FrankenBikeSpan

Als de boutverbindingen iig maar wel echt goed vast zitten, want anders is je achterste onderste bevestiging zo flex als een schaarkrik zonder spindel.

Een scharnierpunt op die plek voegt niets toe, dus ik zou t liever vast zien. Vooral omdat ik tot dusver dit in het echt twee keer tegen ben gekomen en in beide gevallen was het niet heel moeilijk om daar wel degelijk flex te ontdekken.
Leuk dat jawa en velorex het zo bedacht hebben, maar dat betekend nog niet dat het dan ook niet beter kan ;)
 
Zo zit het spul fabrieks af in elkaar. Maar het massieve stangetje is inderdaad niet erg degelijk. Die van mij was bij aanschaf flink krom. Maargoed, veel degelijker voegt niet veel toe, dan wordt de inklemming op de buis het draaipunt.

full

full

full
 
Leuk dat jawa en velorex het zo bedacht hebben, maar dat betekend nog niet dat het dan ook niet beter kan ;)
Dat ligt er aan wat je beter noemt.
Voor mij is beter als het lichter en stijver wordt. Op het moment is het voldoende. Ik zie wel mogelijkheden om het stijver en zwaarder te maken, of alleen zwaarder, maar ik zie geen noodzaak om aan het ontwerp te wijzigen.
 
(met caferacer stangetje, gaat die stuk sneller van natuurlijk)

Zéker! En als de koplamp erop zit een kruis van plakband. Dat scheelt ook enorm :Y

Wordt een leuk fietsje zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan