Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Ja kan zeker, maar je moet wel weten wat je doet. Tevens als je 1 motor wilt gaan spuiten is het al goedkoper om het te laten doen dan zelf te gaan beginnen, materialen die je moet aanschaffen en stukje kennis vergaring gaat namelijk veel duurder zijn.
 
hallo

ik zit er al een tijdje aan te denken om voor mijn honda cb600 een bellypan en hugger te kopen alleen er zit egt een prijs verschil van 80 euro per onderdeel om hem in de juiste kleur geleverd te krijgen.
wat zijn ongeveer de kosten om dit te laten spuiten?
en kan ik met de kleur code op mijn motor gewoon ergens aankloppen om het te laten doen ?
 
Een vraagje betreft het spuiten.

Op mijn motor zitten beugels voor zij koffers, deze beginnen op de punten waar de koffers de beugel raken te verslijten tot het punt waar je het kale metaal ziet. Ik ben van plan deze los te halen en weer netjes zwart te spuiten. (Misschien dat ik hetzelfde ga doen met de midden bok.. die begint ook wat roestplekjes te tonen)

Is het gewoon een kwestie van licht opschuren en opnieuw spuiten met een spuitbus geschikt voor metaal en dan blanke lak eroverheen? Of zijn er nog dingen waar ik op moet letten.

Bij voorbaat dank.
[afbeelding]
Haal alles er af wat geen metaal is en breng ze naar een poedercoater. Dat is veel bestendiger tegen schuren dan lak. Eventueel kan je over de raakvlakken waar de koffer het rek raakt ook nog folie plakken.
 
Laatst bewerkt:
Ja kan zeker, maar je moet wel weten wat je doet. Tevens als je 1 motor wilt gaan spuiten is het al goedkoper om het te laten doen dan zelf te gaan beginnen, materialen die je moet aanschaffen en stukje kennis vergaring gaat namelijk veel duurder zijn.

Het "probleem" is dat een nieuw stuk 80€ kost, reeds gespoten. De goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden voor het herspuiten is 50€.

Heb toch 1 reserve stuk liggen die ik zelf eens ga proberen te doen dan.

Bedankt!
 
het is altijd raadzaam om bij gebruik van een spuitsjabloon een tussenlaag blank te spuiten, je krijgt altijd een beetje high low hoe flinterdun je sjabloon materiaal ook is. ik snij zelf mijn sjablonen uit Aslan folie, kostbaar spul maar het allerbeste wat er te krijgen is.
 
Misschien dat iemand hier een sluitend antwoord kan geven.

Laatst mn tank en achterkant laten spuiten door een kennis die t wel ff kon doen, maar vooral bij de tank zitten overal kleine opstekende puntjes in de lak, waarschijnlijk omdat het niet goed schoongemaakt is.
Nu heb ik er niets voor betaald nog, maar is het mogelijk om dit soort oneffenheden eruit te krijgen met goed polijsten of moet het weer worden glad geschuurd en opnieuw gespoten?
 
Heel licht opschuren en polijsten zou kunnen werken, maar zonder iets gezien te hebben en niet wetende hoeveel blanke lak er gespoten is zal je nooit het beste advies krijgen.

Discmlaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor welke schade dan ook ;)
 
Misschien dat iemand hier een sluitend antwoord kan geven.

Laatst mn tank en achterkant laten spuiten door een kennis die t wel ff kon doen, maar vooral bij de tank zitten overal kleine opstekende puntjes in de lak, waarschijnlijk omdat het niet goed schoongemaakt is.
Nu heb ik er niets voor betaald nog, maar is het mogelijk om dit soort oneffenheden eruit te krijgen met goed polijsten of moet het weer worden glad geschuurd en opnieuw gespoten?

Je kunt het beste een paar velletjes korrel 2000 halen bij de autospuiter, een klein vlak blokje nemen, daar het schuurpapier omheen en flink nat maar voorzichtig schuren en niet hard drukken, tot het vuiltje weg is.

En dan met polijspasta de boel polijsten. De beste pasta is van 3M of Farecla, maar die is vrij prijzig en niet in kleine hoeveelheden verkrijgbaar. Het alternatief is Commandant 4, maar dat is minder goed en je moet het nog met fijnere pasta nabewerken, een goede cleaner zal het ook wel doen.
 
Ik ben bij een zaak geweest voor een custom achter spatbord voor op mijn Intruder, deze vroeg 900,- voor het spatbord en spuitwerk. Dit gaat mij echter te ver.
Ik heb nu veeuuulll goedkoper een hagel nieuw 180mm hardtail spatbord liggen en die wil ik vanzelfsprekend graag in de kleur van mijn motor hebben zodat ik m kan monteren.

Echter, gezien ik de hele motor ooit nog eens uit elkaar wil halen en alles opnieuw laat spuiten, zit ik nu in twijfel wat te doen.
Wat zouden jullie doen, laten spuiten, of zelf doen? En bij zelf doen, hoe?

Het eindresultaat hoeft dus niet bijzonder strak te zijn, maar het moet wel nog een jaartje mee kunnen. :t
 
Zitten hier mensen omgeving Adam / Almere / Apeldoorn.
Die 2 velgen / buddy cover / topkuip, en eventueel buddykuip voor mij tegen vergoeding kunnen spuiten ?
Gaat om een cbr600f4i waar de spullen vanaf komen.
Graag een pm of link ( spuiten heeft inprincipe geen haast )
Alvast bedankt voor de hulp
 
Ik ben bij een zaak geweest voor een custom achter spatbord voor op mijn Intruder, deze vroeg 900,- voor het spatbord en spuitwerk. Dit gaat mij echter te ver.
Ik heb nu veeuuulll goedkoper een hagel nieuw 180mm hardtail spatbord liggen en die wil ik vanzelfsprekend graag in de kleur van mijn motor hebben zodat ik m kan monteren.

Echter, gezien ik de hele motor ooit nog eens uit elkaar wil halen en alles opnieuw laat spuiten, zit ik nu in twijfel wat te doen.
Wat zouden jullie doen, laten spuiten, of zelf doen? En bij zelf doen, hoe?

Het eindresultaat hoeft dus niet bijzonder strak te zijn, maar het moet wel nog een jaartje mee kunnen. :t

Wrappen of plastidip al overwogen?
 
Ik ben op zoek naar een soort plamuur voor een uitlaat. Er zitten een paar kleine deukjes en diepe krassen in die ik wil weg werken. Nu heb ik van GumGum uitlaat plamuur gezien. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik ben op zoek naar een soort plamuur voor een uitlaat. Er zitten een paar kleine deukjes en diepe krassen in die ik wil weg werken. Nu heb ik van GumGum uitlaat plamuur gezien. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gungum is om uitlaatlekkage te dichten. Een uitlaat plamuren gaat niet werken denk ik. Door de hoge temperatuurverschillen zal het er weer uit knappen denk ik.
 
Zelf ga ik ook eens een poging wagen bij mijn gsx600f, dat word dan weliswaar gewoon met een spuitbus autolak van motip, maar dat kan geen kwaad op de zwaar verkleurde, ooit gele kappen :)

Leuk om hier wat tips en trucs te lezen.

Het hoeft gelukkig geen nieuwstaat project te worden. Het frame heb ik gewoon met brunox roestomvormer, action zwart en daarna met een motip blanke lak gespoten. Niets geschuurd, alleen roest verwijderd, je ziet dus wat ruwe plekken hier en daar.
Maar het frame valt voor 90% weg dus ik moet me daar niet aan storen (leermomentje van mij)

Vroeger moest het bij mij perfect zijn maar nu is het al een wereld van verschil met hoe hij bij mij binnen kwam en ik ben tevreden genoeg.

De kappen zijn nagenoeg heel, moet helaad wel wat plamuren. Daarna even stickers scoren want alleen egaal overspuiten zonder decals vind ik niet mooi.

De kunstwerken die hier voorbij komen zijn "iets" te hoog gegrepen. Kudo's!
 
Laatst bewerkt:
FZRene, heel erg bedankt voor het overspuiten van mijn motor :} , ik ben er superblij mee. Ik heb geen tijd gehad om de motor te wassen, moest m eerst weer aankleden :Y
full

full

full


Alleen jammer dat ik geen mooie foto's kan maken :$
 
Misschien dat iemand hier een sluitend antwoord kan geven.

Laatst mn tank en achterkant laten spuiten door een kennis die t wel ff kon doen, maar vooral bij de tank zitten overal kleine opstekende puntjes in de lak, waarschijnlijk omdat het niet goed schoongemaakt is.
Nu heb ik er niets voor betaald nog, maar is het mogelijk om dit soort oneffenheden eruit te krijgen met goed polijsten of moet het weer worden glad geschuurd en opnieuw gespoten?

Klinkt als stof der in soms kun je et polijsten ma werkt lang niet altijd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan