Het algemene Vulcan topic

en ik leest iets over balanspijp eruit beter geluid ?

is dat zo? heb de demper nu nog op de plank liggen namelijk.

voorbeeldje op YT ??

Naja dat zijn mijn gedachtes erbij.

Aangezien je dan niet het geluid (en druk)door 2 uitlaten heen krijgt bij elke uitlaatslag,
Maar een slag per cilinder, is het voor mij niet meer logisch dan dat er wat meer klappen of dergelijke uit 1 uitlaat komt O-)
 
tis alweer 2 jaar geleden :$

ik meende dat de onze ook zo klonk... met balanspijp maar zonder enige demping 8-)
en bij gas dicht begon hij te blehren. vandaar dat ik er toch een db killer in gezet heb. :X
en voor de lieve vrede in de buurt zeg maar ;) (het was leuk maar na 2 rondjes door de straat was ik de enige met een smile zeg maar....
 
Krijg als het goed is vandaag een Cobra uitlaat binnen voor een vn1500, benieuwd naar het geluid!

Heb ook nog een vn700 staan, wou klepdeksel spuiten maar de achterste wil er (lijkt het) niet af vanwege de bouten die het frame raken :(
 
Was de Vulcan lastig af te (laten) stellen hierdoor?
En waarom heb je ze niet allebei direct op de carbs geplaatst?
Toevallig ook de balanspijp ertussenuit gehaald?

En ik heb jou foto's van je forward controls gebruik om op marktplaats een zoekertje te plaatsen :X

Deze foto is van degene waarvan ik de forward controls gekocht heb, bij die van mij moet het nog gebeuren dus over het afstellen kan ik je niets zeggen.
Als ik de open filters erop ga zetten dan gaan ook de db killers uit de uitlaat dus moeten er ws ook grotere sproeiers in.
Ik denk dat ik hem dan naar een testbank breng voor goede afstelling.
Ik weet wel dat degene die dit gedaan heeft wel heel veel verstand van motoren heeft dus het zal wel een reden hebben...
Misschien is er niet genoeg ruimte om ze er direct op te zetten en heeft hij daarom hiervoor gekozen.
Misschien zorgt die buis ertussen dat het niet te veel effect heeft op het stabiel lopen van de motor.
Hij sprak er ook over dat als je de hele air box eruit haalt dat je dan nog de vacuüm slangen af moet doppen.
Ik heb op mijn uitlaten geen balanspijp zitten.
Van die foto's is ok hoor !
full
 
Laatst bewerkt:
Ahhh zo!

Net even informatie gaan inwinnen betreft het afstellen enzovoort maar dat bleek geen probleem te zijn met open luchtfilters en open uitlaat icm een Dynojet kit.

Dus dat wordt onderdelen sprokkelen *O*

Ik heb ook zulke risers op mijm vulkaan,
Alleen mijne zijn ruk, kan ze niet strak genoeg draaien om het stuur goed vast te krijgen.
Beetje goedkope zooi dat van mij...
Met helicoils lukt het ook niet '(

Trouwens zojuist de koppen eraf gehaald en het probleem gevonden van mijn Vulcan!



Gelijk beide koppen weggebracht en nu wachten totdat hij deze klaar heeft wat de schade verder is :X
 
Laatst bewerkt:
Oh ! geen zuigerwanden beschadigd ?
Mijn risers zij van Harley voor een 1 inch stuur, ik heb er nu ook een 1 inch stuur op dus we gaan het zien.
Ik weet alleen niet of er onderin een Amerikaanse boutmaat moet en of de gaten in mijn bovenste kroonplaat wel groot genoeg zijn om deze maat bout erdoor te laten...
Weet iemand toevallig welke boutmaat er standaard voor de stuurklemmen door de kroonplaat gebruikt is ?
 
en ik leest iets over balanspijp eruit beter geluid ?

is dat zo? ...

Ik had een vulcan en vanaf nieuw had ik pijpen gemonteerd zonder balanspijp, had de originele nog liggen op zolder. Toen was ik al die herrie zat en zette de originele er op met balanspijp.. Liep veel beter. punt.
 
Ik had een vulcan en vanaf nieuw had ik pijpen gemonteerd zonder balanspijp, had de originele nog liggen op zolder. Toen was ik al die herrie zat en zette de originele er op met balanspijp.. Liep veel beter. punt.

Waarschijnlijk had je hem moeten afstellen :X
 
Oh ! geen zuigerwanden beschadigd ?
Mijn risers zij van Harley voor een 1 inch stuur, ik heb er nu ook een 1 inch stuur op dus we gaan het zien.
Ik weet alleen niet of er onderin een Amerikaanse boutmaat moet en of de gaten in mijn bovenste kroonplaat wel groot genoeg zijn om deze maat bout erdoor te laten...
Weet iemand toevallig welke boutmaat er standaard voor de stuurklemmen door de kroonplaat gebruikt is ?

Nee helemaal niks! Zelfs geen plekje op de zuiger *O*

Ik zal eens kijken vanavond of morgen naar mijn risers. Heb okk voor 1" stuur
 
Hej,

Die had ik wel gevonden ..... Maar wat heb ik aan een forum in America of Frankrijk 😉
Ik bedoelde dat ik hier in Nederland niets actiefs gevonden had.

Als je op zo'n americaans forum dan ineens wat leuks ziet ben je €200,- kwijt aan verzenden en een bak belasting omdat die volidioten daaro altijd de prijs inclusief verzenden op de verpakking zet.

Grt, D

Hier nog wat leesvoer voor je:

http://www.vulcanrijders.nl/ (Vulcanrijders)

Vulcan Owners Club

Vulcan Riders Holland
 
full

Hallo

Ik ga volgende week een en500 aanschaffen uit 1994.
In de winter rijd ik diversion 900. Voor de zomer wilde iets met meer fun.

Nu staat op het kenteken dat het een 500 B is.
Weet iemand het verschil tussen een A en een B versie?
ik kan via Google niks vinden.

Floor
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal,
ik heb een Kawasaki VN900 Custom (valt onder de vulcans toch?) op het oog waar moet ik op letten bij de bezichtiging?

zijn er specifieke dingen waar naar te kijken ofzo?

het gaat om deze : VN900 custom

alvast bedankt
 
Hi Mensen!

Sinds kort trotse eigenaar van een vulcan 900 custom (pic related), dus ik ga me hier ook maar melden! Eerst enkel sportmotoren gereden, maar nu toch maar ingeruild voor een cruiser en ho-lee-sjit dat had ik eerder moeten doen.

Ik had wel meteen een vraag aan de mede-vulcan rijders hier.. Ik zat te kijken naar een hypercharger, maar vond gemixte reacties over prestaties, minimaal vereiste verdere aanpassingen (bijv nieuwe jets), en onhandigheid in de zithouden door het verdere uitsteken. Zijn er hier mensen met ervaring met een hypercharger en advies waar ik op moet letten?

PS @walvis22, ik begreep dat de pre-2009 modellen nogal last hebben van trillingen op hoge snelheid, ik zou m vooral even goed opentrekken en een stukje minimaal 130 tuffen, als je nog gaat kijken.

full
 
360.jpg


360.jpg


zo ik heb mijn 2e versie rvs pijpen zo goed als klaar
alleen nog van binnen af lassen
nu lopen de pijpen mooi strak boven elkaar
in de oude situatie vond ik er teveel ruimte tussen zitten

360.jpg


en ja ook nu weer dbkillers erin
omdat het anders echt aso klinkt
rij altijd met open pijpen maar bij deze drifter niet
mijn bmw zijspan met open megatons is er een mietje bij
dus de dbkillers halen net het scherpe randje van aso weg...

 
Laatst bewerkt:
uitlaatjes zijn nu rond 60mm
ik vind het zo wat robuster staan en die drifter kan het hebben
voor de rest wil ik van teveel zwart af
zij carters en kleppendeksels moeten gepolijst worden geen kits chrome
dus nog werk genoeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan