Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Ja is wel vervelend, maar ik wil niet lullig doen.
Dit had je gewoon kunnen weten/vinden op internet,
en daarnaast had jouw rij instructeur hier ook gewoon van op de hoogte moeten zijn (mocht dat niet zo zijn).

Aan de andere kant zou ik zeggen ga gewoon in Mei even oefenen voor AVB, en een paar dagen na je verjaardag het examen doen.
Enige extra kosten zijn AVB, AVD moet je toch halen.. en 1a2 lesjes per examen moet je voor lief nemen.

Ik heb zelf ook toen ik 20 werd opnieuw AVB/AVD gedaan omdat ik niet nog 9 maand wou wachten,
Dus die kosten voor een 'extra' AVB examen neem ik dan maar voor lief, zo kon ik tenminste wel haast een jaar eerder naar A2.
;)

Ik zit hier met hetzelfde probleem als ElHombre, maar zoals jij het nu uitlegt had ik het nog niet bekeken. Ik was erop gefocust dat het dan evenveel zou kosten als het A2 rijbewijs halen, want AVB erbij enzo. Maar inderdaad, als je gewoon in je vrije tijd de AVB oefeningen goed oefent, dan heb je waarschijnlijk maar 1 lesje nodig voor je AVB en 1 a 2 voor AVD. Dat is nog best te overzien. En 300€ betalen om 1jaar eerder je A te hebben is niet duur :)

*edit*: Bedenk me net, moet je in dat geval dan ook opnieuw je theorie examen doen? Want daar heb ik nou niet echt zin in -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik zit hier met hetzelfde probleem als ElHombre, maar zoals jij het nu uitlegt had ik het nog niet bekeken. Ik was erop gefocust dat het dan evenveel zou kosten als het A2 rijbewijs halen, want AVB erbij enzo. Maar inderdaad, als je gewoon in je vrije tijd de AVB oefeningen goed oefent, dan heb je waarschijnlijk maar 1 lesje nodig voor je AVB en 1 a 2 voor AVD. Dat is nog best te overzien. En 300€ betalen om 1jaar eerder je A te hebben is niet duur :)



Ik had het inderdaad kunnen weten, ergens ooit verkeerd geinterpreteerd en niet meer naar om gekeken denk ik. Een groot probleem is het natuurlijk niet om het voertuigbeheersing examen nog een keer te doen, je wordt er niet slechter van. 6 en 8 juni zijn de examens ingepland dus hopelijk deze zomer met de reeds aangekochte zx9r kunnen toeren.
 
Ik zit hier met hetzelfde probleem als ElHombre, maar zoals jij het nu uitlegt had ik het nog niet bekeken. Ik was erop gefocust dat het dan evenveel zou kosten als het A2 rijbewijs halen, want AVB erbij enzo. Maar inderdaad, als je gewoon in je vrije tijd de AVB oefeningen goed oefent, dan heb je waarschijnlijk maar 1 lesje nodig voor je AVB en 1 a 2 voor AVD. Dat is nog best te overzien. En 300€ betalen om 1jaar eerder je A te hebben is niet duur :)

*edit*: Bedenk me net, moet je in dat geval dan ook opnieuw je theorie examen doen? Want daar heb ik nou niet echt zin in -O-

Je theorie is 1,5 jaar geldig, ik had vrijstelling gekregen van het CBR (theorie 1 week verlopen) omdat ze dit belachelijk vonden terwijl ik al ruim 1 jaar een motorrijbewijs had.
 
Laatst bewerkt:
Je theorie is 1,5 jaar geldig, ik had vrijstelling gekregen van het CBR (theorie 1 week verlopen) omdat ze dit belachelijk vonden terwijl ik al ruim 1 jaar een motorrijbewijs had.

Dat zou ideaal zijn. Word eind augustus 24 en heb mijn theorie begin september gehaald. Ik ga het binnenkort eens met mijn instructeur er eens over hebben wat slim is. Thanks voor de info en het idee in ieder geval!
 
Zal mij ook maar eens even voorstellen.

De naam is Dave, 20 jaar oud en kom uit Lelystad.
Ondertussen alweer toe aan mijn 4e 400cc sportmotor...

Waarom een 400? Omdat eigenlijk alle 600cc sportmotoren meer dan 70kw standaard hebben en dus niet gereden mogen worden met een a2 rijbewijs en omdat ik de huidige A2 sportmotoren (R3, Ninja 300) geen 'echte' motoren vind...Doe mij maar lekker een toerendraaiende 400cc 4cilinder!

Eerst 2 jaar gereden op een Aprilia RS125, tussendoor een ZXR400H1 uit 1989 gekocht met de bedoeling deze op te knappen, af en toe het circuit op te gaan, terug te laten keuren naar 25 of 35kw en er dan op te gaan rijden met het A2 rijbewijs. H1 model bleek redelijk zeldzaam te zijn en er bleek een titanium uitlaatsysteem onder te zitten wat redelijk wat geld waard was dus besloten de H1 op te knappen en er een nieuwere ZXR400 bij te kopen voor het circuit. ZXR400 erbij gekocht, omgebouwd naar circuit, goed afgesteld en op de vermogensbank geweest en deze gooide er net geen 67pk aan het wiel uit. Liep erg goed en hard voor een 400'tje! Altijd geroepen dat ik graag een GSXR400 wilde hebben maar deze zijn erg zeldzaam in Nederland... GSXR400 werd gevonden en deze zou netjes gemaakt en gekeurd worden naar 25kw. Motor netjes gemaakt en vervolgens een hele mooie 100% originele GSXR400 gevonden, dus ging de eerste GSXR weer de verkoop in. In de tussentijd de circuit Kawa teruggezet naar straat (deze was al 25kw op kenteken en supernetjes) en hier rijd ik momenteel op. De rode Kawa gaat binnenkort dus in de verkoop, de paarse GSXR400 word gekeurd naar 25kw en daarna gaat ook de groene Kawa in de verkoop. Mochten mensen nog op zoek zijn ;)

Hele lijst met 400'tjes dus al en zullen er zeker nog wel wat bijkomen... (VFR400 en ZRX400 staan nog op m'n lijstje)

ZXR400 H1 bij aankoop:
fzgGmU0.jpg


Zo gaat de H1 worden bij verkoop:
S52nPvI.jpg


GSXR bij aankoop:
onOYAjh.jpg


GSXR bij verkoop:
KiWPnuH.jpg


2e GSXR bij aankoop:
sRauJ9A.jpg


Uiteindelijk resultaat 2e GSXR:
8Lk7RQ9.jpg


ZXR400 waar ik nu op rijd:
x9YPKwt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je theorie is 1,5 jaar geldig, ik had vrijstelling gekregen van het CBR (theorie 1 week verlopen) omdat ze dit belachelijk vonden terwijl ik al ruim 1 jaar een motorrijbewijs had.
het antwoord is nee omdat hij al een motor(A2) rijbewijs heeft. Dat is iets anders dan dat je je theorie certificaat hebt.
 
Ondertussen...

Vanaf gister precies 2 jaar mijn A2 rijbewijs in bezit.
Al 2 lesjes gehad en mijn rijschool is nog bezig met het inplannen van een examen dus de Suzuki mag binnenkort de deur uit.
Sinds vorig jaar februari een kleine 19000km mee gereden en volgend weekend nog effe een weekendje Eifel meepakken.

Hoe staat het met de overige A2 rijders?
 
Ondertussen...

Vanaf gister precies 2 jaar mijn A2 rijbewijs in bezit.
Al 2 lesjes gehad en mijn rijschool is nog bezig met het inplannen van een examen dus de Suzuki mag binnenkort de deur uit.
Sinds vorig jaar februari een kleine 19000km mee gereden en volgend weekend nog effe een weekendje Eifel meepakken.

Hoe staat het met de overige A2 rijders?

Wat voor Suzuki heb je? Ik heb nu bijna een jaar een gs500 en heb er iets meer dan 7000 km mee gereden. Wat wordt je volgende motor?
 
Wat voor Suzuki heb je? Ik heb nu bijna een jaar een gs500 en heb er iets meer dan 7000 km mee gereden. Wat wordt je volgende motor?

Sv650s uit 2003.
Staat nog een oude foto in de openingspost. :)

Twijfel nog een beetje maar ben voornamelijk aan het kijken naar een eerste generatie Tuono.
Wil graag wel weer een dikke twin maar wel iets met rechte zithouding.
Sv1000 met superbikestuur is ook nog een optie.
 
Op dit moment ook 2 jaar in bezit van mijn A2. Helaas is de wachttijd blijkbaar dermate lang dat ik pas eind september examen kan gaan doen...

Daarbij de SV650S sneller kunnen verkopen dan verwacht en er staat ondertussen een CBR 900 uit 2002 in de schuur te wachten...
 
Ik heb nu 1,5 jaar men A2 rijbewijs. Ik heb niet echt haast om over te schakelen nog steeds content van het vermogen van men begrensde mt 07.
 
Sv650s uit 2003.
Staat nog een oude foto in de openingspost. :)

Twijfel nog een beetje maar ben voornamelijk aan het kijken naar een eerste generatie Tuono.
Wil graag wel weer een dikke twin maar wel iets met rechte zithouding.
Sv1000 met superbikestuur is ook nog een optie.

Dat klinkt idd naar een Aprilia of Ducati. Volgend jaar hoop ik ook voor die keuze te staan. Tot die tijd rijd ik door op m'n Japanse Twin. Vandaag de koppelingsplaten vervangen.
 
Het topic leeft!

Ondertussen in de winter de motor helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd zodat hij nu weer helemaal netjes is. :]
Daarnaast weer iets van 1000km per maand er bij op gezet, en er nog mee naar de moezel geweest. Dit jaat helaas wel wat minder gereden ivm studie.

De Ducati SS600 blijft eerst nog wel even, mischien dat ik hem straks inruil voor een m900 maar dat weet ik nog niet zeker.

December mag ik voor mijn A rijbewijs, en zoals ik er nu over denk gaat er sowieso een Triumph Daytona 675 komen in deze kleur: :9~
146_0606_02_z%2B2006_triumph_daytona_675%2Byellow_right_city.jpg
 
Laatst bewerkt:
It's aliiiiiiveeee!!
Ik mag nog een jaartje rond broez'n op m'n cbr250r. Opzich geen straf. Maar het verlangen naar een fiets met wat meer vermogen is wel aanwezig. Gelukkig heeft vriendlief (@cyanate , we zijn een volwaardig MotorForum koppel :+ ) . ) een GSXR600. Dus zo nu en dan mag ik daar even een rondje op. Vroommm }) .

Ha die Robin, jij hier ook nog! Ik heb ook steeds meer zo'n 675 in m'n achterhoofd als opvolger van m'n A2 motor. @cyanate heeft 'm meegehad op proefrit (ook in scorched yellow toevallig, vond ie de mooiste kleur :+ .) en hij is echt messcherp! En dan hebben we het nog niet over dat lekkere 3-cilinder geluid :9~ .

Ja, kan niet wachten tot ik op speurtocht mag naar m'n nieuwe liefde. Maar voor nu, nog even m'n 250 volledig uitknijpen. Want dat kun je er zeker mee }) .
 
Het topic leeft!

Ondertussen in de winter de motor helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd zodat hij nu weer helemaal netjes is. :]
Daarnaast weer iets van 1000km per maand er bij op gezet, en er nog mee naar de moezel geweest. Dit jaat helaas wel wat minder gereden ivm studie.

De Ducati SS600 blijft eerst nog wel even, mischien dat ik hem straks inruil voor een m900 maar dat weet ik nog niet zeker.

December mag ik voor mijn A rijbewijs, en zoals ik er nu over denk gaat er sowieso een Triumph Daytona 675 komen in deze kleur: :9~
[afbeelding]

Heb je wat meer info/ervaring over je duc? Want ik ben erg benieuwd. Heb vorig jaar nog gekeken of ik evt de 1000ss die hier in de schuur staat terug te schroeven maar dat ging echt heel veel geld kosten dus toen besloten dat niet te doen.

Als ik m'n volledige rijbewijs heb maar eens kijken naar een Ducati is sindsdien de gedachte.
 
Heb je wat meer info/ervaring over je duc? Want ik ben erg benieuwd. Heb vorig jaar nog gekeken of ik evt de 1000ss die hier in de schuur staat terug te schroeven maar dat ging echt heel veel geld kosten dus toen besloten dat niet te doen.

Als ik m'n volledige rijbewijs heb maar eens kijken naar een Ducati is sindsdien de gedachte.

Je kan mijn Duc ss600 wel overnemen eind dit jaar :9
De motor staat 25kw op kenteken maar heeft eigenlijk 39kw blok vermogen,
dus dit komt neer op 35kw op het achterwiel.

De duc is echt een supermotor om A2 ervaring op te doen, en in de Eifel/moezel hield ik met gemak de 848/899 etc. bij. :]
Ding is ook snel zat voor A2, in 5 seconden naar 100 en een topsnelheid net onder de 200. Daarnaast lekker veel koppel dus al onderin groot deel van je vermogen. :9~
 
Je kan mijn Duc ss600 wel overnemen eind dit jaar :9
De motor staat 25kw op kenteken maar heeft eigenlijk 39kw blok vermogen,
dus dit komt neer op 35kw op het achterwiel.

De duc is echt een supermotor om A2 ervaring op te doen, en in de Eifel/moezel hield ik met gemak de 848/899 etc. bij. :]
Ding is ook snel zat voor A2, in 5 seconden naar 100 en een topsnelheid net onder de 200. Daarnaast lekker veel koppel dus al onderin groot deel van je vermogen. :9~~

Haha nice!
Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk^^
Tegen die tijd zal ik eens kijken wat er allemaal mogelijk is. Ken jij eigenlijk nog meer A2-rijders die een Ducati rijden? Want volgens mij zijn die nog erg dun gezaaid.. :/
 
Ik rij ook een Duc op A2 rijbewijs, maar kom er inderdaad verder zelden een tegen. Zonde want het blijft toch echt een fantastisch merk.
 
Ik rij ook een Duc op A2 rijbewijs, maar kom er inderdaad verder zelden een tegen. Zonde want het blijft toch echt een fantastisch merk.

Dat is het zeker maar er zijn niet zo veel jongeren die het geld (ervoor over) hebben om een Ducati te rijden. Ik heb er vorig jaar ook naar gekeken maar het terugschroeven, keuren, herkeuren etc. was kostte zoveel dat ik daar op dit moment mijn huidige motor van kon kopen. En daar krijg ik volgend jaar hopelijk nog iets voor terug als ik hem weer verkoop.

Maar ik ben ook maar een student waar helaas geen geldboom in de tuin staat. ;)
 
Dat is ook waar, het is niet de goedkoopste manier om je hobby te beoefenen. Welke Duc heb je naar lopen kijken?

We hebben thuis een 1000ss in de schuur staan en ik heb gekeken naar tweedehands Ducati' die minder dan 70kw waren. Vooral de monsters en supersports van begin deze eeuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan