Kornfed's garage

Lang stil hier en toch volop bezig geweest.
Voor een goede kennis een Africa Twin helemaal in orde gemaakt zowel optisch als technisch.
fE3HE28l.jpg

Alleen de buddyseat nog opnieuw bekleden maar dat regelt hij zelf. Past wel mooi langs mijn XL trouwens.

Nog wat kleine klusjes aan de XL600 en vandaag eens lekker uit kunnen proberen. Wat een heerlijk ding. Alleen iets te hard gereden of zo want de kilometertellerkabel is gebroken.
2bieKu9l.jpg

2TZA9qNl.jpg
 
Vet ding zo'n Africa Twin...

km teller kapot, zal wel geen nieuwe zijn geweest? heb je zo af en toe met die dingen he ;)
mooi man, het seizoen is weer begonnen :]
 
Ja die Twin rijdt heerlijk en ik vind deze kleurstelling echt geweldig. Zou hem zo ruilen, o nee toch niet, maar wel graag erbij hebben.
 
Zeldzaam zijn ze wel aan het worden.
Ik denk dat ik mijn XL500 maar eens wat ga opknappen om me niet te vervelen.
 
Vandaag nog een mooie uitlaat gekocht, helaas geen originele maar wel beter dan wat er p zat. Deze past perfect. *O*
Even goed zuiver maken:
RNTL2yUl.jpg

FWgPP3Bl.jpg

Even de spuitcabine in:
yRLmHUvl.jpg

Uurtje later:
TuWwxXkl.jpg

Past perfect en ik had nog een nieuwe pakking liggen dus alles is mooi dicht.
3ABcXLDl.jpg


Uitlaatje is wel wat zwaarder dan die er op zat en het geluid is een stuk beter.
Pp9iiu9l.jpg

Valt nu niet veel meer aan te doen eigenlijk dus hij kan de verkoop in.......nee echt niet..........voorlopig :]
 
Even geen projectjes meer om handen. Dus zoekende naar iets leuks.
Intussen voor iemand die een leuk bobberachtig motortje had gekocht wat onderhoud gedaan.
Het gaat om een Honda CB450 nigthawk.
Leuk ding:
NP5KeLWh.jpg

Kleppen stellen en wat kleine dingetjes.

Ding liep weer lekker voor een week.....
Plotseling werkte zijn koppeling niet meer. Bobbert weer hier heen en het koppelingsdeksel er af gehaald:
oeps:
RoOU85Ih.jpg

Kwestie van een nieuw lagertje, ik mis alleen een of twee kogeltjes dus die zullen wel ergens in het blok zitten -O-
Maar vind die maar eens...
 
Beweging in de garage!
Ik heb de Honda XL500R verkocht na vier jaar dikke pret. DE LM is een goede vervanger dus tijd voor iets totaal anders.
Bobbertime!

Weer eens een Yamaha in de garage.
ec9KES0h.jpg

Er is al flink in gezaagd dus dat bespaart weer werk :-)

Eens zien of er iets van te maken valt.
OBhUm1jh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ideetje:
mT6fdTjh.jpg


Ik vind de vaak gebruikte bobberzadeltjes te makkelijk en vaak past het niet zo mooi dus het idee is om er een zadelplaatje op te maken en dat mooi te laten bekleden.
 
Beugeltje weer er af gezaagd. Zat niet in het midden.
Nieuw beugeltje gemaakt maar nu met een buisje ertussen, kan mooi een achterlichtje in.
ZL3RFZzh.jpg

7pYBAmYh.jpg


even wat proberen voor een indruk van het zadel:
5oerLJbh.jpg
 
Tankje gekocht of zijn het er twee?
q7r2Ym7h.jpg

Passen en meten:
AOrjGdvh.jpg

sAtowfdh.jpg

Nog wat slijpen hier en daar en dan past het al een heel eind.
Op6xHqhh.jpg


Sorry voor het prachtige effect in de foto's, vette lens :)
 
Laatst bewerkt:
Zit er op.
Nu nog iemand zoeken die een mooie cover kan maken waar de teller en contactslot in passen.
VIu4wOvh.jpg

bhRa409h.jpg

rwXtRpDh.jpg
 
Zekers, Ik heb al een ander stuur besteld (drag bar) en lage risers. Komt wel een spiegeltje op maar wat weet ik nog niet.
 
Ondanks het weer toch wel het een en ander gedaan.
Bedrading aangepast en teller aangesloten. Nog wat knipperlichtjes en andere kleinigheidjes om het af te ronden.
Nog een kap gemaakt voor de accu.
Koplampje gekocht.
Begint al wat te worden.
s4vpuzvh.jpg

OBN45FOh.jpg

p5JcEbEh.jpg

9yhsE6Gh.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan