Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

haha inderdaad, ik ben er ook de 22e.
misschien ff meeten? ik heb ingeschreven in groep 3 ga dan voor het eerst na 3 en een half jaar weer de baan op. zal wel ff wennen zijn

Ik rij ook in groep 3, dus komen elkaar wel tegen denk ik!

ja deel je agenda is :P

25/3 Zolder
18/4 Assen
23/4 Zolder
8/5 Assen
28/5 Zolder
8/6 Assen
9/6 Assen
24/6 Zolder
22/7 Zolder
12/8 Mettet
22/8 Assen
23/8 Assen
1/9 Zolder
3/10 Assen

:]
 
Ik rij ook in groep 3, dus komen elkaar wel tegen denk ik!25/3 Zolder
18/4 Assen
23/4 Zolder
8/5 Assen
28/5 Zolder
8/6 Assen
9/6 Assen
24/6 Zolder
22/7 Zolder
12/8 Mettet
22/8 Assen
23/8 Assen
1/9 Zolder
3/10 Assen

:]
geen zandvoort?heb je voor mijn gemak ook organisaties :+ voor assen dan neem nie aan dat racecrackei zoveel op assen rijdt :P
 
Laatst bewerkt:
geen zandvoort?heb je voor mijn gemak ook organisaties :+ voor assen dan neem nie aan dat racecrackei zoveel op assen rijdt :P

Zaten nog wel naar een dagje Zandvoort te kijken maar weet niet of dat er nog tussen past haha.

18/4 Assen, 22/8 Assen, 23/8 Assen en 3/10 Assen zijn met Racecracks, de rest is allemaal Motorsportschool.
 
Beste gsx-r racers!

Als alles mee zit ben ik komende week mijn 1ste racer rijker, een gsx-r 600 K2 en kan gelijk 18 april hem uit proberen op Assen.
Zal wennen worden want heb altijd 2 cilinder gereden op de openbare weg en ook wat circuit afgelopen maart nog in Alcarras met racecracks.
Na wat lichte uitstapjes besloten om een racer extra erbij aan te schaffen ipv de straat motor (Aprilia Shiver) plat te leggen.

Nu wil ik die wat gaan opleuken met een pc en quickshifter.

- Voor welk model pc moet ik dan op zoek en quickshifter ?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
bas ,

ik vrees dat je op de shiver niet veel meer zal gaan rijden nadat je een paar circuit dagen hebt gedaan, ik zou eerst investeren in goede vering ( service beurt) en daarna in een QS . zelf had ik een SP quickshifter op mijn k8 en op mijn huidige ( L0) zit een volledig bazzaz systeem. het ligt er dus maar net aan hoeveel geld je uit wil gaan geven

gr

stefan
 
First things first, hoe snel ben je al?

Bedoel leuk als je van alles erop zet maar als je het niet nodig hebt zou ik liever investeren in dagen alw goodies.
 
Beste gsx-r racers!


Nu wil ik die wat gaan opleuken met een pc en quickshifter.

- Voor welk model pc moet ik dan op zoek en quickshifter ?

Alvast bedankt voor de reacties!


Eerst dit jaar wat circuitdagen met deze motor gaan rijden.In die tijd leer je veel en kom je vanzelf tot plannen wat wel/niet of toch anders te gaan doen ? Gaandeweg dat je gaat rijden zie en hoor je ook wat anderen allemaal gedaan hebben aan hun motor.

Een PC en een QS kosten algauw een 700-800 euro nieuw.Je zou b.v ook voor een systeem kunnen gaan wat Stefan heeft.Wat wel duurder is dat maar ik dacht dat je een dergelijk systeem PC en QS http://www.bazzaz.net/index.php/traction-control/z-fi-tc-traction-qs-fuel ook weer kunt meenemen naar een andere motor informeer eens bij Hoegee b.v ?


EDIT, Bazzaz heeft geen systeem http://www.race-shop.nl/merken/bazzaz voor de oudere motor zag ik maar informeer gewoon eens bij Hoegee.Hij / zij kunnen je wel tips geven.
 
Laatst bewerkt:
Hij deed Assen in 1:42 :+:t


Hahaha was het maar zo!! Nee ik reed 2.00 rond op de Shiver op Alcarras en voor de rest alleen nog maar gereden in groep 1/2 dus geen goed referentie materiaal.
Op de Suuz zit het qua vering wel goed dus ga inderdaad eerst maar eens wat km maken. Jaartje verder kan er altijd wat aan gesleuteld worden.
Thanks!!
 
Laatst bewerkt:
Hahaha was het maar zo!! Nee ik reed 2.00 rond op de Shiver op Alcarras en voor de rest alleen nog maar gereden in groep 1/2 dus geen goed referentie materiaal.
Op de Suuz zit het qua vering wel goed dus ga inderdaad eerst maar eens wat km maken. Jaartje verder kan er altijd wat aan gesleuteld worden.
Thanks!!


:t

Een QS kan je altijd alvast erop zetten . De van " SP via Ebay" ) die Stefan bedoelde of je gaat voor een HM of een duurdere Translogic. Voordeel van de Translogic is weer dat je nomal en GP kunt schakelen.

Ik kom je wel tegen 18/4 op Assen rij je dit keer vrij of ga je weer rijden in groep 2 ?
 
:t

Een QS kan je altijd alvast erop zetten . De van " SP via Ebay" ) die Stefan bedoelde of je gaat voor een HM of een duurdere Translogic. Voordeel van de Translogic is weer dat je nomal en GP kunt schakelen.

Ik kom je wel tegen 18/4 op Assen rij je dit keer vrij of ga je weer rijden in groep 2 ?

Op aanraden van Ferry (ivm 1ste x op Assen) nu nog in groep 2. Zal toch eerst de baan moeten verkennen en vertrouwd raken op de Suuz. De klappen van onderin zal ik aardig missen, ik geef het een jaar (6/7 circuitdagen) om te wennen. Anders gaat hij in de verkoop en toch op zoek naar een 2 cilinder of V4.

Welke olie gaat er in zon 600 ? Ga ik hem toch wat verwennen.
10w 40 ? 10w 50
Semi of fullsyntetisch

Thanks!!
 
Op aanraden van Ferry (ivm 1ste x op Assen) nu nog in groep 2. Zal toch eerst de baan moeten verkennen en vertrouwd raken op de Suuz. De klappen van onderin zal ik aardig missen, ik geef het een jaar (6/7 circuitdagen) om te wennen. Anders gaat hij in de verkoop en toch op zoek naar een 2 cilinder of V4.

Groep 2 is prima hoor :t dan krijg je ook nog instructie erbij.Ikzelf rij ook nog in groep 2 maar zou even goed vrij kunnen rijden.Zat vorig jaar op Assen op een rondetijd van 2;10-2:14 dan zou het net kunnen.Wat ik niet wil is de snelle jongens in de weg gaan rijden met 2:10 daarom kies ik nog voor groep 2.Plus Ferry heeft meestal ook een snelle groep 2 en instructie ernaast is leerzaam en leuk. :Y Zeker leuk als je rondetijden sneller zijn als de langzame in groep 3. })

Als ik in 2017 steevast 3 circuitdagen onder de 2:10 ga duiken dan stap ik over op het vrije rijden.Op buitenlandse circuits daar rij ik wel vrij omdat zij werken met, zeer ervaren - snel en minder snel .Dan zit je met c.a 40 man op de baan en stap dan meestal in de laatste groep om daar de kans te hebben om wat mensen in te kunnen halen _O- :+

Welke olie gaat er in zon 600 ? Ga ik hem toch wat verwennen.
10w 40 ? 10w 50
Semi of fullsyntetisch

Thanks!!

Zoals al geschreven werd full synthetisch 10w40.

Eventjes kijken welke kleur eruit komt ? Is het een MOTUL is rood 7100 en komt er groene uit dan is het Motul 300V 10W40 4T ROAD RACING.

Beide zijn full sync maar de 300V is beter en wordt (bijna altijd wel ) door racers gebruikt.Je moet deze wel na 4 circuitdagen wisselen afhankelijk van je snelheid.De hele snelle jongens wisselen na elke race enz,enz.

https://www.misteroil.be/producten/...ad-racing-4l?gclid=CLuunKnIktMCFVRAGwodHCENJg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan