Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd! Nu begint het motorrijden en ervaring op doen pas. Je hebt laten zien dat je de motor onder controle hebt.

Voor degenen die AVD-examen gaan doen: het is niet zo dat het er perfect uit moet zien. Zie het als een fijn stukje rijden. Als het goed is heeft je instructeur al tijdens je rijlessen een paar keer examen afgenomen.

:]
 
Lima, succes....duimen nog even door deze week!

Welkom Janedoh, aantal lessen maakt niet uit! Als je maar plezier hebt, het komt echt wel goed...ik heb er 70 gehad!

Morgen Mofo en was er van de week nog niet iemand, ben t ff kwijt geloof ik
 
Ik neig er inderdaad ook naar om het perfect te willen doen en daarmee maak ik mezelf alleen maar nerveuzer. Een collega raadde me ook al aan om het gewoon te zien als 'een lekker stukje rijden' ipv een examen, maar goed we zullen zien!

Smous, fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die er wat langer over doen maar zich niet uit het veld laten slaan! :t
Ik heb al wel eens de reactie gehad "is het dan wel iets voor jou, aangezien je er zo lang over doet??" Zo irritant :(
 
WoW gaat hard hier nieuwe page alweer! Nogmaals gefeliciteerd Dutch_Dress!

Onze rijschool heeft een instructeur momenteel te kort dus kan helaas pas weer 2 Mei AVD lesje doen..nou goed ik hoop toch in Juni examen te gaan doen ..ik raak stiekem beetje ongeduldig momenteel hihi!
 
Niks om geven JaneDoh. Die AVB vond ik ook een drama!
Proberen idd gewoon een stukje te rijden. Is makkelijk gezegd, ik weet het.
Ik heb ook examenstress en mij is het ook gelukt, al moest ik er 2 x over doen.. maar ja dat zal de leeftijd wel zijn. Ben ook geen 20 meer hè, en dan word het toch allemaal anders. Maar we duimen gewoon mee, en lees bovenstaande en andere pagina's het help echt!!

Iedereen kan motor rijden en goed werk heeft tijd nodig
 
Edit: Ik reageerde op een post van een week geleden... 10 minuten typen voor niks |(
 
Laatst bewerkt:
En theorie gehaald met 4 foutjes :)

Moet wel zeggen dat er behoorlijk ambigue vragen bij waren. Bijvoorbeeld 'je rijdt op de 2e rijstrook, de spitsstrook is open. Moet je op de spitsstrook rijden?'

Antwoord: ja. Omdat je zoveel mogelijk rechts moet houden. Maar de weg was praktisch leeg op de afbeelding dus maakt het dan uit? Niet echt...

Ik had 'm goed, maar ik vind 't een grijs gebied.
 
Gefeliciteerd Dutch :t *O*

ideaal, nu de lente en zomerdagen eraan komen 8-)
nu hopen dat je snel het pasje hebt, en genieten maar! :]

Gefeliciteerd, LimaSierra!!
nu op naar nr2: AVB
je bent al goed op weg 8-)

Gr.
Lonewulf
 
Hi Allemaal,

Ik ga me ook maar even voorstellen.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 16-04-2017
Theorie: 25-04-2017 (hoop ik)
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Van Hees (Zaandam)
Lesmotor: Vanaf volgende week op de MT

Nou na jaren kwijlend naar al die voorbij komende motoren te kijken... moeten aanzien hoe broertje-lief vorig jaar zn papiertje haalde en ik ook kwijlend naar hem moet kijken.... de knoop doorgehakt!
Zondag 9 april.. heerlijk weer, zit lekker in de voortuin in de zon, komen 3 motoren de straat in... en toen was ik het zat. Ik zeg tegen manlief... DAT WIL IK OOK! manlief zegt.. DOEN! (manlief heeft liever 4 wielen onder zich en laat dit avontuur graag aan hem voorbijgaan)
Dus maandag meteen theorieboeken gehaald en examen ingepland. Ik heb al rijbewijs B, maar doe het toch liever meteen goed.
En dinsdag meteen de rijschool gebeld (die was maandag dicht)

Eerste les (nog nooit op een motor gezeten of brommer gereden) eerst maar eens uitleg gehad over waar alles zit en hoe alles werkt, met name schakelen, ff kijken hoe de instructeur dat zelf allemaal deed. En toen achterop naar t industrieterrein om zelf te proberen. Ging best goed, maar ja 1e keer dus heel onwennig, en toch beetje eng om in de bocht de motor naar de grond te werken. En die verdomde slippende koppeling..... NIET loslaten!

Afgelopen zaterdag 2e les en de bedoeling was les 1 te herhalen, maar ik reed gewoon soepel in een rechte lijn weg, mn bochtjes waren top en kijken was niks op aan te merken, dus de voetrem erbij gepakt en wat remoefeningen gedaan. Ik was helemaal hieperdepiep, want ik vond het gewoon leuk om in de bochten de motor aan de kant te duwen, angst van vorige week was weg en ging juichend van plezier door alle bochten.

Die voetrem erbij is nog onwennig.. maar mn rem opdrachten gingen wel goed.

Instructeur was positief verrast en volgende week mag ik helemaal zelf rijden, op de MT, we gaan wel lekker vroeg 8.00 uur, want dan is het nog lekker rustig op de weg (zaterdag)

Ik vind dat wel spannend, andere motor en meteen ook alleen.

Maar eerst morgen mn theorie nog maar zien te halen. heb me 2 weken suf geleerd, 8 oefenexamens gedaan, allemaal geslaagd, maar voor de zekerheid morgenochtend ook maar een theorie les geboekt. Morgen middag examen.....

Heel leuk om hier zo de verhalen te lezen van een ieder in het zelfde schuitje.

Groetjes
J
 
En theorie gehaald met 4 foutjes :)

Moet wel zeggen dat er behoorlijk ambigue vragen bij waren. Bijvoorbeeld 'je rijdt op de 2e rijstrook, de spitsstrook is open. Moet je op de spitsstrook rijden?'

Antwoord: ja. Omdat je zoveel mogelijk rechts moet houden. Maar de weg was praktisch leeg op de afbeelding dus maakt het dan uit? Niet echt...

Ik had 'm goed, maar ik vind 't een grijs gebied.

Je plaats is altijd zoveel mogelijk rechts. Dat geldt ook als het om een spitsstrook gaat. Een grijs gebied is het naar mijn mening dus niet.

Ennuh, gefeliciteerd natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Lima, en verder niet meer over nadenken!

Heero, lekker bezig!

Janedoh, zoals Monique ook al zegt iedereen kan het leren en laat je niets wijsmaken en je het plezier ontnemen, we zijn niet allemaal overal even goed in. Lekker doorgaan en als je je dag niet hebt of het lukt ff niet...lekker hier eruit gooien, wij beuren je weer op en zorgen ervoor dat ook jij slaagt!
 
Lima gefeliciteerd! Goed gedaan!!

En Miss-j ook welkom hier. Veel plezier met lessen.
Zo te zien word het morgen weer een dagje duimen. Komt goed, tussen het werken door.. hahahaha kan slechts tegen mijn baas zeggen dat ik de hele dag duimen zit te draaien. Maar ja, is wel heel belangrijk.
 
Lima proficiat!

Missj, vooral van genieten. Er komen echt nog momenten waarbij je moedeloos wordt en denkt: waar ben ik aan begonnen. Uiteindelijk wordt het alleen maar leuker :Y

De duimen blijven draaien voor diegenen die nog moeten :t

Nu richting gemeentehuis en fixen dat het rijbewijs woensdag opgehaald kan worden, zin in om eindelijk zelfstandig te rijden :]
 
Miss-J ook welkom! Veel plezier met lessen en wie weet steek je je man ook aan en wil hij straks ook!
 
Hahaha, Monique! Ja, sorry, ik zit duimen te draaien voor mijn toekomstige motormaatjes, is echt belangrijk, hoor!
 
Yeah, Dutch_Dress geslaagd, gefeliciteerd! *O* *O*

Net thuis van mijn werk en het begint nu toch wel spannend te worden! Even een extra keer een afslag gepakt omdat invoeren op met een bocht nogwel eens niet mooi gaat. Alleen in de auto let je toch minder op de wegmarkering als op de motor. Nou, ja vanavond niet te laat op bed en dan morgenvroeg examen. :z

Ondanks dat er regen wordt voorspelt heb ik wel zin aan. :] Vooraf nog een uurtje lessen en we zullen het zien, ik hou jullie op de hoogte! :)
 
Super Dutch, gefeliciteerd. Goed gedaan en nu mooi rijden binnenkort.

Vandaag laatste les , ging redelijk..... woensdag nog een uurtje voor het examen, dan is het erop of eronder......wat een strijd met mijzelf zeg, de spanning de stress.... ik ben best bang.....

@mofo, heel veel succes morgen, zet hem op...hoe laat moet je?
 
Alle geslaagden: gefeliciteerd! Let the fun begin!

Alle nieuwkomers: welkom! Het blijft leuk en gezellig hier, ook als je intussen je rijbewijs hebt ;-) Velen van ons hebben ervaren dat je tijdens het lessen (een) flinke dip(s) kan hebben, gefrustreerd kunt raken, het gevoel hebt dat het jou noooooit zal gaan lukken. Maar echt, bij iedereen valt het kwartje. En iedereen leert in zijn/haar eigen tempo. De één vliegt door de AVB, maar struikelt over AVD. Of andersom. Een enkel gezegend natuurtalent vliegt in een paar lesjes door álles heen. Het geeft niks hóe je het leert, hoe lang je erover doet, als je maar nooit opgeeft en lekker hier blijft lezen hoe je lotgenoten elkaar steunen.

Alle 'zenuwlijers' voor naderende examens: rustig blijven is makkelijker gezegd dan gedaan, we hebben het allemaal meegemaakt... Mij (faalangstig als wat) hielp het enorm om tijdens het examen mezelf te blijven vertellen: 'houd je aandacht bij je klusje´ in plaats van 'oeh ik ben bang want ik doe examen'. Zolang ik het als een klusje bleef zien dat ik moest 'klaren' (haha), bleef ik gezond geconcentreerd op wat ik moest doen. En een foutje hier of daar, daar zak je echt niet mee!

Voor de nieuwkomers misschien nog een handig linkje met tips Zet hem op jongens en meiden! Heel veel succes.
 
Hi, dankje wel allemaal voor t duimen, voel me welkom!

@Dutch_dress haha, ja ik ben bang dat die momenten ook nog echt gaan komen!, maar ik heb me voorgenomen, geen stress en geen tijdsdruk. Ik doe het voor de leuk, niet voor de moet.

Daarom wilde ik ook meteen zo snel mogelijk mn theorie halen, dan is dat maar gedaan. En kan ik me daarna gewoon op dat motorbeest zelf concentreren. :)

Met de auto, 17 jaar terug alweer, was dat anders, dan moet t voor je gevoel echt. Heb een spoedcursus toen gedaan van 5 dagen, en kan niet zeggen dat ik ervan genoten heb.
Maar dit doe ik omdat ik t leuk vind, en wil dat dus ook leuk houden :)
 
Ik sluit me aan bij Klaar! Heel veel tips gehad hier en nu ik mijn rijbewijs heb kom ik hier nog dagelijks, omdat het zo leuk is! Iedereen steunt elkaar, zo fijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan