naafbesturing EZS

Hij hoort natuurlijk uitgelijnd te zijn als je hem ophaalt. Heeft de BB geen standaard stuurdempertjes dat het kopschudden moet opvangen?
De demping achter zal wel goed zijn. Het inzakken komt door de voorspanning. Je zal wel een zwaardere veer moeten hebben. Is die niet gelijk mee vervangen?
uiteindelijk is het wel een nette zwarte combinatie geworden. ondanks dat er niet even een doekje over gehaald is.
 
Ik vind het heel sjiek dat het voorwiel mooi kort op de motor staat.
Mooie sportieve combi hoor!
 
Laatst bewerkt:
Hij hoort natuurlijk uitgelijnd te zijn als je hem ophaalt. Heeft de BB geen standaard stuurdempertjes dat het kopschudden moet opvangen?
De demping achter zal wel goed zijn. Het inzakken komt door de voorspanning. Je zal wel een zwaardere veer moeten hebben. Is die niet gelijk mee vervangen?
uiteindelijk is het wel een nette zwarte combinatie geworden. ondanks dat er niet even een doekje over gehaald is.

Zal wel uitgelijnd zijn ...
neen heeft geen stuurdemper maar is niet angstig hoor , is juist een vaststelling
de veer is verzwaard , maar niet zwaar genoeg vindt ik dan , ook had hij moeten waterpas staan met ongeveer 50-60 kg op het zadel..... als er solo op de motor gereden word
Tja , zwart blijft natuurlijk zwart , en alles zie je erop , maar bon ....
 
moet ik daar uit afleiden dat het voorwiel vertikaal niet hetzelfde staat als achterwiel? uiteraard met stuur recht. lijkt me met de eenarmige fusee besturing moeilijk te verstellen
 
moet ik daar uit afleiden dat het voorwiel vertikaal niet hetzelfde staat als achterwiel? uiteraard met stuur recht. lijkt me met de eenarmige fusee besturing moeilijk te verstellen

Nee hoor , slecht uitgelegd van mijn kant

Het zit hem in de bak van het zijspan , heb achteraan een waterpas op de scharnieren gezet en alles is waterpas , vooraan hetzelfde gedaan en de bak is verdraaid naar de motor toe .... is niet makkelijk uit te leggen lol
 
...... de bak is verdraaid naar de motor toe .....

Heeft mijn combinatie ook....
Noemen ze toespoor geloof ik....... })

Sorry Bert, kwam na één biertje spontaan in me op. Met meer bier wordt ik nog creatiever. :+

Nu serieus: Een heel mooie zijspancombinatie. Ik wens je er veel plezier mee!!
 
Mijn bescheiden goed bedoelde mening is ook dat het een mooi span is, al vind ik wel dat de bak veel te hoog staat, en het (iets) gedoken had mogen staan en het zijspanwiel niet past bij zo'n bruut PK pakhuis. Maar idd, de bak kan wel bij de BB.

Uiteraard op persoonlijke smaak gebaseerd.

360.jpg


Heb je de zijspan rem nu op de voorrem?
 
Die zijn niet zoveel anders maar wel gemakkelijker verlagen en ander wiel monteren.
 
Mijn bescheiden goed bedoelde mening is ook dat het een mooi span is, al vind ik wel dat de bak veel te hoog staat, en het (iets) gedoken had mogen staan en het zijspanwiel niet past bij zo'n bruut PK pakhuis. Maar idd, de bak kan wel bij de BB.

Uiteraard op persoonlijke smaak gebaseerd.

[afbeelding]

Heb je de zijspan rem nu op de voorrem?

Heb je voledig gelijk in , bak staat erop als een 4x4 lol
Heb al eens een kijkje gaan nemen onder de bak maar kan niet veel zakken hoor , heb maar een vinger dik speling .
wat wil je met " gedoken" ?
zijspan wiel ga ik ook nog veranderen , licht metalen velg erop , maar kan ook niet veel veranderen hoor , kan niet breder , kan wel een maatje van band kleiner ( staat nu op 135x13x85 en zou naar 13 x 75 kunnen gaan .
rem staat op de achterrem
dank je
 
Laatst bewerkt:
Gedoken bedoel ik iets voorover zodat hij de zelfde sportieve duiklijn krijgt als de BB.
 
ik snap niet goed dat je daar nu pas over na gaat denken?


het is toch veel logischer om eerst de juiste wielen en stand en hoogte van de bak te bepalen en dan pas aan te (laten) bouwen?
Nu ben je echt veel beperkter zonder weer heel veel werk opnieuw te moeten doen
 
Ben bang dat dit zeer snel in een verkoop resulteerd, maar dat het lastig word omdat mensen die een snel span zoeken ook wel wat een sportievere, of sportiever gepositioneerde bak zoeken.

Omdat deze bak een vast spatbord en deels in de bak gebouwd wiel heeft, is het lastiger zakken dan met een RX5. Anderzijds, een wiel naast de bak en RX5 spatbord lijkt mij niet al te lastig te realiseren. Maar idd dat is achteraf en jammer als je zelf al vind dat hij er als een 4x4 naast staat ;)
 
Ben bang dat dit zeer snel in een verkoop resulteerd, maar dat het lastig word omdat mensen die een snel span zoeken ook wel wat een sportievere, of sportiever gepositioneerde bak zoeken.

Omdat deze bak een vast spatbord en deels in de bak gebouwd wiel heeft, is het lastiger zakken dan met een RX5. Anderzijds, een wiel naast de bak en RX5 spatbord lijkt mij niet al te lastig te realiseren. Maar idd dat is achteraf en jammer als je zelf al vind dat hij er als een 4x4 naast staat ;)
Nee hoor , is goed , moet momenteel nog niet weg ....
 
ja dat is het .......... of was het nu toch andersom ... lol

Als ik aan mijn volgende span begin wil ik 2 klauwtjes op het bakwiel en dan inderdaad 1 bij de voorrem en 1 bij de achterrem.

Vind het een mooi span hoor je BB. Hopelijk veel veilige km's ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan