BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Het wachten op de nieuwe helm duurde me toch te lang dus ik heb vandaag maar eens de lader afgekoppeld en mijn oude iets te kleine BMW helm uit de hoes gehaald en een rondje Achterhoek gedaan :]

Het ging prima, geen last van angst o.i.d. maar het gas geven belast mijn rechter hand wel wat resulteerde in tintelingen dus ik was heel blij met de throttle lock zodat ik regelmatig handgymnastiek kon doen om de bloedsomloop weer op gang te krijgen.

Wat een heerlijke fiets is het toch, het was weer enorm genieten :} .
 
Tankmeter bleef op vol staan. Is natuurlijk niks mis mee, maar als je 220 km gereden hebt, lijkt het me dat het volume in de tank gaat minderen en een aantal blokjes van de meter moet minderen.

Toch maar even tanken voor de zekerheid. En ja hoor, meter gaf niets meer aan en de lege tank indicatie lampje ging branden.

Voor de derde maal de lint tankmeter naar de knoppen. Afspraak gemaakt, niet bij de dealer, om de meter na te zien. Hij probeert eerst de meter te kalibreren en indien dit niet werkt de meter dan direct vervangen.

Had niet verwacht dat dit nogmaals zou gebeuren maar ja ... ;( :(
 
Het ging prima, geen last van angst o.i.d. maar het gas geven belast mijn rechter hand wel wat resulteerde in tintelingen dus ik was heel blij met de throttle lock zodat ik regelmatig handgymnastiek kon doen om de bloedsomloop weer op gang te krijgen.

Wat een heerlijke fiets is het toch, het was weer enorm genieten :} .

Mooi, man. Vooral dat "geen angst" !
 
Tankmeter bleef op vol staan. Is natuurlijk niks mis mee, maar als je 220 km gereden hebt, lijkt het me dat het volume in de tank gaat minderen en een aantal blokjes van de meter moet minderen.

Toch maar even tanken voor de zekerheid. En ja hoor, meter gaf niets meer aan en de lege tank indicatie lampje ging branden.

Voor de derde maal de lint tankmeter naar de knoppen. Afspraak gemaakt, niet bij de dealer, om de meter na te zien. Hij probeert eerst de meter te kalibreren en indien dit niet werkt de meter dan direct vervangen.

Had niet verwacht dat dit nogmaals zou gebeuren maar ja ... ;( :(

Ik had verwacht dat de BMW dealer de brandstofsensor (lint) inmiddels onder coulance gratis, dan wel het onderdeel zonder werkloon, zou vergoeden.

Roelof.
 
Het wachten op de nieuwe helm duurde me toch te lang dus ik heb vandaag maar eens de lader afgekoppeld en mijn oude iets te kleine BMW helm uit de hoes gehaald en een rondje Achterhoek gedaan :]

Het ging prima, geen last van angst o.i.d. maar het gas geven belast mijn rechter hand wel wat resulteerde in tintelingen dus ik was heel blij met de throttle lock zodat ik regelmatig handgymnastiek kon doen om de bloedsomloop weer op gang te krijgen.

Wat een heerlijke fiets is het toch, het was weer enorm genieten :} .

*O* :t
 
:? :? :? :? :? :? :?
Ik loop zwaar achter, ben zeker een half jaar niet op MF geweest, geen tijd en zo.......
Maar wat is er met je gebeurd 100kb? :X -O-

Hallo Joke, begin september ben ik door een wielrenner die de voorrangsweg waar ik over reed overstak zonder mij op te merken aangereden en ten val gekomen waarbij mijn beide armen een flinke klap hebben gekregen, de rechter het meeste. Na een flinke operatie, zes weken met twee armen in het gips en daarna een flinke revalidatie gaat het gelukkig weer de goede kant op (en ook met de 75-jarige wielrenner).
 
Goed zo 100kb, laat de boxer maar stompen!

In verband met dat motorbegeleider gedoe: ben ik ook wel in geïnteresseerd, maar dan in België. Ik heb al wel eens wat websites afgesurft, en heb wel een paar organisaties gevonden die voor begeleiding zorgen. Waar ik bang voor ben is dat ik terecht kom bij enkele gefrusteerde motorrijders die in hun vrije tijd zwaantje willen spelen, in plaats van bij mensen die motorrijden leuk vinden en daarbij ook inderdaad nog iets nuttigs willen doen.
Iemand ervaring mee?
 
Goed zo 100kb, laat de boxer maar stompen!

In verband met dat motorbegeleider gedoe: ben ik ook wel in geïnteresseerd, maar dan in België. Ik heb al wel eens wat websites afgesurft, en heb wel een paar organisaties gevonden die voor begeleiding zorgen. Waar ik bang voor ben is dat ik terecht kom bij enkele gefrusteerde motorrijders die in hun vrije tijd zwaantje willen spelen, in plaats van bij mensen die motorrijden leuk vinden en daarbij ook inderdaad nog iets nuttigs willen doen.
Iemand ervaring mee?

Die heb je er wel vaker tussen zitten. Wilden agent worden maar konden dat niet. Je komt ze wel eens tegen op de snelweg, lijken (expres) zoveel mogelijk op een motoragent, soms ook handgebaren erbij. Feest compleet.

Maar laat je daar niet door wegjagen, ik heb het een paar keer gedaan en het heeft ook wel wat. Officieus overigens. Als je een enkele keer zo'n azijnpisser tegenkomt, meteen volgas op hun plek zetten en je hebt er meestal geen last meer van.
 
Tankmeter bleef op vol staan. Is natuurlijk niks mis mee, maar als je 220 km gereden hebt, lijkt het me dat het volume in de tank gaat minderen en een aantal blokjes van de meter moet minderen.

Toch maar even tanken voor de zekerheid. En ja hoor, meter gaf niets meer aan en de lege tank indicatie lampje ging branden.

Voor de derde maal de lint tankmeter naar de knoppen. Afspraak gemaakt, niet bij de dealer, om de meter na te zien. Hij probeert eerst de meter te kalibreren en indien dit niet werkt de meter dan direct vervangen.

Had niet verwacht dat dit nogmaals zou gebeuren maar ja ... ;( :(

Dat wordt weer een dure grap zeker....en dat voor de derde keer.
is er een oorzaak aan te wijzen, of dit bouwjaar gerelateerd
Kan alleen een dealer dit niet kalibreren ??....ik heb er zelf met mijn 10 oude R12R nog geen
problemen mee gehad (afkloppen maar)
 
Het wachten op de nieuwe helm duurde me toch te lang dus ik heb vandaag maar eens de lader afgekoppeld en mijn oude iets te kleine BMW helm uit de hoes gehaald en een rondje Achterhoek gedaan :]

Het ging prima, geen last van angst o.i.d. maar het gas geven belast mijn rechter hand wel wat resulteerde in tintelingen dus ik was heel blij met de throttle lock zodat ik regelmatig handgymnastiek kon doen om de bloedsomloop weer op gang te krijgen.

Wat een heerlijke fiets is het toch, het was weer enorm genieten :} .

Go for it

Doe binnenkort ook weer een rondje in achterhoek
 
Ik had verwacht dat de BMW dealer de brandstofsensor (lint) inmiddels onder coulance gratis, dan wel het onderdeel zonder werkloon, zou vergoeden.

Roelof.

Nee hoor, geen coulance meer. Daarom maar eens op aanraden collega naar een andere reperateur.
 
Dat wordt weer een dure grap zeker....en dat voor de derde keer.
is er een oorzaak aan te wijzen, of dit bouwjaar gerelateerd
Kan alleen een dealer dit niet kalibreren ??....ik heb er zelf met mijn 10 oude R12R nog geen
problemen mee gehad (afkloppen maar)


Weet niet of het bouwjaar gerelateerd is. Mijn motor is van 2008 en ik heb begrepen dat veel type's met een lintmeter dit probleem kennen.
 
Mijn R1200R is van 2012, heeft inmiddels derde lint in de tank.
2e was garantie
3e was onder coulance.( gratis onderdeel en arbeidsloon 50-50)

hij werkt nog wel, maar ik gebruik de dagteller en mijn garmin om bij te houden wanneer ik moet tanken.
 
Nee hoor, geen coulance meer. Daarom maar eens op aanraden collega naar een andere reperateur.

Ik heb deze zaak aangekaart bij de Directeur van BMW Motorrad Nederland, Edgar Kleinbergen,
en er is mij bevestigd dat dit een erkend probleem is en een claimnummer hiervoor bekend is bij BMW Nederland. Zaag je dealer hierover nog maar eens door.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe mijn r1200r lc van mei 2016 weg.
3500 km op de teller.
Het is een rood witte.
Als extra een hugger op het a.wiel.
Bij interesse prive bericht.
Waarom doe ik hem weg?
Ik moet binnenkort geopereerd daarna vakantie dus rijden wordt het niet meer dit jaar en volgend jaar zien we wel weer.
Motor rijdt verder perfect.
 
Ik heb deze zaak aangekaart bij de Directeur van BMW Motorrad Nederland, Edgar Kleinbergen,
en er is mij bevestigd dat dit een erkend probleem is en een claimnummer hiervoor bekend is bij BMW Nederland. Zaag je dealer hierover nog maar een door.

Roelof.

Dank voor de tip Roelof. Ik ga het proberen.
 
Ik heb deze zaak aangekaart bij de Directeur van BMW Motorrad Nederland, Edgar Kleinbergen,
en er is mij bevestigd dat dit een erkend probleem is en een claimnummer hiervoor bekend is bij BMW Nederland. Zaag je dealer hierover nog maar eens door.

Roelof.

Lees net nog een akkefietje op het F800F/S/GS topic van een BMW dealer die een 800 niet meer wil servicen omdat er 175.000 km op staat ... raar verhaal :$
 
Mijn F800GS gaat over drie weken voor een grote beurt (25K) naar VH te A. Ik vroeg ook of ik tijdens de beurt een proefrit mocht maken op een watergekoelde R1200R. Want ondanks mijn grote liefde voor de oude R1200R heb ik daar nog steeds geen proefrit op gemaakt, misschien ook wel een beetje uit angst dat hij me teveel zou bevallen ;)
Maar ze hebben er "geen als leenmotor beschikbaar" zeggen ze :$
Dat is toch wel erg spijtig. Zouden ze al hun R1200R's dan verkopen zonder dat de koper er een proefrit op heeft gemaakt? :? :? :?
De R1200R verkoopt zichzelf, heet dat dan ;)

Maar goed.......dan toch maar een andere dealer opzoeken waar ze er wel één hebben staan :/
 
Hallo Joke, begin september ben ik door een wielrenner die de voorrangsweg waar ik over reed overstak zonder mij op te merken aangereden en ten val gekomen waarbij mijn beide armen een flinke klap hebben gekregen, de rechter het meeste. Na een flinke operatie, zes weken met twee armen in het gips en daarna een flinke revalidatie gaat het gelukkig weer de goede kant op (en ook met de 75-jarige wielrenner).

Oh oh......helemaal vergeten om weer eens online te komen en je antwoord te bekijken :$
Ik zit niet meer zoveel op MF, nagenoeg niet meer eigenlijk (tijdgebrek), komt misschien wel weer als ik weer wat meer ga rijden straks wanneer het echt voorjaar wordt.

Jeetje.........wat erg zeg! :X Gelukkig dat het allemaal weer goed komt, ook met de wielrenner.
Hoe zit dat met de aansprakelijkheid als je door een overstekende fietser op een voorrangsweg wordt aangereden? Een fietser is normaal de zwakke en dus de beschermde partij, maar nu?

Ik weet hoe lastig dat is om met twee armen in het gips te zitten, heb in 2011 drie maanden met twee polsen in het gips gezeten (ook val met de motor), pffff wat ben je dan onthand! :X

Sterkte met de laatste loodjes van de revalidatie Karim! :t
 
Laatst bewerkt:
Mijn F800GS gaat over drie weken voor een grote beurt (25K) naar VH te A. Ik vroeg ook of ik tijdens de beurt een proefrit mocht maken op een watergekoelde R1200R. Want ondanks mijn grote liefde voor de oude R1200R heb ik daar nog steeds geen proefrit op gemaakt, misschien ook wel een beetje uit angst dat hij me teveel zou bevallen ;)
Maar ze hebben er "geen als leenmotor beschikbaar" zeggen ze :$
Dat is toch wel erg spijtig. Zouden ze al hun R1200R's dan verkopen zonder dat de koper er een proefrit op heeft gemaakt? :? :? :?
De R1200R verkoopt zichzelf, heet dat dan ;)

Maar goed.......dan toch maar een andere dealer opzoeken waar ze er wel één hebben staan :/

Je kunt gewoon via de website van BMW Motorrad een proefrit aanvragen. Mag dan geen probleem zijn.

Roelof.
 
!

In verband met dat motorbegeleider gedoe: ben ik ook wel in geïnteresseerd, maar dan in België. Ik heb al wel eens wat websites afgesurft, en heb wel een paar organisaties gevonden die voor begeleiding zorgen. Waar ik bang voor ben is dat ik terecht kom bij enkele gefrusteerde motorrijders die in hun vrije tijd zwaantje willen spelen, in plaats van bij mensen die motorrijden leuk vinden en daarbij ook inderdaad nog iets nuttigs willen doen.
Iemand ervaring mee?


Ik heb er ervaring mee.
Er zitten inderdaad een paar miskende zwaantjes tussen, het gros is variërend van mensen die Joe's Bar als leidraad hebben tot de ubercorrecte en voorzichtige 55 plusser die zich motorrijder noemt, van mensen die dit 1 of 2x per jaar doen tot semi-professionals die elke maand een of meer vrijwillige inzetten hebben omdat een toertochtje om de kerk ook verveelt
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn eerste lampje vervangen, na 10 jaar en 70k.
Het was het stadslichtje van de koplamp die defect was geraakt.
In het display van de BC stond netjes "LAMP"

steeklampje vervangen en storing opgelost.

Voor de rest nog nooit een kapot lampje gehad op mijn R.

Ik heb trouwens ook nog het rubber van de handvaten vervangen.
Ik kreeg een tip van een GS rijder en die wil ik jullie niet onthouden.

Zie onderstaande link.
BMW handvaten vervangen voor handvaten met meer grip - Blackbird Owners Club

Krimpkous is trouwens niet echt nodig.

Goedkoop adresje voor de grips (9 Euro per setje):
http://www.scootertech.nl/handvaten-pro-grip-780-zwart.html

ALternatief is het compleet varvangen van beide grips inclusief HV verwarming, maar dat gaat richting de 180 Euro (onderdelen)
 
Werkt de HV verwarming weer als vanouds Ted ? De koperen gloeidraadjes zijn
flinterdun en breken of beschadigen erg snel.
Ik heb zelf ook een poging gedaan 2 jaar geleden,maar het is mij niet gelukt om
het rubber eraf te scheuren of te snijden met een scalpmesje (te ongeduldig)
ik had de nieuwe handvatten en krimpkous wel klaar liggen, toen toch maar volledig
nieuwe gemonteerd ....inderdaad 150 euro voor set
 
Terug
Bovenaan Onderaan