MotoGP naar Eurosport

Status
Niet open voor verdere reacties.
8f2ff907b412519aea4500c42c27babb.jpg
 
Men laat zich hier weer eens leiden door uiterlijke oppervlakkigheden. Hoewel veel moderne motorcoureurs net zulke dunne koppen en lichamen hebben als professionele wielrenners, en zich soms in identieke outfits hullen, is motorracen eerder te vergelijken met een sport als darten dan wielrennen. Fysiologisch gezien (ontwikkeling van de capillaire bloedvaten, dichtheid van de ribosomen) zullen motorcoureurs, ondanks de uiterlijke verschillen, veel meer op darters of biljartspelers lijken.

Motorracen ligt als sport dichter bij darten dan bij wielrennen? Ja, ok, dat snap ik helemaal, vandaar dat ze allemaal lopen te darten voordat ze op de motor stappen.

Even serieus, ik begrijp helemaal niet waarom je dat zo zou zeggen. Licht gerust toe...
 
Motorracen ligt als sport dichter bij darten dan bij wielrennen? Ja, ok, dat snap ik helemaal, vandaar dat ze allemaal lopen te darten voordat ze op de motor stappen.

Even serieus, ik begrijp helemaal niet waarom je dat zo zou zeggen. Licht gerust toe...

Wielrenners, al op regionaal niveau (dus niet eens op nationaal of zelfs internationaal niveau) trainen zo veel en hard dat hun aerobe vermogen enorm verbeterd is ten opzichte van normale mensen, inclusief die uit de behendigheids- en gemotoriseerde sporten (darters en MotoGP coureurs). Hun spierweefsel en cellen zijn radicaal veranderd op het gebied van zuurstofopname en verbranding. Daarnaast proberen wielrenners een zo laag mogelijk gewicht aan te houden, om hun specifieke vermogen (dat vooral telt bij klimmen) zo groot mogelijk te maken.

Een slank postuur van een moderne motorcoureur, of van een willekeurige voorbijganger op straat, betekent niet noodzakelijk dat deze persoon een conditie heeft die in de buurt komt van een wielrenner, of zelfs beduidend beter is dan die van een darter.
 
De conditie komt misschien niet in de buurt van een wielrenner. Zeker niet als je dit gaat testen op zon fiets, zoals ze dat meestal doen. Maar doe je meerdere allround sporttesten zul je zien dat de motorcoureur gewoon allround fit is. Bij een hardlooptest of een spierkrachtmeting kan het zijn dat de wielrenner slechter scoort dan de racer. In Australie is Mick Doohan zo ooit de fitste allround sporter gebleken. Bij een darter geloof ik dat niet zo.
 
Ok, ik vermoedde al dat je een heldere uitleg achterhield, dank je!

Ik vraag me wel af of je de motorcoureurs niet onderschat. Zeker een vergelijking met darters, van wie ik vermoed dat sporten / trainen nauwelijks vereist is, is me iets te willekeurig. Veel MotoGP-coureurs trainen zo veel met wielrennen, dat ze vast wel vergelijkbare effecten ondergaan als regionale / nationale / internationale wielrenners. (Ik weet natuurlijk niet welke van die drie, dat zal vast ook per coureur en trainingsregime verschillen.)

Immers: samen trainen met internationale wielrenners, dat kan toch niet als je zelf niet minstens ook een fatsoenlijk niveau bereikt hebt?
 
Ok, ik vermoedde al dat je een heldere uitleg achterhield, dank je!

Ik vraag me wel af of je de motorcoureurs niet onderschat. Zeker een vergelijking met darters, van wie ik vermoed dat sporten / trainen nauwelijks vereist is, is me iets te willekeurig. Veel MotoGP-coureurs trainen zo veel met wielrennen, dat ze vast wel vergelijkbare effecten ondergaan als regionale / nationale / internationale wielrenners. (Ik weet natuurlijk niet welke van die drie, dat zal vast ook per coureur en trainingsregime verschillen.)

Immers: samen trainen met internationale wielrenners, dat kan toch niet als je zelf niet minstens ook een fatsoenlijk niveau bereikt hebt?

Ik bedoelde, dat als er een biopsie zou worden gedaan op spierweefsel van wielrenners, motorcoureurs en darters, dat de laatste twee groepen dichter bij elkaar zouden staan dan hun afstand tot de wielrenners (op het gebied van kenmerken van optimaal aeroob metabolisme).

Motorcoureurs trainen echt niet 20 uur per week op de racefiets. Sterker nog, een wielerprof die dat niet doet kan ook niet meer meekomen met een regionale wedstrijd. En voor het perspectief: Sven Kramer die wel veel fietst, doet dat in wedstrijdvorm "slechts" op regionaal niveau.

Het hele dopingschandaal in de wielerwereld is hier eigenlijk een illustratie van: het krikt het niveau nog een hele stap verder op (bv. door verdere optimalisatie van de zuurstofopname in het bloed), zodat je wel moet gebruiken om uberhaupt mee te kunnen doen. Het onsportieve hieraan is dat je dan kampioenen krijgt die het beste op bv. EPO reageren.

Dat samen trainen is een publiciteitsstunt, leuk voor alle betrokkenen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het verhaal OgriUk een beetje begrijp dan heeft hij het over de "aanpassing"die je lichaam maakt dmv/voor de sport die beoefend wordt !
Voorbeelden : longconditie / inhoud , kracht / precisie / uithouding etc etc

Laat ik het zo zeggen : Racen ligt net zo ver van wielrennen af als van darten ;)
 
Ik bedoelde, dat als er een biopsie zou worden gedaan op spierweefsel van wielrenners, motorcoureurs en darters, dat de laatste twee groepen dichter bij elkaar zouden staan dan hun afstand tot de wielrenners (op het gebied van kenmerken van optimaal aeroob metabolisme).

Motorcoureurs trainen echt niet 20 uur per week op de racefiets. Sterker nog, een wielerprof die dat niet doet kan ook niet meer meekomen met een regionale wedstrijd. En voor het perspectief: Sven Kramer die wel veel fietst, doet dat in wedstrijdvorm "slechts" op regionaal niveau.

Het hele dopingschandaal in de wielerwereld is hier eigenlijk een illustratie van: het krikt het niveau nog een hele stap verder op (bv. door verdere optimalisatie van de zuurstofopname in het bloed), zodat je wel moet gebruiken om uberhaupt mee te kunnen doen. Het onsportieve hieraan is dat je dan kampioenen krijgt die het beste op bv. EPO reageren.

Dat samen trainen is een publiciteitsstunt, leuk voor alle betrokkenen.

Helder! Vooral het Sven Kramer-voorbeeld is goed voor mijn beeldvorming. :Y

Alhoewel, Rintje Ritsma doet in motorsport ook alleen op lokaal niveau mee, mijn conclusie is nu dat niet darters maar schaatsers mietjes zijn. :+

(Voordat ik straks een klapschaats in m'n oog heb: dat was een grapje. B| )
 
Als ik het verhaal OgriUk een beetje begrijp dan heeft hij het over de "aanpassing"die je lichaam maakt dmv/voor de sport die beoefend wordt !
Voorbeelden : longconditie / inhoud , kracht / precisie / uithouding etc etc

Laat ik het zo zeggen : Racen ligt net zo ver van wielrennen af als van darten ;)

Veel coureurs trainen zich rot, maar wel op een andere manier dan wielrenners. Wielrennen doen ze ook wel om conditie op pijl te houden, maar ze zouden net zo goed kunnen hardlopen om de conditie op pijl te houden. Ga er maar van uit dat wereldklasse coureurs top fit zijn tegenwoordig, alleen topfit gericht op motorsport, niet op wielrennen. Volg jongens als Bendsneijder, Vd Mark, Marquez en Vinales maar eens.
Voor de race in Qatar waren er zelfs coureurs die s nachts gingen trainen bijvoorbeeld, eetschema's/tijden aanpassen, dag/nacht ritme aanpassen, etc. om het lichaam te laten wennen aan inspanning in de latere avonduren. Dit ivm het tijdstip waarop de GP van Qatar gereden word.
 
Helder! Vooral het Sven Kramer-voorbeeld is goed voor mijn beeldvorming. :Y
Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel, sprinter Bos heeft volgens mij op Olympisch niveau gefietst naast zijn schaatscarrière.
Veel coureurs trainen zich rot, maar wel op een andere manier dan wielrenners. Wielrennen doen ze ook wel om conditie op pijl te houden, maar ze zouden net zo goed kunnen hardlopen om de conditie op pijl te houden. Ga er maar van uit dat wereldklasse coureurs top fit zijn tegenwoordig, alleen topfit gericht op motorsport, niet op wielrennen. Volg jongens als Bendsneijder, Vd Mark, Marquez en Vinales maar eens.
Voor de race in Qatar waren er zelfs coureurs die s nachts gingen trainen bijvoorbeeld, eetschema's/tijden aanpassen, dag/nacht ritme aanpassen, etc. om het lichaam te laten wennen aan inspanning in de latere avonduren. Dit ivm het tijdstip waarop de GP van Qatar gereden word.
Ik praat even over ruim tien jaar geleden, Veneman was de enige die ik mij herinner die toen niet fietste maar aan hardlopen deed.
Dat vond ik opvallend.

De bovenbenen zijn enorm belangrijk voor motorcoureurs, vandaar er velen graag fietsen. :)

943490_513270778720516_578823335_n.jpg

Cal Crutchlow Wins Hamer Road Race
 
Ik bedoelde, dat als er een biopsie zou worden gedaan op spierweefsel van wielrenners, motorcoureurs en darters, dat de laatste twee groepen dichter bij elkaar zouden staan dan hun afstand tot de wielrenners (op het gebied van kenmerken van optimaal aeroob metabolisme).

Motorcoureurs trainen echt niet 20 uur per week op de racefiets. Sterker nog, een wielerprof die dat niet doet kan ook niet meer meekomen met een regionale wedstrijd. En voor het perspectief: Sven Kramer die wel veel fietst, doet dat in wedstrijdvorm "slechts" op regionaal niveau.

Het hele dopingschandaal in de wielerwereld is hier eigenlijk een illustratie van: het krikt het niveau nog een hele stap verder op (bv. door verdere optimalisatie van de zuurstofopname in het bloed), zodat je wel moet gebruiken om uberhaupt mee te kunnen doen. Het onsportieve hieraan is dat je dan kampioenen krijgt die het beste op bv. EPO reageren.

Dat samen trainen is een publiciteitsstunt, leuk voor alle betrokkenen.

Op mij komen al je verhalen een beetje over als interessant doenerij. Zie mij eens dure woorden gebruiken en er verstand van hebben. Alsof je ergens een artikeltje op het internet hebt gelezen en dan hier een beetje verkondigen alsof je de wijsheid in pacht hebt. Maar misschien vergis ik me en heb je wel specifieke achtergrond om hier je wijsheid te verspreiden.

Wat ik me wel afvraag. Als die pro wielrenners allemaal zo verschrikkelijk goed zijn en het onmogelijk (of: een 'publiciteitsstunt') is dat een topsporter uit een andere categorie met een prof-wielrenner traint, hoe verklaar je dan dat 1 van 's Nederlands grootste wielrenners van afgelopen 20 jaar ingehaald wordt door een postbode https://www.youtube.com/watch?v=-G_VtJPGFVw.

Een beetje lullig voorbeeld wellicht, net zo als de vergelijking tussen een darter en wegrace coureur.
 
Laatst bewerkt:
Weet nog wel vele jaren geleden van Joop Zoetemelk.Moest tijdens Sterrenslag met wat sporters en dacht wat figuren van tv een oefening doen met zijn triceps op de brug haalde geloof ik 2 of 3 keer waar ik in die jaren een keertje of 50 deed en dan nog het liefst met wat extra gewicht.Echt 0 kracht in zijn bovenarmen.
Dus tis maar hoe je het bekijkt hoe er getraint wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ik trainde als motorcrosser keihard voor m'n conditie en spiermassa uit het boekje van Gerrit van de Does (zwager van ex topcoureur Piere Karsmakers) .
Bovenbenen trainde ik met rugzak vol met 25 kg zand o.a bankspringen en lopen in de duinen.
Armen training de ik , van huis uit met rolstoel gevuld met zakken zand ongeveer 50 kg naar roeiboten vereniging...afstand 15km en dan met roeiboot terug naar huis met 2 lege emmers ,mn rolstoel en mn pa van 90 kg achter de boot ...Met beetje mazzel stroom mee maar dat was maar zelden ...en dat 3 keer per week .
Fietsen naar school en later werk op een bike zonder versnellingen en half zachte banden .
 
Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel, sprinter Bos heeft volgens mij op Olympisch niveau gefietst naast zijn schaatscarrière.Ik praat even over ruim tien jaar geleden, Veneman was de enige die ik mij herinner die toen niet fietste maar aan hardlopen deed.
Dat vond ik opvallend.

De bovenbenen zijn enorm belangrijk voor motorcoureurs, vandaar er velen graag fietsen. :)

[afbeelding]
Cal Crutchlow Wins Hamer Road Race

Ik vind persoonlijk fietsen alleen minder fijn dan hardlopen. Kan me voorstellen dat er ook coureurs zijn die dat vinden, of wellicht een andere reden hebben om een andere manier van conditie training te verkiezen boven fietsen. Bovenbenen zijn natuurlijk op 200 verschillende manieren te trainen, al sla je wel een dubbelslag door te gaan fietsen (conditie én bovenbeen spieren).
 
Op mij komen al je verhalen een beetje over als interessant doenerij. Zie mij eens dure woorden gebruiken en er verstand van hebben. Alsof je ergens een artikeltje op het internet hebt gelezen en dan hier een beetje verkondigen alsof je de wijsheid in pacht hebt. Maar misschien vergis ik me en heb je wel specifieke achtergrond om hier je wijsheid te verspreiden.

Wat ik me wel afvraag. Als die pro wielrenners allemaal zo verschrikkelijk goed zijn en het onmogelijk (of: een 'publiciteitsstunt') is dat een topsporter uit een andere categorie met een prof-wielrenner traint, hoe verklaar je dan dat 1 van 's Nederlands grootste wielrenners van afgelopen 20 jaar ingehaald wordt door een postbode https://www.youtube.com/watch?v=-G_VtJPGFVw.

Een beetje lullig voorbeeld wellicht, net zo als de vergelijking tussen een darter en wegrace coureur.

Als op dat youtube filmje ziet en hoort dat een postbode Michael Boogerd verslaat, maak je een interessante denkfout (zal je de terminologie besparen). Maar het is in principe dezelfde denkfout die anderen maken als ze denken dat een moderne motorcoureur hetzelfde vermogen kan leveren als een wielrenner.
 
de enige reden waarom je zou gaan fietsen is de blessure gevoeligheid van hardlopen.
het is wel zo dat je voor hetzelfde trainigsresultaat 2x zolang moet fietsen dan hardlopen.
b.t.w. ik zag zeelenberg vaak 15 min touwtje springen naast de trailer als warming-up voor de wedstrijd.

Ik vind persoonlijk fietsen alleen minder fijn dan hardlopen. Kan me voorstellen dat er ook coureurs zijn die dat vinden, of wellicht een andere reden hebben om een andere manier van conditie training te verkiezen boven fietsen. Bovenbenen zijn natuurlijk op 200 verschillende manieren te trainen, al sla je wel een dubbelslag door te gaan fietsen (conditie én bovenbeen spieren).
 
de enige reden waarom je zou gaan fietsen is de blessure gevoeligheid van hardlopen.
het is wel zo dat je voor hetzelfde trainigsresultaat 2x zolang moet fietsen dan hardlopen.
b.t.w. ik zag zeelenberg vaak 15 min touwtje springen naast de trailer als warming-up voor de wedstrijd.

Jaja hij deed veel boks trainingen....z´n Pa was bokser , Ome Piet is nu 80 maar zou niet graag met hem sparren ...die is fucking fit die ouwe . :} :}
 
Voor de schotel kijkers.

Canal digital mail:

De kans bestaat dat u de Discovery Networks zenders (Discovery, ID (Investigation Discovery), Animal Planet, TLC en Eurosport 1 en 2) vanaf 1 mei 2017 niet meer kunt ontvangen.

Discovery wil het uitzendtarief voor haar zenders gaan verdubbelen. CanalDigitaal vindt dat onacceptabel, omdat het zou betekenen dat de abonnementskosten voor onze klanten – inclusief u dus – fors zouden stijgen.

Hoe nu verder?
We proberen nog steeds overeenstemming met Discovery te bereiken. Lukt dat niet, dan verdwijnen de zenders uit het pakket. Hopelijk tijdelijk. De tv-kanalen van Discovery, inclusief ID, Animal Planet, TLC, en Eurosport, gaan dan dus ‘op zwart’. Zodra er vervangers bekend zijn, stellen we het nieuwe aanbod uitgebreid aan u voor.
 
Voor de schotel kijkers.

Canal digital mail:

De kans bestaat dat u de Discovery Networks zenders (Discovery, ID (Investigation Discovery), Animal Planet, TLC en Eurosport 1 en 2) vanaf 1 mei 2017 niet meer kunt ontvangen.

Discovery wil het uitzendtarief voor haar zenders gaan verdubbelen. CanalDigitaal vindt dat onacceptabel, omdat het zou betekenen dat de abonnementskosten voor onze klanten – inclusief u dus – fors zouden stijgen.

Hoe nu verder?
We proberen nog steeds overeenstemming met Discovery te bereiken. Lukt dat niet, dan verdwijnen de zenders uit het pakket. Hopelijk tijdelijk. De tv-kanalen van Discovery, inclusief ID, Animal Planet, TLC, en Eurosport, gaan dan dus ‘op zwart’. Zodra er vervangers bekend zijn, stellen we het nieuwe aanbod uitgebreid aan u voor.


Zeelandnet komt vandaag met hetzelfde verhaal B|

Kijk al bijna geen tv meer, gooien ze juist de zender eruit met Motogp/SBK (en wielrennen) '( -O-

Denk ik tijd om het "analoge" tv tijdperk af te sluiten en over te gaan op de online alternatieven als knippr, de eurosportplayer en/of netflix
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan