Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Borisz had er eind vorig jaar 1 te koop staan,wellicht kun je hem een pb sturen of hij deze nog heeft staan?

Hij is er nog hoor!
37500km op de teller, uit 1995. Allemaal verse sapjes, carbs geultrasoond en rijdt, stuurt, remt als nieuw.

full

full
 
Dat is inderdaad een plaatje!
De eerder geplande koop is helaas niet doorgegaan en wel om een iets minder leuke reden:Autopech :( versnellingsbak en koppelingsplaten moesten worden vervangen en dat is niet goedkoop. Ik moet dus even weer sparen voor dat ik een motor kan kopen. Planning is juni, dus ik moet nog even geduld hebben.
 
Heren en dames CB 750 liefhebbers/rijders, ik verkoop in opdracht van mijn zwager i.v.m. stoppen met motorrijden een 1994 CB 750 met 26161 km, voorzien van valbeugels, bagagerekje en extra fietscomputer met klokfunctie. Ik dacht maak de liefhebbers er eens op attent, bij deze dus.
Het betreft een NL motor welke reeds lange tijd in zijn bezit is en waar hij niet veel mee gereden heeft. De advertentie staat op speurders en op motorshopper hier op het forum. Motor staat in Maastricht. M.v.g. Ellan Vannin. P.s. het is mijn type motor niet anders wist ik het wel. Ik ben zelf helemaal gek van NC 30 en NC 35.
 
Na 5 jaar en 76dkm is het toch tijd voor iets anders. Ik heb een vervangster voor de SF gekocht in de vorm van een Ducati Multistrada 1000ds. Wat een verschil met de SF!
Voor als er iemand nog op zoek is naar een goede SF, hij is te koop.

Te koop: CB750 Seven Fifty - Motor-Forum

Ik zag 'm al op MP staan vandaag.
Hoe zou je het verschil omschrijven?ik heb eens op een oud type MS gezeten en ondanks zijn lelijkheid zat deze perfect.
Zit eraan te denken eens proef te rijden.
 
Qua zithouding wat meer ontspannen ondanks dat het een erg recht stuur heeft. Qua kniehoek zit het mij ook beter.
Qua rijden, het luie rijden is voorbij. Waar je met de SF 50 in de 4 of 5 rijdt, is bij de MTS de drie net voldoende. Hetzelfde geldt voor 80. In de 5de versnelling is dit op de MTS net te doen.
Maar als je je daaraan aanpast, pfoe heerlijk. Overal koppel, veel makkelijker op snelheid komen, mooie donkere klappen van een dikke twin en stukken betere remmen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me idd voorstellen dat een twin wat nukkig is als je niet in de juiste versnelling rijdt,dan is de 4 in lijn toch wat soepeler en tevens saaier.
Zal toch eens proefrijden,wil dat koppel wel eens meemaken,nooit een twin gereden.
 
moet je echt eens doen, dat proefrijden. Dan is het rijden daarna met de SF maar saai eigenlijk

Heeft er hier nog iemand interesse in een kofferset bestaande uit zijkoffers en topkoffer incl bevestiging aan de motor?
Deze wil ik eventueel wel los verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Guys, ik sluit mij graag aan bij dit topic. Ik heb een paar weken geleden een bloedmooie Seven Fifty gekocht die staat te wachten tot ik mijn rijbewijs heb (komende donderdag examen).
Lijkt me leuk om mee te lezen in dit topic!
Dit is de mijne;
Ujwx5xmtY7rCz70lU0p_iVTiYBbDgESTqiHblWKyVGg8CusGr8t1HJte_VjH1LAJNOr5eEDKCUu0ww=w440-h330-rw
 
Het is zover... de uitlaat verliest langzaam aan stukjes...
een krokante collector dus...

Origineel uitlaat kost +/- 1300 euro, en dan heb je een uitlaat die weer roesten kan... (of zijn er truukjes om dat roesten tegen te gaan?)

Namaak 4-2 uitlaat kost veel minder, maar roest blijkbaar sneller dan de originele...

Hoewel ik enorm fan ben van de 4in 2 uitlaten, moet ik misschien toch overstappen naar 4 in 1uitlaten:
4-1 uitlaat vind je meer in rvs uitvoering, en ik vind de BSM versie best proper.

Maar ik vind nergens nog een winkel die deze in aanbieding heeft?
weet iemand hier een adres? Zodat ik tenminste prijs kan navaragen...
 
Laatst bewerkt:
Zijn er eigenlijk ook 4-2 carbon uitlaten met een klassieke uitstraling? Ik vind de look van mijn SF heel mooi, maar zou best een iets donkerder geluid willen. Of zijn er andere manieren om het geluid iets dieper te maken?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben nieuw hier, alhoewel ik hier vroeger reeds een tijdje ben verbleven toen ik nog rond fietste met mijn Bol d'Or...

Nu ben ik bezig met een SF te wijzigen naar een Brat, en ik ben ook op zoek naar een uitlaat, en ik vroeg mij af of je een uitlaat van een Nighthawk ook kan plaatsen?
full
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier, alhoewel ik hier vroeger reeds een tijdje ben verbleven toen ik nog rond fietste met mijn Bol d'Or...

Nu ben ik bezig met een SF te wijzigen naar een Brat, en ik ben ook op zoek naar een uitlaat, en ik vroeg mij af of je een uitlaat van een Nighthawk ook kan plaatsen?[afbeelding]
volgens mij is het blok van de SF hetzlefde als dat van de Nighthawk en zou het dus moeten passen
 
Euhh, dat linkt naar een laser uitlaat, terwijl ik het over een BSM uitlaat heb?
mjah, zal wel nog wat zoeken...

Euhhh, ja, over het BSM gedeelte zal ik wel overheen hebben gelezen. Misschien kun je nog een BSM vinden op ebay of bij slopers?

Bestaat Laser nog? Volgens google en kvk zijn ze failliet...

Jama failliet, Laser Exhaust niet

Laser was dus onderdeel van Jama tot Jama het verkocht, nu is Laser dus zijn eigen baas en is Jama failliet verklaard omdat ze de schoonmaakt rekening niet meer wilden betalen ;)

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan