Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, nou lees ik gewoon dat Dutch_Dress gezakt is, heb ik helemaal gemist ;( en morgen opnieuw mag, dus yeah, zet hem op! *O*

LimaSierra; he toevallig, ook ik ben aan het lessen op een Honda CBF500. Opzich wel een fijne motor, maar zonder scherm en dus op de snelweg waai je echt weg! Dan ben ik blij dat ik weer een stukje 100 km/h mag rijden. :Y De eerste keer was echt overweldigend zoveel wind, maar het moet gewoon even wennen.

Stuur vast houden en kijk maar eens een keer goed in je dode hoek, dat kan je leven redden. Ook kan je mooi je nekspieren oefenen. :]
 
Aschtra, van harte gefeliciteerd! En gelijk een motor aangeschaft. Mooi apparaat hoor. Alvast heel veel fijne kilometers toegewenst.

Quukske goede beslissing genomen! Al wel eens op een motorfiets gereden of wordt de hele ervaring nieuw voor je?

Hier mijn lijstje dan:

KevinKuipers
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15 April 2017
Theorie: Geslaagd
AVB: onbekend
AVD: onbekend
Rijschool: Servaas ( in Zeist)
Lesmotor: Suzuki Bandit 650

Gisteren mijn 2e les AVB gehad. Snelle slalom ging nu goed, evenals de uitwijkoefening. Halve draai was wel wennen maar naar links zat er zo weer in. Gisteren flink naar rechts geoefend, hoe kan het toch zo zijn dat je gevoel dan zo anders is. Maar goed die wou uiteindelijk ook wel lukken, en dat geeft dan toch een heel fijn gevoel.

Kijken is zo enorm belangrijk, als ik ver weg keek naar het punt waar ik heen wilt dan lukt het. Kijk ik heel even naar de pylon dan is het klaar ook. Eigenlijk is die halve draai gewoon een kwestie van kijken en je stuur om gooien en de motor netjes trekkend houden.

Het achtje geoefend en dat vond ik een partij lastig. Op het allerlaatst lukte het 1x. Althans een soort van half, want deed toch me voetje op de grond. Het is gewoon een kwestie van durven en vertrouwen hebben. Hoop dat dat de volgende les weer verder groeit, en dat die dan wel lukt. Leuk om te zien dat het dan toch beter gaat dan de eerste les.

Mofo1867, niet dat ik dus heel ervaren ben, maar als ik het zo hoor dan kan jij jezelf wel wat rust gunnen. I.p.v. iets harder te rijden jezelf de tijd geven je snelheid en versnelling tijdiger te regelen? Rust creëren om verder vooruit te kijken, en door bochten heen te kijken. Probeer mee te denken met je.

Wel wijs dat je op examen mag, stel dat je hem gewoon haalt, dan ben je binnen!!
 
Mofo succes dinsdag !

Vandaag een heerlijke rit gereden vanuit BMW den Bosch. Het gaat nu veel beter nu mijn koppeling bijgesteld is. Hulde aan degene die dit bedacht heeft. Lekker achter min mannetje aangetuft vandaag, prachtig weer en natuurlijk hebben de eitjes niet ontbroken.

@ Kevin. Volgens mij heeft iedereen problemen in het begin met het achtje. Komt vanzelf goed! Grijns... Je kunt natuurlijk met je fiets oefenen. Helpt best wel hoor.
 
_O- _O- _O- oefenen op de fiets! Xamen AVD kun je ook met de fiets oefenen, net als ik! Of scooter....
Lekker Monique, ik niet...had andere verplichtingen...grrrrr
 
Ik stel mij ook even voor

[sandybr]
Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: begin oktober
Theorie: eind oktober
AVB: eind november(daarna ging de rijschool 2,5 maand dicht)
AVD: 26 april
Rijschool: de motoropleider(hengelo)
Lesmotor: kawasaki er6n

zelf ook al een motor (kawasaki er6n wit) gekocht.

woensdag mijn examen AVD, en ik ben verschrikkelijk zenuwachtig al..
Het motorrij avontuur is voor mij een ontzettend moeilijk proces geweest (en nog steeds)
Ik heb voor mijzelf de lat heel erg hoog gelegd, door alles GOED te MOETEN doen en geen FOUTEN te MOGEN maken. Zo hoog dat ik er niet bij kan, maar met mijn hoofd en gevoel ook die lat niet meer bij kan stellen. Mij rijinstructeur heeft heel wat met mij te stellen :-). Ik wil het gewoon goed doen,ik wil graag slagen(dat wil natuurlijk iedereen)en ik ben gewoon bang voor het examen.

Iemand ook deze gevoelens?
 
Mofo succes dinsdag! *O*

Sandybr jij ook veel succes straks! Betreft de lat hoog leggen, jep hier ook ene. Dat zat mij enorm in de weg met lessen en tijdens de AVB examen gewoon zwart zien voor m'n ogen van de spanning, dat was gelukkig wel in ene keer gelukt. Dat ik afgelopen dinsdag zakte voor m'n AVD nam ik mezelf behoorlijk kwalijk :X , doordat ik te graag wil ben ik te gespannen geweest en reed ik niet zoals gewoonlijk. Morgen een herkansing en heb mezelf voorgenomen om gewoon te nemen zoals het gaat. Haal ik het is het mooi meegenomen, haal ik het niet dan vergaat de wereld niet.

Voor de starters, veel plezier met lessen en succes met de examens! Vergeet niet: vooral genieten! :]
 
Sandybr, heeeeeel herkenbaar, ben daardoor na de 3de keer geslaagd. Iedereen kan zeggen niet doen maar je doet t toch....lees de site die ik hierboven heb vermeld staan veel tips op.
Je leven hangt er niet vanaf als je het niet haalt en hoe meer druk je op jezelf legt hoe beroerder het wordt.

Succes woensdag, we gaan hier in ieder geval fanatiek duimen.
Morgen de 1ste van deze week, Dutch! Alle tractors thuis blijven;-)
 
Thanks allemaal voor de leuke reactie's! Ik heb er super veel zin in!
Ik zag net dat mijn lesmotor de Yamaha MT-07 wordt. Iemand al ervaring mee?
Ik heb zelf al wat jaren ervaring op een brommer en scooter maar bij een motor alleen nog maar achterop gezeten. Het schakelen is dus nieuw voor mij.
Dat in een keer goed willen doen gaat voor mij ook wel een valkuil zijn denk ik.. haha
Maar ik ga me proberen te richten op het genieten en er ondertussen wat van te leren ;)
 
bedankt @dutch en @smous voor jullie reacties.

@dutch heel veel succes morgen, hoop dat het je gaat lukken.
 
Mofo succes dinsdag! *O*

Sandybr jij ook veel succes straks! Betreft de lat hoog leggen, jep hier ook ene. Dat zat mij enorm in de weg met lessen en tijdens de AVB examen gewoon zwart zien voor m'n ogen van de spanning, dat was gelukkig wel in ene keer gelukt. Dat ik afgelopen dinsdag zakte voor m'n AVD nam ik mezelf behoorlijk kwalijk :X , doordat ik te graag wil ben ik te gespannen geweest en reed ik niet zoals gewoonlijk. Morgen een herkansing en heb mezelf voorgenomen om gewoon te nemen zoals het gaat. Haal ik het is het mooi meegenomen, haal ik het niet dan vergaat de wereld niet.

Voor de starters, veel plezier met lessen en succes met de examens! Vergeet niet: vooral genieten! :]
Dutch_Dress succes morgen, ik weet zeker dat je het kunt!

De rest ook succes met eerste lessen, avb en avd examens, gaat een wereld voor jullie open :)
 
Ook ik meld me hier maar even. Vorige week eerste proefles gehad. Dat ging best aardig. Deze week.de eerste echte les met inmiddels eigen helm en laarzen (woop woop!). Ben erg benieuwd hoe het gaat.

Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: vorige week
Theorie: 17 mei
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: E&R
Lesmotor: kawasaki (kom ik nog op terug
 
Cabo, heb ze de hele morgen al gecrossed....hahah blijf duimen tot we iets horen!

Welkom LP! Veel plezier met lessen!
 
Haaaaaai!

De zenuwen beginnen ondertussen al aardig door m'n lijf te gieren, want ook ik mag binnenkort examen AVD doen. Ik ben wat men noemt niet echt 'een natuurtalent', maar heb wel een enorme passie voor het motorrijden. Zoals in mijn onderstaande overzichtje te zien is ben ik al bijna een jaar bezig (met een kleine pauze in januari en februari omdat het toen écht te koud was) en heb ik al meer dan 60 lessen achter de rug. Vooral het AVB gedeelte vond ik een totale nachtmerrie, en heb daar ook heeeeeel veel tijd voor nodig gehad. Met wat bijles bij Severijn heb ik m'n AVB alsnog weten te halen en nu dus snel m'n examen AVD nog halen en dan lekker toeren! 8-)


JaneDoh
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 1 juni 2016
Theorie: juli 2016
AVB: november 2016 gezakt, december 2016 gehaald
AVD: 2 mei examen
Rijschool: Oosterpoort en Severijn (Groningen)
Lesmotor: Suzuki Gladius
 
Yyeeeaahhh gehaald *O*

Het was met de hakken over de sloot, bocht de snelweg op mocht wat sneller, soms de plaats op de weg. Maar ach nu pas echt ervaring opdoen :]
 
Hoi JaneDoh, welkom!
Ja, dat avb had bij mij ook aardig wat voeten in de aarde en ik was niet de enige hoor. Ik heb ook mijn avb in december gehaald en mocht gelukkig eind januari al op voor avd.
Jij mag dus volgende week. Heel veel succes!
 
Jaaaaaa Dutch, topper!!! Gefeliciteerd! Had het al op facebook gezien. Ik zou nu wel een foto van je hoofd willen zien, met je smile van oor tot oor!
 
Yessss dutch!!! Gefeliciteerd!!! Goed gedaan! Ik denk dat ze dat als standaard antwoord geven, ik kreeg dezelfde opmerkingen.. maar hakken over de sloot is ook geslaagd!! Veel rijplezier! Joehoe!

Jandoh en LP welkom en succes aankomende tijd. Komt vanzelf goed
 
Gefeliciteerd!

Ik ga zo weg voor m'n theorie-examen. Ik weet dat ik genoeg weet, maar het blijft altijd spannend... Liefst had ik gisteren nog de hele dag gestudeerd maar ik moest werken. Ik zit na m'n studie een beetje in het ritme van 'hele weekend studeren, week werken' en ik was even vergeten dat als je op zondag werkt je niet op zondag kan studeren. Ja, handig.
 
Gefeliciteerd Dutch!! Wat heerlijk dat het nu achter de rug is, vast een enorme opluchting!

En bedankt Cabogirl en Monique :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan