Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje, kan ik het aangrijpmoment van mn koppeling ook verstellen ?

Als ik mn hendel nu maar een klein beetje laat gaan dan wil de motor er al vandoor en omdat het ook nog een een heel kort slagje is totdat die volledig ontkoppelt is, gebeurt het in de praktijk dat ik met een slippende koppeling weg moet rijden.

Zit geen lucht in, heb geen verstelbare hendel en gaat om een monster 900 uit '94
 
Goedemorgen iedereen,

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Mijn motor, Ducati Monster 900 uit '93, rijdt een beetje hikkend weg en heeft eigenlijk geen vast aangrijppunt van de koppeling.
Ook tijdens schakelen blijft hij met enige regelmaat tussen versnellingen hangen, en bij stoplichten als ik ontkoppel valt hij vaak dood als ik niet eerst de koppeling op laat komen in zijn 1.

Naar de garage gereden, druk op de koppeling is goed, maar hij schroefde de koppeling open en daarin
leken de versnellingsplaten ingesleten in nr. 13 van de foto.
full



Eigenlijk was het oordeel gelijk E 350 onderdelen en minimaal E 100 aan arbeid, en na 5 minuten was ik weer buiten.

Kan dit kloppen denken jullie, of zouden er ook andere dingen zijn die dit kunnen veroorzaken?
Er zitten wel werkelijk in nr. 13 van de foto insluitplekken.

Alvast bedankt,

Rick
 
Laatst bewerkt:
je bedoelt de koppeling platen en tussen platen ( 8) ,en een ingesleten koppeling korf ( nr 13 )

origineel kan dat idd 350 kosten het huis is 140 euro , platen + tussen platen 172.

ik had versleten platen een keer maar merkte niet dat die daardoor valse nutraal's had
 
Laatst bewerkt:
Hallo Motorhopper,

Of de platen en tussenplaten versleten zijn dat heb ik niet gezien, het enige wat ik wel kon zien is dat de korf inderdaad ingesleten is.
Is het mogelijk dat de platen en tussenplaten niet versleten zijn, en dat alleen de korf vervangen kan worden?

Bedankt,

Rick
 
Genoemde problemen kunnen zeer zeker door de ingeslagen korf veroorzaakt worden.
Platen hoeven nog niet versleten te zijn, staat in principe los van de ingeslagen korf.
Weet je hoelang deze set platen erin zit?
 
er zit op de platen een marge op is die te groot slaat je korf sneller in + meer herrie
mijn slipte niet maar heb wel bij 20 duizend de platen vervangen door er te veel speling tussen de korf/platen zat, de korf zelf kon nog wel 20 k mee +-

je kan ook alleen platen kopen van een ander merk kosten 65 euro dit zijn alleen koppelings platen geen tussenplaten.
zijn je tussen platen niet krom kan je die gewoon hergebruiken scheelt je ffe 100 euro
 
Laatst bewerkt:
De broer van mijn partner bood ook aan om eea zelf te vervangen, is dit goed te doen en kunnen jullie websites aanbevelen voor betrouwbare onderdelen?
 
de platen is super simpel , kapje er af 6 veer boutjes los,drukplaat er af, platen er uit , nieuwe er in,drukplaat er op weer staat een pijl op dus let daar op, 6 veer boutjes op 8nm kruislings aandraaien
voor de korf heb je een een tool of luchttol nodig. check youtube zijn wel filmpjes van :)
 
Ga ik binnenkort eens doen.
Mocht iemand nog een betrouwbare leverancier weten dan hoor ik het graag, ik koop normaal nooit onderdelen :)
 
Die stalen platen hoef je niet te vernieuwen , die gaan redelijk onbeperkt mee
Er zitten twee verschillende in
Je hebt dikke en dunne platen , daarmee kun je de juiste dikte van het pakket samen stellen
Slipt je koppeling vervang je een dunne door een dikke
Gaat ie niet goed vrij een dikke door een dunne
Aan gezien Ducati zelf geen koppelings platen maakt kun je net zo goed een ander goedkoper merk gebruiken , heb er een jaar of 8 geleden newfren of zoiets in gedaan , kosten toen 50€ of zo , prima platen
 
Oja dat inslaan van de koppelingskorf is te voorkomen door een biggelaar setje , heb mijn korf met 40000 km verkocht omdat ik er een andere op gezet heb
Mijn ouwe korf was nog prima dus
 
Ik ben ook op zoek naar een zo klein mogelijk windscherm, zodat ik net wat makkelijk en lekkerder op de snelweg kan rijden van en naar werk.
Kan iemand een bepaalde aanbevelen?
 
originele monster schermpjes zijn relaxt tot 120-130

voor me s4r voor de platen was ik 65 kwijt maar voor de 900 zijn ze duurder atans was ik vind google.
Wel een tip Vraag bolski van motorforum ( admin ) hij heeft een webshop.
alleen de zoekmachine is niet echt goed dus ffe mailen met ze, ik had daar riemen voor 24 euro per stuk ! voor mijn hypermotard 1100
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik zoek meer iets waardoor 14-150 wat relaxer wordt, mocht dat er niet zijn kan ik altijd nog voor een originele gaan :)
 
Ik heb m'n Rizoma Classic Retro spiegels. Héél mooi afgewerkt!! TOPkwaliteit *O*
De 10% korting die ik kreeg was een pleister op de dure wonde.

spieg1-a.jpg


spieg2-a.jpg


spieg3-a.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan