TL1000S back on track

Framepje passen ( is verrassend recht gebleven). Alles heeft zijn plekje gevonden. Morgen maar eens gaatjes boren en moertjes lassen om alles te kunnen bevestigen.

full
 
Omdat ik vrijdag op weekend vertrek met de motor en ik toch wat onrust heb waargenomen aan 120-130 km/u, toch maar besloten om de stuurdemper te monteren.

Better save then sorry :)

Buisje van 12 gebogen, busjes gedraaid en (laten) hardsolderen.
full


Vanmorgen nog een plaatje gemaakt voor op de kroonplaat...
En zo zit hij gemonteerd.
full
 
Omdat ik vrijdag op weekend vertrek met de motor en ik toch wat onrust heb waargenomen aan 120-130 km/u, toch maar besloten om de stuurdemper te monteren.

Better save then sorry :)
Dat zal wel meer met de balans / minder druk op het voorwiel te maken hebben?
Had ik op mijn TL1000S + superbike stuur ook. Veel te wiebelig. Beetje extra de kroonplaten doorsteken?

Mooi proces dat hardsolderen. :Y
 
Dat zal wel meer met de balans / minder druk op het voorwiel te maken hebben?
Had ik op mijn TL1000S + superbike stuur ook. Veel te wiebelig. Beetje extra de kroonplaten doorsteken?

Mooi proces dat hardsolderen. :Y

Waarschijnlijk wel. Als ik de voorspanning achter minder zet,doet hij het al bij een lagere snelheid. Poten doorsteken heb ik aan gedacht maar hij staat al redelijk op het voorwiel en ik moet ook aan het nageslacht denken ;-)
 
Oma even wegjagen.

Leuk weekend gehad (ondertussen ook alweer een maand geleden).
1325 km gereden op 4 dagen.
De TL heeft zich goed gedragen met uitzondering van een kapotte batterij. :(

Als er hier iemand het motorblad MotorRijder leest. Kans is groot dat ik er in zal staan.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je projectje live gezien op het toerevenement in weserbergland. Was inderdaad k*t van je baterij. Maar was wel lekker hoe je hem eventjes liet janken op het terras😆
 
Lang geleden dat ik hier nog heb gereageerd maar ik heb vrees ik minder goed nieuws ...

De TL en ik gaan nooit goede vrienden worden. Hij past niet bij mijn rijstijl. Ik ben er pas na 3500 km achter gekomen maar ik heb onlangs nog eens met de gsxr gereden en dat gaat me stukken beter af.

Gisteren op de natte Ardense wegen had ik helemaal geen vertrouwen en de vermogensafgifte van de TL helpt daar niet bij natuurlijk.

Dus met spijt in het hart gaat de TL eruit.

Misschien dat iemand de motor in zn geheel wil overnemen (samen met nog een hoop onderdelen zoals het nieuwe subframe, zadel, tank, ...) anders gaat hij in onderdelen de deur uit.
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden dat ik hier nog heb gereageerd maar ik heb vrees ik minder goed nieuws ...

De TL en ik gaan nooit goede vrienden worden. Hij past niet bij mijn rijstijl. Ik ben er pas na 3500 km achter gekomen maar ik heb onlangs nog eens met de gsxr gereden en dat gaat me stukken beter af.

Gisteren op de natte Ardense wegen had ik helemaal geen vertrouwen en de vermogensafgifte van de TL helpt daar niet bij natuurlijk.

Dus met spijt in het hart gaat de TL eruit.

Misschien dat iemand de motor in zn geheel wil overnemen (samen met nog een hoop onderdelen zoals het nieuwe subframe, zadel, tank, ...) anders gaat hij in onderdelen de deur uit.

Pb kerel
 
Ik volg al een tijdje je project, very nice, complimenten! Had wel ff een vraagje.
Is dat toevallig het zadel van een Duc? Hoe heb je hem vast gezet in de zin van dat hij er niet af vliegt bij de eerste de beste drempel?
Keep up the good work!
 
Terug
Bovenaan Onderaan