Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Ja mooi gedaan en idd ik zoek wel een chromen spatbord maar dat komt vast goed, eerst ff meten deze week ....straks de motorbeurs :-) wie weet. Vind het net wat meer cachet geven aan de CB.
 
Een kleine sneak peek van mijn project met Moto Adonis:

15876410_1860070914239329_7119160270261321728_n_zpst4du2j8k.jpg
 
eerste keer op sf forum. vraagje? net mń sf cafe racer klaar. incl k&n filterset en dynojet stage 3 kit. veel power meer helaas meteen slippende koppeling. weet iemand waar ik aan zware set koppeling veren kan komen?
 
eerste keer op sf forum. vraagje? net mń sf cafe racer klaar. incl k&n filterset en dynojet stage 3 kit. veel power meer helaas meteen slippende koppeling. weet iemand waar ik aan zware set koppeling veren kan komen?

Ga je met veren niet redden,gewoon nieuwe set frictieplaten erin,stalen platen kun je meestal opnieuw plaatsen mits niet blauw en/of krom.

Heb je trouwens wel de juiste olie erin?
 
Misschien kun je wel nieuwe veren plaatsen als je dan toch de koppeling al open hebt, de veren worden in de loop der tijd namelijk korter en slapper. De toegestane maten staan in het werkplaat handboek.

Voor de rest kan elke motor webshop die onderdelen voor je leveren.

Standaard veren
setje slijtplaten
De pakking kun je het beste gewoon hebben liggen als je begint, als je hem niet hebt liggen ga je hem nodig hebben.

Vervolgens doe je er goede motorfiets olie in mocht dat nog niet het geval zijn, persoonlijk heb ik slechte ervaringen met castrol en louis huismerk.
Goede ervaringen heb ik met eurol en motul 5100.

Alles 10w40 trouwens.

Zoals Paul al zegt, alleen zwaardere veren heb je twee keer werk aan en een extra zware koppelingshendel.

Als hij een paar dagen extra stil mag staan en je zit op de centen kun je eerst demonteren en de veren opmeten en dan bedenken of je de veren nog wilt vervangen en of je de pakking opnieuw durft te gebruiken.

db
 
Vandaag de SF opgehokt voor een aantal maanden,nog ff een ritje gemaakt,tank afgevuld met euro98 en de accu eruit(motor eerst nog ff gewassen uiteraard ivm pekel.
Is voor het eerst dat ik zolang doorgereden heb,normaal gaat ie eind oktober al onder zeil.

En vandaag weer onder het doek vandaan gehaald,accu erin,3x starten en gelijk een tour van 170km gedaan zonder stoppen.
Wat is het toch een fijn beestje. :)
 
Hallo Seven fifty rijders,

Nadat ik naast een mooie seven fifty kwam te staan trok deze gelijk mijn aandacht, prachtige fiets!
Nu heb ik onlangs mijn transalp verkocht en wil ik graag een seven fifty aanschaffen, alleen zijn de gene waar mijn oog op gevallen is helaas verkocht.
Welnu weet iemand hier, of heeft iemand hier een mooie te koop hoor ik het graag ;)
p.s Night hawk mag ook ;)

Groet,
Remco
 
Hogere kilometerstanden hoef je wat dat betreft niet te schuwen. De mijne heeft er inmiddels alweer bijna 110.000km opzitten en rijdt nog als een zonnetje
 
Hmmm, 15kkm (opvallend laag) en (lelijke(persoonlijke smaak)) voetsteuntjes zonder rubbers. Die slijten zo'n beetje het hardst aan de motor, verder had de motor voor de foto's beter opgepoetst kunnen worden, ik zie zeer bekende vermoeiingssporen die de mijne met 87kkm op de klok ook heeft.

/edit 1 Ik zeg niet dat de klok teruggedraaid is. Zorg er maar voor dat je er bedacht op bent :)

/edit 2, Ik zit effe na te denken, als er rond de 55kkm op de klok had gestaan had ik het geen rare prijs gevonden :X
Vaag heh :)

db
 
Laatst bewerkt:
Hmm hoop niet dat ik geflesd word, moet er toch 2 1/2 uur voor rijden. Gister avond een tijdje met de verkoper aan de telefoon gezeten, hij had het over een klein scheurtje in het zadel en wat kleine krasjes op de tank, ach het is geen nieuwe natuurlijk en ik heb 1300 geboden en krijg hem daarvoor mee.
Die steuntjes waren mij nog niet opgevallen
😐 welke punten zag je nog meer? Waar moet ik nog meer op letten? Ben nogal onervaren hiermee. Mijn oom gaat mee, die heeft wel wat meer ervaring gelukkig.
 
Verkleuringen aan het zilver van het motorblok, de achtervelg, het kapje op de kettingkap voor, roest op de carb deksels, de beschadigingen op de koppelingsdeksel rechts.

Een riant aandeel daarvan kan ook ontstaan door niet rijden denk ik.

db
 
Borisz had er eind vorig jaar 1 te koop staan,wellicht kun je hem een pb sturen of hij deze nog heeft staan?
 
Heb nog eens goed naar de foto's gekeken, dat valt inderdaad op. Al heb ik een afspraak gemaakt, begin toch te twijfelen. Moet er wel een hele rit voor maken. Staat er ook een bij www.alleswatrolt.nl in Nijmegen lijkt me wel een mooie night hawk? Misschien betere keuze?
 
Ik zou nog even wachten joh, heb er zelf vorig jaar 1 aangeschaft met 50dkm en die zag er heel wat mooier uit voor 1300 euro. In duitsland op mobile of kleinanzeigen staan er ook zat. Laat deze lekker staan. Is echt geen 15000 km .....ik heb er inmiddels 4 gehad dus een klein beetje ervaring ;-)
 
Ja bij nader inzien lijkt het erg onlogisch, had de foto's in eerste instantie ook niet op een groot scherm bekeken 😉 wachten kan ook maar is erg moeilijk 😄 misschien dat de night hawk wat is.
 
Hallo CB SF rijders,
Mijn naam is Kurt en ben woonachtig in België. Sinds enkele maanden eveneens de trotse eigenaar van een CB SEven Fifty bj:2000. De motor werd aangekocht met slechts 2450 km op de teller... nagelnieuw was hij. Hij is ooit aangekocht, door zijn tweede eigenaar, om hem als verzamelobject tussen zo'n 15 andere tweewielers te plaatsen. Mijn gedacht was, deze motor moet ik hebben. Hij kwam als het ware juist uit de toonzaal en was exact het model waar ik verliefd op was. Mijn eerste motor was een CB 400 (CBX400FI). Maar zeker ook omdat veruit mijn eerste ervaring met een motorfiets een leider van de Chiro (jeugdbeweging hé) was welke ons ging 'droppen' met zijn motorfiets... een CB 500! Van daaruit toch een liefde voor de naked Honda CB's.
Na de 400 nog een Shadow700, CBR1000 en den Blackbird gehad om nadien 15 jaar motorfietsloos te zijn. Nu dus terug in het bezit van het zwaardere broertje van mijn eerste motor.
Ik wou echter eerst de CB750 van bouwjaar 1974 kopen (ook mijn bouwjaar) maar ben toch maar voor de Seven Fifty gegaan... deze zijn mooier (mijn mening) en natuurlijk een stuk onderhoudsvriendelijker gezien ik niet zelf aan de motor sleutel. Wil dat nu juist toch effe een probleem zijn! Mijn CB heeft nu 3000 km gereden, waarvan dus 550 door mijzelf na jaren en jaren stilstand. Moraal van het verhaal: eerst een nieuwe batterij moeten plaatsen, de vorige was van 2013 en was nooit opgeladen geweest door een lader of door te rijden = kapot. En nadien begon de voorvork olie te lekken en de carburator naft te lekken. Alle dichtingen zijn verduurd door het niet gebruiken. Momenteel staat hij in de garage voor herstelling, hopend dat de prijs daarvoor meevalt 😒. Nog enkele punten: hij start zeer slecht bij koud weer, de achterbrug stond los en de pinkers werken niet dadelijk bij vochtig en koud weer.
Al bij al zullen deze kleine probleempjes wel worden opgelost en hoop ik vele jaren plezier te mogen hebben met deze SF. Hij blijft alvast in zijn originele staat, geen kuipje andere uitlaat enz... ik vind hem zo het mooiste.
Ps: in bijlage een foto wanneer hij werd aangekocht en overgebracht bij mij thuis.
full
 
Dat is idd nog een hele mooie,veel plezier ermee.
Zie je maar dat stilstand slecht is voor de motor,de mijne heeft 70K op de klok maar dit soort problemen nog niet bij de hand gehad.
 
Tja, een beetje verlies heb je altijd hè 😉.
Effe ter info:
Ik had, gewoon voor mijzelf, een Facebook groep opgestart om mijn foto's in te plaatsen en wat extra info. Achteraf gezien had ik aardig wat andere mogelijkheden en is zo'n groep eigenlijk voor andere doeleinden.
Maar nu ik hem toch heb kan ik hem evengoed delen....
Dus wie een CB Seven Fifty heeft mag gerust toetreden hoor:
De groep is: Honda CB Seven Fifty eigenaars (België).

België is met een korreltje zout te nemen hè, ik had ooit een verzoek van iemand uit het Oosten maar heb niet zoveel zin om Internationaal in het Frans, Engels enz te beginnen discuteren over Honda's 😜
Eigenlijk is de SF ook met een korreltje zout te nemen... Alle CB750 modellen zijn aanvaardbaar alsook de CB 1000 tot 1300. Anders is het te stil in de groep 😏
 
Terug
Bovenaan Onderaan