Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Is vervelend zo'n los deel in de collector. Heb ik ook gehad totdat ik wat woest ergens overheen reed en de collector de grond raakte. Deuk in de collector maar de rammel was daarna wel weg *O*
 
JPI . Denk dat het verstandiger is om het proberen los te halen haha. Vrouwtje zal niet blij zijn met een deuk . :)
 
Sleutelblunder... Vanmiddag begonnen met de Magna om te proberen schroeven los te draaien van de uitlaatbeschermkap. Eentje ging eruit alleen de voorste/onderaan zat echt vast. Slijptol gepakt om die kop af te slijpen en zou er dan wel een moer achterleggen als ik klaar was om het rammeltje te zoeken. Zet de slijptol aan en.... boem. Vloeistof op de grond... kijken waar het vandaan komt. Er onder liggend dacht ik het reservoir van de koelvloeistof. Dacht dat kan toch niet. Zet de slijptol aan en toen boem??? OH OH. Zadel er af gehaald en toen zag ik het al. Accu geploft. Dus hoop als ik morgen een nieuwe accu plaats dat de Magna het weer doet. Of denken jullie dat er nog wat anders stuk zou kunnen zijn ? Graag wat advies. En dat ik voortaan dus de accu moet loskoppelen ...ja die les heb ik nu geleerd. ;( Er zit nu een Yuasa YB14-A2 in... nog alternatieven? :$ Verder wil ik nog graag weten of het witte reservoir achter het rechterdeksel voor de koelvloeistof is? Er staat low en max level op en er zit een zwarte afsluitdop/rubber op. Welke koelvloeistof zou ik hierin bij mogen vullen? BV ook die rose die je voor het koekblik gebruikt? Heb de Magna pas 2 weken en is van vrouwtje. Traantjes van de door mij stuk gemaakte accu zijn nu opgedroogd (bedoelde het goed he) :')
 
Laatst bewerkt:
Accu net nog opgehaald bij Heuts automaterialen. Die zijn bij ons tot 20.00 uur geopend. Yuasa accu voor 54 euro incl. zuur. Net gevuld. Morgen nog effe aan de druppelaar en dan moet ie weer rijden :t
 
Laatst bewerkt:
Waarom wordt in nl of Europa nergens andere knipperlichtglaasjes (smoke bijvoorbeeld) aangeboden voor de orginele knippers? Of knipperlichten die gewoon op bestaande orginele rubbers passen? Wellicht niet goed gezocht? Ik vind die veelal heel kleine en vooral te korte knipperlichten zelf geen gezicht op de Magna, maar de orginele net wat te aanwezig voor het elegante.
 
Dat is inmiddels wel gebeurd. Mijn vraag is meer of er nog iets anders-bv zekeringen- stuk kunnen zijn. Maar dat merk ik wel als ik de motor ga starten he? :?
wel eerst alles heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed spoelen met water. accuzuur is op den duur gemeen spul voor verf/plastic/staal
 
@Cardanfreak, Een accu ontploft niet zomaar omdat je een haakse slijper in de uitlaat zet.. of heb je de accu zelf of de bekabeling geraakt ofzo?

Ik zou ff heel goed nalopen wat er mis is gegaan voordat je de nieuwe accu aansluit en vervolgens die ook meteen beschadigd. Het kan overigens zijn dat de hoofdzekering eruit is geklapt, dan werkt er helemaal niks meer.

Tis beter om geen verschillende soorten kvs door elkaar te mengen. Als er nu blauwe inzit zou ik hem daar ook mee bijvullen.
Die roze kvs wordt voornamelijk gebruikt in kvs systemen die volledig uit allumunium bestaan.
 
Gelukkig. Alles doet het weer. Zekeringen eerst gecheckt. Niets stuk verder. Graag wil ik nog weten dus of en welke koelvloeistof in het witte reservoir moet van de Magna 700. Zoals reeds eerder geschreven aan de rechterzijde achter het zijdeksel waar ook de zekeringen zitten. ( als je op de motor zit rechts) Er staat low en max level op. Dus welke mag ik in dit reservoir bijvullen??? Lijkt wit !!!????Zie geen donkere kleur. Blauwe/rose of wat anders? Heb nog geen boekje, vandaar dus even de vragen. :] :t
 
Laatst bewerkt:
De accu kan alleen ontploffen als hij zojuist heeft gewerkt. Dan ontstaat er waterstof en dat heet knalgas.
 
Hoe het is gebeurd??? Ging met de slijptol de voorste bout van het chromen afdekkapje van de uitlaat afslijpen om te vervangen en toen.... boem.Misschien vonken naar de accu??? Accu uit elkaar geklapt.Maar na alles schoon gemaakt te hebben en een nieuwe accu doet de Magna het weer top.
De accu kan alleen ontploffen als hij zojuist heeft gewerkt. Dan ontstaat er waterstof en dat heet knalgas.
 
Dan had het ook niet uitgemaakt als je hem vlak voor het slijpen alleen had afgekoppeld. Dan had die er helemaal uit gemoeten.

Het overloopslangetje van de accu komt wel aan de onderkant van de motor uit. Maar dan moet de accu toch wel erg slecht zijn geweest als die zoveel gas produceert.

Nou ja, mooi dat alles weer werkt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is nu ook mijn vermoeden. Dat de vonkenregen in de buurt van dat overloopslangetje is gekomen en toen poef... Het oude overloopslangetje was lang genoeg om onder de motor uit te komen... Maar nu rijdt de Magna weer toppie. :]
 
Weet iemand van jullie welke koelvloeistof ( mix???) er in het witte reservoir moet? Er mag vlgs mij iets bijgevuld worden. Maar kan nog niks vinden over welke vloeistof er in moet??? Dank voor de respons alvast. :t Het gaat om een Magna VF 700 - 1986
 
Laatst bewerkt:
Tis beter om geen verschillende soorten kvs door elkaar te mengen. Als er nu blauwe inzit zou ik hem daar ook mee bijvullen.
Die roze kvs wordt voornamelijk gebruikt in kvs systemen die volledig uit allumunium bestaan.
Blauwe kvs, ik gebruik gewoon die van de action.

Maar kijk voor de zekerheid ook even wat er nu in zit. Als er groen of rood in zit, alles aftappen, doorspoelen en blauwe erin. Verschillende soorten kvs mengen kan verkeerd uitpakken.
 
Hoi. Heb al kvs van Motul erin gedaan. Met alle kvs mengbaar. Dus opgelost . Dank voor de tips. :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo magna rijders,

Ik heb een 95er magna met 55k op teller maar deze stottert op lage toerentallen onder de 4000 tr. Vooral bij stadsverkeer en deellast goed merkbaar. Soms ook een plof in de uitlaat. Heeft verder al zijn onderhoud gehad, olie,bougies,luchtfilter,etc...maar probleem geraakt niet opgelost.
Als ik de motor verder doortrek loopt ie als een speer...

iemand een idee?
 
Zou kunnen dat de carbs wat vervuilt zijn, of valse lucht bijv. via de inlaatrubbers. Hoe loopt die koud op de choke?
 
klinkt idd als een carb-probleem. Niet echt fijn klusje voor monteurs want redelijk complex bij een V-4
 
Weet iemand waar ik de koppeling en onstekings pakking kan bestellen voor een supermagna van 88..
Voor de nieuwste type magna makkelijk te krijgen.
Maar voor de super magna nog niks gezien op internet.

Is gewoon bij de motorzaak te bestellen, online incl verzend ben je minimaal even duur uit.

Groeten Magnamannetje.
 
De Magna 700 is denk ik al in Lithouwen nu. Er zat niks in de uitlaat wat de verkoper tegen ons zei ivm rammeltje??? Was waarschijnlijk de nokkenaskettingen... Te duur om uit te besteden om te repareren. Maar heb er niets op verloren en nu staat er een magnifieke Shadow VT 500 C 1986 in de schuur voor het vrouwke. 13 Jaar in bezit geweest van vorige eigenaar. Altijd het onderhoud gehad. We zijn er blij mee en maar 8 km voor hoeven te rijden :Y :] ( Was een erg aardige gast die opkoper. Kwam met VW pickupje en motor er iets schuin op en vastgezet met spanbanden gelijk gevrijwaard en cash money. )
 
Laatst bewerkt:
Nou het toch even over de koelvloeistof en het reservoir ging.....
Bij mijn Magna is iets mis met de verbinding tussen de radiator en het reservoir.
Als ik aan het slangetje zuig komt er vloeistof en als ik blaas borrelt het maar toch blijft de vloeistof in het reservoir als nieuw.
Als hij warm is hoort hij toch vloeistof naar het reservoir over te hevelen en als hij afkoelt toch weer terug te zuigen?
Ergo het zou moeten verkleuren.
 
Nou het toch even over de koelvloeistof en het reservoir ging.....
Bij mijn Magna is iets mis met de verbinding tussen de radiator en het reservoir.
Als ik aan het slangetje zuig komt er vloeistof en als ik blaas borrelt het maar toch blijft de vloeistof in het reservoir als nieuw.
Als hij warm is hoort hij toch vloeistof naar het reservoir over te hevelen en als hij afkoelt toch weer terug te zuigen?
Ergo het zou moeten verkleuren.

Maak je geen zorgen Holy2, de vloeistof in het tankje circuleert niet mee met het koelsysteem.
Het gaat pas naar toe als het niveau in de radiateur te laag wordt,en het werkt eigenlijk als een soort expansievat.
De radiateurdop staat een bepaalde druk toe, wordt dat teveel dan loost hij naar het expansievat, Mocht het niveau te laag zijn in de radiateur, dan gaat door het drukverschil van warm/ koud worden een vacuum ontstaan in de radiateur en trekt hij vloeistof uit het tankje.
Het slangetje in het reservetankje moet wel onderin het tankje eindigen, oftewel altijd onder de vloeistof anders werkt het systeem niet.

Groeten Magnamannetje
 
Terug
Bovenaan Onderaan