Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Haha, ik zou wel willen rijden hoor.
Maar de mijne staat al sind de jaarwisseling met pech: lekke koppakking.
Nu nog wachten op een klein onderdeeltje en dan kan ik waarschijnlijk volgende week weer rijden.

Jammer dat jij je mooie motor hebt verkocht.
Maar ja, er is immers altijd wat anders leuks op de markt niet?
Wat is het geworden?

En waar ik nog wel even nieuwsgierig naar was, is welk merk en type uitlaat jij nou had?
Dat geweldige diepe geluid, al mocht het volume toch echt wel wat minder ;)
 
Wat is het geworden?

Ha ha, wel een beetje scherp blijven he, ik rijd al sinds mei vorig motorjaar rond op een prachtige R1100S sportboxer.


Lekker dat je straks weer op jouw Pegaso los kan!

De uitlaat die ik op de Scarver had is een Remus. Heb destijds alleen de einddemper hier op't forum (sterker nog, in dit topic) voor niet al te veel gekocht. Waarschijnlijk zonder DB killer oid, maar ik vond het geluid fantastisch! En de nieuwe eigenaar inmiddels ook, al keek hij eerst wel lichtelijk geschrokken ;)
 
Binnenkort maar een ritje doen als ex-eigenaren ;-)
Nou wie weet haha
Maar iedereen gaat zwaarder rijden ... waarom heren?
Lekker zo'n 650 rijden joh, gaat echt niets boven ;)
Geloof mij, over een poosje keren jullie terug (ongeacht het merk hoor).
Dit is mijn derde 650 al, en elke keer een zware motor ertussen haha!

Een ritje kan idd leuk zijn, maar ik wacht eerst de reparatie nog even af.
Denk ondertussen even na over waar er afgesproken zou kunnen worden, tussen Zwolle Zoetermeer en Alkmaar haha ...
Dat word toertje Amsterdam denk haha!
 
Nou wie weet haha
Maar iedereen gaat zwaarder rijden ... waarom heren?
Lekker zo'n 650 rijden joh, gaat echt niets boven ;)
Geloof mij, over een poosje keren jullie terug (ongeacht het merk hoor).
Dit is mijn derde 650 al, en elke keer een zware motor ertussen haha!

Een ritje kan idd leuk zijn, maar ik wacht eerst de reparatie nog even af.
Denk ondertussen even na over waar er afgesproken zou kunnen worden, tussen Zwolle Zoetermeer en Alkmaar haha ...
Dat word toertje Amsterdam denk haha!

Ben niet eens zoveel zwaarder gegaan (slechts 200ccm) :X
en wat terugkeer naar de 650 1-cilinder.....de tijd zal het leren.
Maar er zijn nu niet veel Scarver bezitters actief meer hier.
 
Hoi,

Ik heb ook maar weer eens ingelogd. En ja voornamelijk omdat ik een probleempje heb.
Woensdag hebben mijn man en ik voor de eerste keer na de winter de scarver uitgeprobeerd, na wat horten en stoten sloeg hij aan en draaide lekker. Uitgezet en gedacht dat we dit weekend wel konden gaan rijden.
Nou vergeet het maar, helemaal dood. Acculader erop gezet maar die gaf aan dat de accu gewoon vol is.
half uurtje gewacht met de acculader eraan..... geen verbetering.
Is er iemand die weet wat het euvel zou kunnen zijn?
De handleiding/onderhoudsboekje heb ik ooit van iemand hier gehad maar daar staat een wachtwoord op het document en na een jaar weet ik echt niet meer wat het wachtwoord is.

HELLUP
 
Hoi,

Ik heb ook maar weer eens ingelogd. En ja voornamelijk omdat ik een probleempje heb.
Woensdag hebben mijn man en ik voor de eerste keer na de winter de scarver uitgeprobeerd, na wat horten en stoten sloeg hij aan en draaide lekker. Uitgezet en gedacht dat we dit weekend wel konden gaan rijden.
Nou vergeet het maar, helemaal dood. Acculader erop gezet maar die gaf aan dat de accu gewoon vol is.
half uurtje gewacht met de acculader eraan..... geen verbetering.
Is er iemand die weet wat het euvel zou kunnen zijn?
De handleiding/onderhoudsboekje heb ik ooit van iemand hier gehad maar daar staat een wachtwoord op het document en na een jaar weet ik echt niet meer wat het wachtwoord is.

HELLUP
Verlichting van de dashboard doet het wel of ook niet?
 
Nee doet het ook niet, helemaal geen reactie
Ik heb met mijn scarver ook electronische problemen gehad. Is nooit duidelijk geweest waar het aan lag omdat hij het ineens wel weer goed deed en het niet valt op te wekken. Ze hebben wel toen mijn contactkabel vervangen, schijnt wel vaker problemen op te leveren volgens het bedrijf waar ik toen heen ging.
 
is het ook niet, geen verlichting van dashboard, dat zou het moeten doen als hij in de versnelling stond, dodemansknop gekeken, was het niet.
Je kunt ook nog proberen of je m met veel rommelen aan de sleutel de boel ineens weer gaande krijgt, lukte mij uiteindelijk op de snelweg ook toen bij het remmen voor een file de boel ineens uitviel.
 
Blijft het knopje van de jiffy niet steken?
Alhoewel ik vermoed dat de verlichting op het dashboard dan wel zou moeten werken…
 
Hoi,

Ik heb ook maar weer eens ingelogd. En ja voornamelijk omdat ik een probleempje heb.
Woensdag hebben mijn man en ik voor de eerste keer na de winter de scarver uitgeprobeerd, na wat horten en stoten sloeg hij aan en draaide lekker. Uitgezet en gedacht dat we dit weekend wel konden gaan rijden.
Nou vergeet het maar, helemaal dood. Acculader erop gezet maar die gaf aan dat de accu gewoon vol is.
half uurtje gewacht met de acculader eraan..... geen verbetering.
Is er iemand die weet wat het euvel zou kunnen zijn?
De handleiding/onderhoudsboekje heb ik ooit van iemand hier gehad maar daar staat een wachtwoord op het document en na een jaar weet ik echt niet meer wat het wachtwoord is.

HELLUP

Even kijken of ik nog als EX-"mister scarver" _O- een bijdrage kan leveren.

Onder je contactsleutel/slot zit een electronische schakelaar (tip van GeSchift ooit: "niet uit elkaar halen") deze schakelaar wil wel eens voor problemen zorgen, via de ingang van de snoertjes zou je kunnen proberen om wat contactspray erin te spuiten.
Soms willen deze contactpuntjes nog wel eens corroderen en slecht contact maken en met een flinke hoeveelheid contactspray weer beter worden.
 
Hallo ik heb een vraag. Heb vorig jaar mijn scarver uit Schotland gehaald maar het dashboard doet raar de klok blijft rondjes draaien en hij blijft tikkend geluid geven. Nou schijnt er een condensator stuk te zijn (gelezen op het internet)Maar ik heb geen idee welke dat is. En kan het artikel niet meer weer vinden. Heeft iemand hier er toevallig ervaring mee?
 
Hallo ik heb een vraag.
Heb vorig jaar mijn scarver uit Schotland gehaald maar het dashboard doet raar de klok blijft rondjes draaien en hij blijft tikkend geluid geven.
Nou schijnt er een condensator stuk te zijn (gelezen op het internet)
Maar ik heb geen idee welke dat is.
En kan het artikel niet meer weer vinden.
Heeft iemand hier er toevallig ervaring mee?

Alleerst van harte welkom Peter, hier op het MotorForum alsmede op het Scarver topic.
Ik hoop dat je hier antwoorden kunt vinden en beantwoorden.
Ook dat je tzt nog je mooiste (eigen) motor foto zou willen plaatsen.
O en sorry, maar of je jezelf hier nog even willen voorstellen.

Op jouw vraag heb ikzelf zo even geen antwoord.
Zal ook eens kijken op het internet her en der, maar kan je niets beloven.
Check ook eens BlackBeltGang
Het is wel engels, maar ook zeer informatief.
Check ook even deze site even, wel eeeeerg uitgebreid hoor.
 
Goedemorgen! Laat ik mezelf ook maar eens voorstellen als aanstaand CS-rijder. Ik reed voorheen op een Aprilia RSV1000R (die ik toevallig, zonder succes aan GeSchift wilde slijten) en ik neem de CS van mijn vader over.

Mijn vader was semi-actief op dit forum onder de naam Blow2Cure. Hij heeft de Scarver flink verbouwd waardoor de fiets een bak lichter is en er vlotter uit ziet. Zie de foto's (het is inmiddels wel beter afgewerkt dan je nu ziet).

Ik ben zelf ook van plan om wat aanpassingen te doen, waaronder stuur, handkappen en die taartschep aanpakken. Laat me graag inspireren!

full

full
 
Welkom Twister, ben benieuwd naar hoe de cs eruit komt te zien. De eerste foto's die we zagen , waren erg gaaf om te zien.
Die voorkant ziet er gaaf uit zo. Zou alleen de zijkappen dichtmaken ipv zo open laten.
 
Hé Twister!

Wat een leuke verrasing jou hier te treffen haha!
Gefeliciteerd met de Scarver, das een top fietsie die je daar heb.
De naam Blow2Cure weet ik idd nog wel.

De motor zoals op de foto heeft wel wat weg van een Aprilia 6.5

full


Benieuwd naar de plannen en resultaten.
Kunnen tzt wel een wat afspreken, wonen immers maar half uur van mekaar.

Hoop dat je van en aan dit topic veel plezier gaat beleven!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan