronisatieset met 4 klokmetertjes of van die valpijpjes.
Dan verhoogt stationair eerst 1+2 gelijk zetten, daarna 3+4 of vice versa en als laatst stel je 1+2 gelijk met 3+4. De 3 stelschroeven zitten tussen je carbs.
Dit afstellen met warme motor uiteraard ;)
 
Ik heb een Carbtune Pro gebruikt, maar je hebt ook met metertjes of zelfs allerlei zelfbouw systemen met slangetjes en vloeistof (youtube staat er vol mee).

Ik haal de tank er altijd helemaal af en hang er een los reservoir aan. Naast de tool eigenlijk verder alleen een lange schroevendraaier ;)

Staat opzich ook netjes allemaal in het WPH.
 
Ik heb een Carbtune Pro gebruikt, maar je hebt ook met metertjes of zelfs allerlei zelfbouw systemen met slangetjes en vloeistof (youtube staat er vol mee).

Ik haal de tank er altijd helemaal af en hang er een los reservoir aan. Naast de tool eigenlijk verder alleen een lange schroevendraaier ;)

Staat opzich ook netjes allemaal in het WPH.

Een los reservoir is idd wel handig ja, die tank ligt behoorlijk in de weg :Y
 
weet iemand hier wat de afstand is tussen de gaten van de standaarddemper bolt on van een 99 bandit 1200?

Er zat een laser demper op mijn bandit 1200 maar daar binnenin was iets afgebroken en hij zag er toch al niet meer mooi uit enzo. Toen heb ik een hurric supersport besteld maar daarbij blijkt dus dat de bolt on gaten van de hurric niet overeen komen met de bolt on gaten van de linkpijp op mijn motor. Waar de laser demper dus eerst op zat.

de gaten van de hurric lijken bij alle 3 kanten ongeveerd 2mm verder naar binnen te zitten dan op de linkpijp. Nou zou ik dit wel kunnen beunhazen (uitboren bij de linkpijp) maar daar zit ik ook niet echt op te wachten.

Iemand ervaring met mijn probleem? Ik dacht eerst dat de linkpijp van een andere motor kwam maar die montage komt wel precies overeen met het frame enzo.
 
weet iemand hier wat de afstand is tussen de gaten van de standaarddemper bolt on van een 99 bandit 1200?

Er zat een laser demper op mijn bandit 1200 maar daar binnenin was iets afgebroken en hij zag er toch al niet meer mooi uit enzo. Toen heb ik een hurric supersport besteld maar daarbij blijkt dus dat de bolt on gaten van de hurric niet overeen komen met de bolt on gaten van de linkpijp op mijn motor. Waar de laser demper dus eerst op zat.

de gaten van de hurric lijken bij alle 3 kanten ongeveerd 2mm verder naar binnen te zitten dan op de linkpijp. Nou zou ik dit wel kunnen beunhazen (uitboren bij de linkpijp) maar daar zit ik ook niet echt op te wachten.

Iemand ervaring met mijn probleem? Ik dacht eerst dat de linkpijp van een andere motor kwam maar die montage komt wel precies overeen met het frame enzo.

Zelfde, had een custom tussen ring voor mijn BSM Vampire.
 
Beste mensen,

Waar kan men een seat cowl vinden voor een gsf650 van 2007?
Of een andere kontje met een enkel zadel dat op deze model past?

Grts kevin
 
Gisteren maar weer eens een keer de carbs gesynchroniseerd en gelijk de TPS afgesteld volgens het WPH, bij elkaar resulteert dat toch weer in een betere stationaire loop en ik heb het idee dat hij op cruise-snelheid toch ook iets lekkerder 'zoemt'! 8-)

Ohm1 stond bij mij op 5.37 en Omh2 op 4,23. Deze moest ik verstellen naar 4,08 (5.37*0.76=4.08)

Ze schijnen bijna altijd verkeerd te staan, voor de geïnteresseerden:
[afbeelding]

Geruchten gaan dat soms stationaire loop, stubmle op lage toeren of zelfs verbruik kunnen verbeteren. klusje van 10 minuten, kan de moeite waard zijn om het even te checken ;)

I concur! *D Heb dit op de 650 ook gedaan en werkt perfect. Zelfs het verbruik is optimaal
 
weet iemand hier wat de afstand is tussen de gaten van de standaarddemper bolt on van een 99 bandit 1200?

Er zat een laser demper op mijn bandit 1200 maar daar binnenin was iets afgebroken en hij zag er toch al niet meer mooi uit enzo. Toen heb ik een hurric supersport besteld maar daarbij blijkt dus dat de bolt on gaten van de hurric niet overeen komen met de bolt on gaten van de linkpijp op mijn motor. Waar de laser demper dus eerst op zat.

de gaten van de hurric lijken bij alle 3 kanten ongeveerd 2mm verder naar binnen te zitten dan op de linkpijp. Nou zou ik dit wel kunnen beunhazen (uitboren bij de linkpijp) maar daar zit ik ook niet echt op te wachten.

Iemand ervaring met mijn probleem? Ik dacht eerst dat de linkpijp van een andere motor kwam maar die montage komt wel precies overeen met het frame enzo.

Ik geloof dat dat rond de 81mm is hart op hart, pin me er niet op vast :Y .

Beunen is geen verkeerde optie, en anders kan je nog naar een slip of gaan. Ik heb laatst ook van een bedrijf gehoord die je linkpipe doorslijpen en geschikt maken voor een slip-on als je die daar aanschaft :9
 
Dit is natuurlijk vloeken in de kerk, maar.....
Stel nou dat je na de Bandit 1200 geen zin hebt om naar de 1250 over te stappen: welke motor rijden ex-Bandit rijders? Ik ben op zoek naar tips, maar geen flauwe :j
 
Iemand hier met belangstelling voor een Bandit 1200?
Bj 2005
20.316 km
Handvatverwarming
12v aansluiting
Ovale demper met uitneembare db killer.
Schadevrij
Zeer goed onderhouden
Showroomstaat
Vrpr €3300

Ik heb een andere b12 op het oog namelijk.

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Die staat er superstrak bij zeg! Maar ik heb er al 1 ;)
Die moet je toch makkelijk kwijt kunnen raken!
 
idd nette fiets.
Zou eerst mijn bandit weg moeten doen, maar op dit moment andere prioriteiten.
 
Ik heb een bandit 600n uit 1999 gekocht .
Hieronder moet een nieuwe set banden komen.
Wat is bij jullie de meest gebruikte breedte maten van zowel voor als achter. Ik wil graag breder dan standaard maar weet niet wat dat doet met de rijeigenschappen .
En wat is een goede betaalbare band voor de bandit .
 
Nadat mijn motor een tijdje geleden is omvergereden ben ik op zoek naar onderdelen. Zowel nieuws als tweedehands.

Maar... ik kan voor mijn GSF650S (2005) bijna nergens onderdelen vinden?

- Op CMSNL staat wel de 600 en 1200, maar niet de 650 (of kan ik gewoon de meeste 1200 onderdelen uitwisselen?)
- De meeste tweedehands sites hebben vrijwel geen 650 onderdelen.

Waar kan ik dingen vinden zoals:
- Linker knipperlicht voor
- Voetsteuntjes links
- Koppelingshendel links
- Binnendeel plastic kuip (zwarte gedeelte)
- Voorspatbord

Stel hulp zeer op prijs!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan