Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel toepasselijk, die Suzuki en de kakkerlak ;)

Goed, back on topic dan maar.
Sleutelblunder(s) (?) uit den ouden doosch

9j0g8p.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond, of beter gezegd afgelopen weekend weer toevoeging "gedaan" aan dit topic dus bij deze maar even omschrijven.

Van Mijn SV'tje had ik al proefondervindelijk vastgesteld dat het reservelampje niet functioneerde, ergens vorig jaar. met een jumpertje op de stekker functioneerde echter het lampje prima, dus een nieuwe sensor besteld voor in de tank. Zat wat levertijd op en dus gewoon door blijven rijden zonder reservelampje, kilometers bijhouden op de dagteller kan ook...

Afgelopen weekend dan toch maar de nieuwe sensor geplaatst... motor op contact, lampje aan, 5 sec later.... reserve lampje uit! Dus nogmaals stekkers controleren, hele bedradingsschema uit mijn hoofd geleerd, tank nog een keer verwijderd, en aansluitingen gecontroleerd, efin een mooie middag werk gehad.

Uiteindelijk de conclusie, deze nieuwe sensor is ook stuk. Ze moeten het bij de dealer maar uitzoeken... klote ding.

Maargoed 2 dagen later nog eens even rustig nagedacht over het werkingsprincipe van de sensor (thermistor) en nog 1 testje bedacht. Dus brandstof er weer uit, motor op contact....EVEN GEDULD, NEEEE NOG IETS LANGER GEDULD (ruim een minuut) PLOEP! reserve lampje aan.... Je moet een thermistor wel even de tijd geven om te meten of hij in de vloeistof zit of niet, en dat was ik ff vergeten..

Dus de echte blunder uiteindelijk voorkomen (Perfect werkende motor naar de garage brengen) maar ik kon mezelf toch wel voor mij kop slaan....
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond, of beter gezegd afgelopen weekend weer toevoeging "gedaan" aan dit topic dus bij deze maar even omschrijven.

Van Mijn SV'tje had ik al proefondervindelijk vastgesteld dat het reservelampje niet functioneerde, ergens vorig jaar. met een jumpertje op de stekker functioneerde echter het lampje prima, dus een nieuwe sensor besteld voor in de tank. Zat wat levertijd op en dus gewoon door blijven rijden zonder reservelampje, kilometers bijhouden op de dagteller kan ook...

Afgelopen weekend dan toch maar de nieuwe sensor geplaatst... motor op contact, lampje aan, 5 sec later.... reserve lampje uit! Dus nogmaals stekkers controleren, hele bedradingsschema uit mijn hoofd geleerd, tank nog een keer verwijderd, en aansluitingen gecontroleerd, efin een mooie middag werk gehad.

Uiteindelijk de conclusie, deze nieuwe sensor is ook stuk. Ze moeten het bij de dealer maar uitzoeken... klote ding.

Maargoed 2 dagen later nog eens even rustig nagedacht over het werkingsprincipe van de sensor (thermistor) en nog 1 testje bedacht. Dus brandstof er weer uit, motor op contact....EVEN GEDULD, NEEEE NOG IETS LANGER GEDULD (ruim een minuut) PLOEP! reserve lampje aan.... Je moet een thermistor wel even de tijd geven om te meten of hij in de vloeistof zit of niet, en dat was ik ff vergeten..

Dus de echte blunder uiteindelijk voorkomen (Perfect werkende motor naar de garage brengen) maar ik kon mezelf toch wel voor mij kop slaan....
Heerlijk. _O-

Zo ging ik vorig jaar onder tijdsdruk (drukke ochtenspits) tanken met een huurauto ..
Hij was duidelijk niet vol geweest want een Polo diesel rijdt geen 1:10.
Dus weer net niet helemaal afgetankt..

Rij van de pomp f**&^lampje brand nog, met moeite aan de overzijde van de weg nog een keer getankt (druk!) en helemaal afgetopt.
Ga ik daar weer weg :? ships .. duurt ff. :Y _O-
Allemaal goed *D vooral die koelvloeistof binnen houden was een klus!

Overigens was de echte job het strakker zetten van de achterveer (kont omhoog) zonder passende haaksleutel
Hetzelfde gereedschap dus. :+
 
Laatst bewerkt:
Oh oh wat ben ik een beunhaas. :')

Kleppen stellen van m'n fzr, aantal kleppen staan te ruim en ik bestel dunnere shims. Spul vanochtend opgehaald en daarnet er in gezet, timing gecheckt, spanner er op, paar keer rondraaien en opnieuw meten.

Ja, veel te ruim dus.

Ik had nog steeds geen idee waarom (is een tijdje geleden dat ik voor het laatst zo'n klusje heb gedaan). Blaadje er bij gepakt met alle waardes die ik had gemeten en welke shims daar in zaten en ineens bedenk ik me wat een oen ik ben. Speling moest minder worden dus dikkere plaatjes, aap. |( :+

Afijn, dikkere plaatjes had ik wel. Heb voor niets 4 dunnere gekocht a 12,23 per stuk. Kipsaté. :z
 
Motorblokje van marktplaats gehaald, na twee avondjes sleutelen (vol trots dat alles gelukt was) alles aangesloten, accu erin, en klaar... Snel testen natuurlijk, en de motor liep! na 10 seconden: hey het olielampje brandt.... Oja vergeten om olie in het blok te doen na het wisselen _O-

Gelukkig (heel) snel opgemerkt dus ik hoop dat er weinig aan de hand is.

En ik had van tevoren nog wel een start-checklist gemaakt waar olie met hoofdletters op stond, maar dat was ik natuurlijk weer vergeten...
 
Vandaag wilde ik de gashendel vervangen op m'n triumph. Daarvoor moeten er 2 kruiskopschroeven los en ik zag al dat ze ietsje beschadigd waren van montage vorige keer (heb ik zelf gedaan). Dus ik pak alvast een 1/4" rateltje en zet daar een goede kruiskopbit in zodat ik hem zo voorzichtig mogelijk los kan draaien. Dit is geheel misgegaan en de koppen zijn nu helemaal naar de kloten. Enige manier die ik nu zie om ze los te krijgen is door een sleuven in te maken zodat er een platte bit op past. Meteen maar een Dremel 3000 besteld op bol.com want die heb ik nog niet.
 
Motorblokje van marktplaats gehaald, na twee avondjes sleutelen (vol trots dat alles gelukt was) alles aangesloten, accu erin, en klaar... Snel testen natuurlijk, en de motor liep! na 10 seconden: hey het olielampje brandt.... Oja vergeten om olie in het blok te doen na het wisselen _O-

Gelukkig (heel) snel opgemerkt dus ik hoop dat er weinig aan de hand is.

En ik had van tevoren nog wel een start-checklist gemaakt waar olie met hoofdletters op stond, maar dat was ik natuurlijk weer vergeten...
Net ziets als een kruisje op je hand zetten en vergeten waar het voor is :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan