Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Ah ja, je hebt gelijk. Te snel gelezen, was onderweg naar...


Stonden op de hoek bij de Gamma Heemskerk Het Aambeeld, ik denk dat het weinig zin heeft
bezwaar in te dienen, gezien het wetsartikel. Zal wel komen dat ik in een Golfje reed, was ik de andere kant de straat uitgereden [ zoals ik was gekomen ] had me €149 gescheeld.
Feitcode N430D "Voertuig is niet voorzien van goed werkende ruitensproeierinstallatie voor de voorruit" Als je het maar weet :)
 
Is het nou midden in de winter dat je zicht continu belemmerd wordt door pekel en je hebt dat dan, kan ik me er nog enigsinds in vinden. Maar blijf het achterlijk vinden dat je niet ff een kannetje vloeistof er in mocht plempen, werkelijkwaar kansloos :/
 
Laatst bewerkt:
Is het nou midden in de winter dat je zicht continu belemmerd wordt door pekel en je hebt dat dan, kan ik me er nog enigsinds in vinden. Maar blijf het achterlijk vinden dat je niet ff een kannetje vloeistof er in mocht plempen, werkelijkwaar kansloos :/

Ik vindt het ook een behoorlijke naai streek, en waren mijn ruiten nou smerig dan oké, dag tevoren toevallig door de wasstraat geweest. Maar bezwaar maken heeft niet zoveel zin denk ik. €149 een belachelijk bedrag voor zo iets. Zelfs las ik als je blower niet werkt, dan kan je daar ook voor bekeurd worden evenals ruitenwisserrubbers versleten €140
 
:Y

Boete gaat inderdaad nergens over. Wat nou als je net onderweg de laatste druppels eruit hebt geperst.. krijg je dan ook een boete als je met een lege benzinetank langs de weg staat?

zou hier serieus bezwaar op schrijven.
Ja, daar krijg je ook een boete voor. Of nou ja, daar kun je een boete voor krijgen. En is afhankelijk van waar je staat. Als jij langs de snelweg staat met een lege tank, kun jij gewoon een boete krijgen voor het onnodig stoppen. Want die lege tank heb je zelf veroorzaakt. :9
 
Overigens, die boete voor het hebben van een lege tank ruitenwisservloeistof. De boete is niet specifiek voor de lege tank van de vloeistof, maar voor het niet hebben van een ruitenwisserinstallatie die naar behoren werkt. Want dat is een vereiste van een voertuig. En ruitenwisservloeistof is daar voor nodig.
 
Ja, daar krijg je ook een boete voor. Of nou ja, daar kun je een boete voor krijgen. En is afhankelijk van waar je staat. Als jij langs de snelweg staat met een lege tank, kun jij gewoon een boete krijgen voor het onnodig stoppen. Want die lege tank heb je zelf veroorzaakt. :9

Ok 2 dingen geleerd in dit topic :+
 
Overigens, die boete voor het hebben van een lege tank ruitenwisservloeistof. De boete is niet specifiek voor de lege tank van de vloeistof, maar voor het niet hebben van een ruitenwisserinstallatie die naar behoren werkt. Want dat is een vereiste van een voertuig. En ruitenwisservloeistof is daar voor nodig.

Klopt heb je ook gelijk in, maar in mijn geval dus een leeg tankje. Dat is handige van vrouwen,
toen ik het vertelde, zei ze "is al maanden leeg " terwijl ik 10 liter in de garage heb staan :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt heb je ook gelijk in, maar in mijn geval dus een leeg tankje. Dat is handige van vrouwen,
toen ik het vertelde, zei ze "is al maanden leeg " terwijl ik 10 liter in de garage heb staan :+
In dat geval wel, ja. Helaas, zonde van het geld, maar overkomt je in ieder geval geen tweede kant. De logica achter de boete zelf snap ik wel, maar tja.
 
Ja ik moch ook weer eens wat uit Leeuwarden ontvangen. Reed op de traject controle 9 km te hard en kost me €39. Jammer dan het is niet anders.
 
Valt er nog wat te winnen voor degene met de hoogste boete of dat niet :+ ?
Dan wil ik wel mee doen haha, 539 euro.... bezwaar word ingediend maar zal weinig kans maken ben ik bang.
 
Ok 2 dingen geleerd in dit topic :+

Eigenlijk hoef je maar 1 ding te weten: wat je ook doet, als het niet 100% volgens de voorschriften is kan de staat je beboeten. Dus ook rijden met te lage bandenspanning, een pitje van 2.1mm op de vooruit binnen je directe gezichtsveld, etc...etc.. :r
 
Eigenlijk hoef je maar 1 ding te weten: wat je ook doet, als het niet 100% volgens de voorschriften is kan de staat je beboeten. Dus ook rijden met te lage bandenspanning, een pitje van 2.1mm op de vooruit binnen je directe gezichtsveld, etc...etc.. :r

ja man, en te hard rijden mag schijnbaar ook al niet :+
 
Alvast een plek reserveren voor mijn aankomende(ook de eerste op motor) boete.
Reed vanochtend per ongeluk door rood(ja er staat een flitspaal daar).
 
Het is zo een maar dan met blauw en oranje strippen van politie. Denk dat gewoon een digitale is. Ga alsvast een bezwaarschrift maken voor wanneer de brief binnen komt.
full
 
Een brief ontvangen voor het negeren van een rood kruis. 239 ballen.

Alleen deze brief is net pas binnen gekomen terwijl het volgens hen strafbaar feit 15 november 2016 gepleegd is.

Is er geen verlooptijd op het opsturen van zo'n strafbeschikking? Na 5 maanden is mij weinig bijgebleven wat er die dag gebeurd is.

Beetje raar dit :S
 
Rood kruis is niet langer een mulderfeit, maar valt onder het strafrecht, dan mogen ze meer tijd nemen, voordat ze hem opsturen.
 
Laatst bewerkt:
Valt er nog wat te winnen voor degene met de hoogste boete of dat niet :+ ?
Dan wil ik wel mee doen haha, 539 euro.... bezwaar word ingediend maar zal weinig kans maken ben ik bang.

Ik ga hier hoogstwaarschijnlijk wel overheen.. moet de uitspraak nog even afwachten :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan