Het Super Tenere 1200 topic

Ik heb 5 jaar TDM 900 gereden, echter zonder ABS.
Mijn broer heeft mijn TDM overgenomen toen ik de 3 jaar geleden een Tenere van 2011 aanschafte.
Verleden jaar hebben we eens gewisseld van motor en wat me toen opviel was dat de TDM zo zwaar
de bocht inviel tov de Tenere.
Volgens mijn broer was de Ten niet vooruit te branden, maar die stond op "T" en eigenlijk moest ik met de TDM toch werken om te volgen.
Door het koppel van de Ten moet je veel minder schakelen, vanaf 1500 tr/min ga je vlot weg.
TDM was bij mij de eerste motor met ketting,.....en de laatste.
Zitten doet de Ten veel beter. Je kan een vergelijking maken op Motorcycle Ergonomics.
Tegenover een TDM is de Ten een beest, maar een leuk beest.
 
misschien maar een bemerking, maar geeft de Ten tegenover de DTM geen gevoel van "valse trage"?
(dus je voelt niet dat je opschiet)
 
misschien maar een bemerking, maar geeft de Ten tegenover de DTM geen gevoel van "valse trage"?
(dus je voelt niet dat je opschiet)


Ja klopt, heel steady vrachtwagen/ tractor idee. Maar koppel te over. Sport stand geeft iets directere gasreactie maar niet meer vermogen. 117 nm is niets mis mee, snel zat.

Vraag mij af of de sport of toerstand uitmaken in verbruik. De tragere gasreactie maakt dat je het gas ook meer opendraait. Om het even?
 
MRA sport-screen windscherm voor de Super Tenere (2010-2013 / DP01) te koop

20170419-EJB193850b_zpsvv3frzjr.jpg

xt1200z20MRA20sport20windscherm_zpsvaqop68j.jpg


vr.pr € 50,-

zie ook:
https://link.marktplaats.nl/m1157749915
 
In belgie is er geen super tenere beschikbaar bij de invoerder voor een testrit.

Echt niet? Want hij staat in het lijstje van het testpark bij D'Ieteren.


Yamaha testpark 2017

Motoren
FJR1300AE
XTZ1200AE
Tracer 700 / 900
MT-125/MT-07/MT-09
MT-10 / MT-10SP / MT10 Tourer
XSR 700 / 900
XV950R / XV950 Racer / XV950 Scrambler
Série-R : R125, R6, R1

Scooters
TMAX DX / SX
XMAX300 (april 2017 nog niet beschikbaar)
XMAX125
NMAX125
Delight 125
Tricity  125.

. In Tubize, bij de invoerder, D’Ieteren Sport (afdeling van D’Ieteren Auto)
. Kostprijs : 15 euro
. Info, reservatie en betaling via dealer
 
misschien maar een bemerking, maar geeft de Ten tegenover de DTM geen gevoel van "valse trage"?
(dus je voelt niet dat je opschiet)
TDM is ook ne "valse trage".
Ik vond dat de TDM bij hoge snelheden en bij wind op kop nogal eens zweverig werd.
De TEN ligt meer als een tank op de baan.
 
De ST ligt inderdaad als een blok op de weg waardoor je al minder snelheidsbeleving heb. Dat gecombineerd met een lineaire vermogensafgifte geeft inderdaad een vals gevoel van traagheid. In andere woorden, ik moet vooral op de 50 en 80 km/u wegen goed op mijn snelheidsmeter letten.

Mijn motorvaardigheid is niet meer dan gemiddeld. Ik ben een rustige rijder. Toch passeer ik heel veel soorten motoren tijdens het woon werk verkeer (wordt natuurlijk ook ingehaald door snelle :} , of onverantwoorde |( rijders ). Maar hoe slechter de omstandigheden, hoe vaker ik inhaal. Prima ding die ST!! :] :] :]
 
p.s. Ik heb mijn ST gekocht om zoveel mogelijk te kunnen rijden. Vertrouwen, betrouwbaarheid, handelbaarheid, voorspelbaarheid zijn dan de belangrijke eigenschappen. Voor mij heeft de ST dit allemaal. Als ik op kantoor zit en de slagregen of storm begint, dan loop ik toch 's middag met een prima gevoel naar de motorparkeerplaats toe *O*
 
Echt niet? Want hij staat in het lijstje van het testpark bij D'Ieteren.


Yamaha testpark 2017

Motoren
FJR1300AE
XTZ1200AE
Tracer 700 / 900
MT-125/MT-07/MT-09
MT-10 / MT-10SP / MT10 Tourer
XSR 700 / 900
XV950R / XV950 Racer / XV950 Scrambler
Série-R : R125, R6, R1

Scooters
TMAX DX / SX
XMAX300 (april 2017 nog niet beschikbaar)
XMAX125
NMAX125
Delight 125
Tricity  125.

. In Tubize, bij de invoerder, D’Ieteren Sport (afdeling van D’Ieteren Auto)
. Kostprijs : 15 euro
. Info, reservatie en betaling via dealer
Bij de dealer in londerzeel hem geboekt voor testrit en blijkt toch niet beschikbaar bij de invoerder terwijl hij wel op de lijst staat 😕
 
Ik heb 5 jaar TDM 900 gereden, echter zonder ABS.
Mijn broer heeft mijn TDM overgenomen toen ik de 3 jaar geleden een Tenere van 2011 aanschafte.
Verleden jaar hebben we eens gewisseld van motor en wat me toen opviel was dat de TDM zo zwaar
de bocht inviel tov de Tenere.
Volgens mijn broer was de Ten niet vooruit te branden, maar die stond op "T" en eigenlijk moest ik met de TDM toch werken om te volgen.
Door het koppel van de Ten moet je veel minder schakelen, vanaf 1500 tr/min ga je vlot weg.
TDM was bij mij de eerste motor met ketting,.....en de laatste.
Zitten doet de Ten veel beter. Je kan een vergelijking maken op Motorcycle Ergonomics.
Tegenover een TDM is de Ten een beest, maar een leuk beest.
Voel je dan minder het koppel inkomen tov de tdm omdat hij zo lineair trekt?
 
p.s. Ik heb mijn ST gekocht om zoveel mogelijk te kunnen rijden. Vertrouwen, betrouwbaarheid, handelbaarheid, voorspelbaarheid zijn dan de belangrijke eigenschappen. Voor mij heeft de ST dit allemaal. Als ik op kantoor zit en de slagregen of storm begint, dan loop ik toch 's middag met een prima gevoel naar de motorparkeerplaats toe *O*
werk je dan halve dagen? :?
of begin je een gat in de nacht al?
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier al iemand z'n GPS op de bracket gemonteerd?

Ik heb dan wel het eerste model, maar heb zo'n 12mm bracket van SW-motech gemonteerd.

Zoek een systeem om een Zumo 395 erop te monteren.
 
Gaat er wel s iemand onverhard met de ST?
Zelf onlangs in Sauerland geweest en tevoren thuis wat off/allroad routes in elkaar gesleuteld.
Was echt super leuk en verslavend, vorige week in de buurt van Nijkerk , Garderen etc het kunstje nog eens herhaald. Moet zeggen dat ik weer lol krijg in Nederland met de motor erop uit te gaan.
Is het een idee s wat te organiseren met ST topic?
 
Terug
Bovenaan Onderaan