YAMAHA GTS1000

amfa

MF veteraan
2 jan 2013
1.285
2
Hengelo
Ik vond in de lijst van toermotoren geen onderwerp over de GTS. Deze exoot langzamerhand een bezienswaardigheid te worden op de weg hoewel de mensen die ik spreek lovend zijn over het stuur- en rijgedrag van deze speciale motor. Zelf heb ik net een GTS uit 1994 op de kop weten te tikken en ben benieuwd of er ook andere GTS rijders op het forum actief zijn. Daarnaast is het ook een mogelijkheid om ervaringen, zowel rijdend als sleutelend, met elkaar te delen.

Ik hoop op deze manier de GTS ook hier op het forum de aandacht te geven die hij verdient.

full
 
Gefeliciteerd met je "nieuwe" aanwinst! Toppie, is weldegene die ik in gedachten had.
Het is al bijna een collectersitem, wees er maar zuinig op.
Veel speelplezier met je "nieuwe" :] aanwinst.
 
Laatst bewerkt:
Ja die had ik ook al gevonden. Vandaag bij Edgar Stijner geweest om de uitlaat te controleren. Op 2 verroeste klemmen na nog helmaal goed. Zaterdag klemmen erop Navi monteren en klaar is ie. Happy me!
 
Er staat een prachtig verbouwde rood/witte GST 1000 op het internet, durf de link hier niet te plaatsen. Ivm mogelijke fotorechten. Kan daardoor fiks wat geld kosten.
 
Dus je hebt er 1 gevonden, gefeliciteerd :t
zag al dat de XJ te koop stond.

Lekker zadel zeg :P
Hou de XJ voorlopig ernaast. Moest de navigatie eraf halen en daarvoor moest de tank eraf mooi moment om meteen flink huis te houden. Misschien ga ik een nakend bouwen. :)
 
Mooi hoor een GTS1000

Vroeger ook eens gehad, heerlijke fiets, alleen wat zwaar bij langzaan rijden en manoeuvreren.

Op snelheid net een TGV :)
 
Hele mooie prijs, de meeste zijn tussen de 2000 en 3000 euro. Heeft deze al veel gelopen?
Tja wat is veel 116000km, wetende dat het een oerdegelijk blok is. Yamaha kennende zal deze ook wel 2 tot 3 keer het klokje rond kunnen.
 
Tja wat is veel 116000km, wetende dat het een oerdegelijk blok is. Yamaha kennende zal deze ook wel 2 tot 3 keer het klokje rond kunnen.

Ja dat lees je inderdaad vaker, alleen het oliepeil goed in de gaten houden. Is namelijk een fzr1000 blok die teruggetuned is voor koppel bij een lager toerental. Dus soms lusten ze een beetje olie.
 
Ja dat lees je inderdaad vaker, alleen het oliepeil goed in de gaten houden. Is namelijk een fzr1000 blok die teruggetuned is voor koppel bij een lager toerental. Dus soms lusten ze een beetje olie.
Klopt, vooral als je sneller gaat dan 120km/uur.
 
Volgens mij zijn er bijna geen GTS rijders meer in Nederland wat toch jammer is. Na 2000km gereden te hebben de afgelopen weken kan ik zeggen dat ze heerlijk rijd. Vooral als tourer bij 120km/uur is het een genot om zonder last te hebben van sporen of rollen over de snelweg te zoeven. Toeren op de binnenwegen gaat moeiteloos al moet ik rekening houden met de grote draaicirkel. Volgende week gaat er een nieuwe BT023 achterband op en kettingset, respectievelijk 13000 en 45000km gedraaid dus het wordt tijd. Olieverbruik is ook binnen de perken 0,3 l op 2000km!
 
Volgens mij zijn er bijna geen GTS rijders meer in Nederland wat toch jammer is. Na 2000km gereden te hebben de afgelopen weken kan ik zeggen dat ze heerlijk rijd. Vooral als tourer bij 120km/uur is het een genot om zonder last te hebben van sporen of rollen over de snelweg te zoeven. Toeren op de binnenwegen gaat moeiteloos al moet ik rekening houden met de grote draaicirkel. Volgende week gaat er een nieuwe BT023 achterband op en kettingset, respectievelijk 13000 en 45000km gedraaid dus het wordt tijd. Olieverbruik is ook binnen de perken 0,3 l op 2000km!

*O* Fijn om te lezen dat "ze" zo goed bevalt, ik zie het al je geeft haar met regelmaat de sporen..... :+
 
Jazeker MM wat een verschil met de XJ. De GTS is gemaakt om lekker te touren.
 
Zelf ook 1 gehad, en denk daar nog wel eens met weemoed aan terug.
Vond t echt een geweldig ding.
Moet hier nog ergens een videoband hebben van dat ie uit kwam.
Om te gieren.

 
Zelf ook 1 gehad, en denk daar nog wel eens met weemoed aan terug.
Vond t echt een geweldig ding.
Moet hier nog ergens een videoband hebben van dat ie uit kwam.
Om te gieren.

Ja die had ik ook gezien, heerlijk fout :Y
 
Vandaag nieuwe ketting (45.000km) en achterband BT023 (12.000km) erop laten leggen. Meteen de motor iets hoger gezet dmv nieuwe strips, scheelt toch weer 1,5cm. Betere zit en directer stuurgedrag, weer een goede actie met dank aan Edgar Stijner.
 
Ik heb er ook een.. en ben nu (heel toevallig, uh uh) bezig met het ontwikkelen van een superbike - setup kroonplaat voor een kleine serie :)

22137081_1938400169714994_3557242904914053171_o.jpg


22228402_1938400173048327_3974491367854554925_n.jpg
 
Ik heb van de week nog foto's van jou project aan een GTS liefhebber in Schotland laten zien. Ben reuze benieuwd hoe dit nieuwe project eruit gaat zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan