Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

De detailstickertjes voor de NC 30 en de RC 30 (o.a. voorvork) zijn binnen.

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen
Ik zoek voor een kennis van me een puntgave
NC35
Ding moet echt in topconditie zijn dus zonder schadeverleden
Wie kan me helpen hierbij?
Gr Jorgossss
 
Goed,

Een update.

Zekering die eruit knalt: Het was dus wel de achterlamp die sluiting maakte bij het remmen. Die vervangen en alles weer oke.

Het beroerde lopen: Kwam dus door de "oude" benzine. Ik had getankt nadat de verse peut in carburateurs kwam begon die gelijk beter te lopen. Nooit gedacht dat de motor dan al zo beroerd zou lopen.


:] vandaag weer ruim 200 km onbezorgd kunnen rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me ook weer eens bezig gehouden met de Vfr. Bougies vervangen, carbs alweer verstopt - nu een inline benzine filter geplaatst. Ook de klepspeling gecheckt, en maar liefst 16x buiten tolerantie. Met het terug plaatsen van het kleppendeksel een bout afgebroken, dus dat was weer genieten.

Heb ook geconstateerd dat de voorvork alweer lekt. Echt mooi balen want ik had de keerringen vorig jaar nog vervangen. Ik zie een soort lichte verticale krassen, minimaal dun, in de binnenpoot.. geen idee of het daardoor komt. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het ook door de glijbussen komen, en hoe check je dat?

Nu iig maar alvast van een ander merk nieuwe keerringen en stofkappen besteld..
 
Volgende week zondag naar Assen met Het RVF-racertje.
Maar dat wil niet starten. Accu,ook na opladen niet meer krachtig genoeg.

full


Bakje zit behoorlijk verstopt. De hele kont moet eraf en daarna het accubakje lossen. Pas dan kan de accu verwijderd worden. Komt door de Tyga-constructie.

full

full

full

full

full

full


Accu komt dinsdag binnen. Ook is een lip van het accubakje afgebroken. Moet het alu laten lassen.
 
mooi racertje roel, heb je geen last van de uitlaatwarmte, zonder hitteschild?
had het er ook eens afgehaald en dat was niet om uit te houden zo warm, maar ik race ook niet ;-)
 
...
Heb ook geconstateerd dat de voorvork alweer lekt. Echt mooi balen want ik had de keerringen vorig jaar nog vervangen.
...

Hier hetzelfde verhaal. 10.000km (2 jaar) geleden nieuwe originele keerringen van Honda geplaatst. Nu al weer lek...


Zou toch niet mogen voor die prijs -O-
 
Hier hetzelfde verhaal. 10.000km (2 jaar) geleden nieuwe originele keerringen van Honda geplaatst. Nu al weer lek...


Zou toch niet mogen voor die prijs -O-

De Honda keerringen zijn veel te duur.
Heel goeie keerringen zijn die van Ariete (ARI 047 NC30 NC35).
Die gebruik ik altijd. Bij een ernstige beschadiging van de binnenpoten helpt uiteraard geen enkele goede keerring.
Kwaliteit is uiteraard belangrijk, maar veel belangrijker is de montage.
Uiteraard de binnenpoten met korrel 2000 licht polijsten met de ronding mee, dus niet van boven naar beneden.
Als je de keerringen zomaar op de binnenpoot schuift kan de o zo belangrijke binnenzijde al wat beschadigd raken met vroegtijdig lekken tot gevolg.
Dus bovenrand en ook de kleine richel waar de dunne circlip invalt eerst met dun tape afplakken.
Verder de buitenzijde van de buitenpoot beetje warm stoken zodat de keerring er bijna in glijdt.Geweld gebruiken is niet goed.
Verder een oude doorgeslepen keerring op de nieuwe leggen bij het intikken. Gebruik het liefst de mooie (deelbare USD) bussen om de keerring rechtstandig op zijn plaats te drukken.

Kort samengevat: als je dit allemaal niet doet,is de kans groot dat de keerringen vroegtijdig overlijden.
Doe je het op een andere manier, dan kun je geluk hebben, maar ik denk: als dan alles toch los moet zet alles weer heel mooi en netjesin elkaar. :9~
Ook lange stilstand is niet goed voor de keerringen.

Warmstoken geldt ook voor het scheiden van binnenpoot/buitenpoot. Iedereen ramt de zaak (hamereffect) uit elkaar, maar daarbij grote kans op braamvorming geleidebus.
Ook bij terugplaatsen geleidebus warmstoken en met het deelbare 41mm gereedschap er rustig in laten zakken. Je hoeft dan totaal geen geweld te gebruiken. Let op de stalen ring bovenop de bus: vlakke kant op de bus, ronding richting keerrring.
Ik heb bij Ohlins mijn ogen goed de kost gegeven. :9~


full


Hier niet te zien, maar ook de scherpe bovenrand afplakken

full

full

full

full

full


Zo, dat moest ik even kwijt :+ }) *O*
 
Laatst bewerkt:
Zo, laat ik mijn digitale neus ook weer eens zien. Zaterdag met de NC30 naar Roel geweest voor een onderhoudsbeurt. Leuk project, die RC30. In de categorie "zo vindt je nog eens wat". Ouderwets gezellig ook, en geode catering :)


Motorolie+filter en remvloeistof voor en achter vervangen. Verder nog een kapot lampje gevonden en wat klein bijstelwerk hier en daar. Hij kan er weer een hele poos tegenaan!

Heeft iemand heel toevallig een schakelpookje liggen voor een NC30? De mijne lijkt een heel klein beetje naar binnen te staan. Die kan ik wel ergens laten heet maken en recht zetten, maar gemak dient de mens. Zeker de mens die niet het meeste sleuteltalent heeft meegekregen :z
 
vandaag weer eens een rondje op de RVF, blijft denk ik mijn favoriet
full
 
Laatst bewerkt:
Racer wilde na plaatsen van nieuwe accu nog steeds niet goed starten.
Uiteindelijk de boosdoener gevonden. Een misvormde chokekabel. :( Had nog een vervanger.).

full


Ook bleek een lip van de accubak gescheurd. Is er inmiddels weer netjes alu opgelast.

full

full


Morgen nog even een testritje voor ik zondag naar Assen vertrek. Weer lijkt niet geweldig. :(
 
Zondag, eerste Paasdag dus de circuitdag op Assen.
Nou, het was nat en koud.
Al in de eerste sessie de rode vlag. :( Groot oliespoor net voorbij Meeuwenmeer.
Tweede sessie over laten gaan. Te nat en te glibberig.
En mijn gezonde verstand gebruikt. Geen risico's genomen en de derde sessie doorverkocht.
Volgende keer beter.
Er stond ook een RC 30. Maar die kon de baan niet op want de carburateur lekte. Moeten ( net als bij mijn RC30 laatst) volledig uit elkaar en worden voorzien van nieuwe rubbers. Even een babbeltje gemaakt en de carbs worden binnenkort gebracht.

full

full

full
full




full
 
Laatst bewerkt:
Zondag, eerste Paasdag dus de circuitdag op Assen.
Nou, het was nat en koud.
Al in de eerste sessie de rode vlag. :( Groot oliespoor net voorbij Meeuwenmeer.
Tweede sessie over laten gaan. Te nat en te glibberig.
En mijn gezonde verstand gebruikt. Geen risico's genomen en de derde sessie doorverkocht.
Volgende keer beter.
8<
Wat dat betreft geen topdag inderdaad. Helemaal als je dan klaar bent om weer naar huis te gaan (ik had ook 3 sessies) en hoort dat sessie 4 en 5 wel op de volledige baan waren én droog. B|

Wat ik wel heel leuk vond is dat ik zoveel oudere en/of ongebruikelijke motoren heb gezien. Had ik niet verwacht. Die YZF naast je in de tent vind ik mooi O-) (sorry hoort niet in dit topic }) ) Wat is dat dáár weer naast voor één, "PGR"? :?
 
Wat dat betreft geen topdag inderdaad. Helemaal als je dan klaar bent om weer naar huis te gaan (ik had ook 3 sessies) en hoort dat sessie 4 en 5 wel op de volledige baan waren én droog. B|

Wat ik wel heel leuk vond is dat ik zoveel oudere en/of ongebruikelijke motoren heb gezien. Had ik niet verwacht. Die YZF naast je in de tent vind ik mooi O-) (sorry hoort niet in dit topic }) ) Wat is dat dáár weer naast voor één, "PGR"? :?

Waar PGR op staat (naam van een bedrijf) is een 400V4 NC30 blokje in een vreemd frame gestopt. En dit blokje heeft nu een droge koppeling. :)

full

full

full

full

full

full


 
Terug
Bovenaan Onderaan