Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Klinkt goed! Ik ben dan vooral benieuwd of je een stuk minder sag hebt als je op de motor gaat zitten?

Hoi ThomPa,
De SAG is iets wat in te stellen is met de veervoorstelling :) En dit moet idealiter een klein percentage zijn van je complete veerweg. :] :9
 
Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk maar de knoop doorgehakt en een mooie Dominator uit '89 gekocht *D Super blij mee!

pmetLpl9j


pmFmkItQj


Denk dat ik hem nog even zo laat... maar misschien ook niet :P
 
Marktplaats, where else hahaha. Stond nog een zelfde. Zonder kickstart dat wel. Maar die zag er iets afgeleefder uit. Deze komt oorspronkelijk uit Duitsland. Maar ben ook best lang op zoek geweest naar een echt goede. (moet natuurlijk nog maar blijken, maar heb er een goed gevoel over)
 
Ja zag m ook staan, heb gister op een zwarte testgereden maar daarvan was geen enkele verlichting op aangesloten en strandde tijdens de testrit met een lege tank... die werd t dus niet:( hoeveel heb je betaald als ik zo vrij mag zijn
 
Hallo,

mijn volledig verbouwde dominator ga ik verkopen,de reden een 1 cilinder is niet zo mn ding op langere afstanden!
het ombouwverhaal is hier eerder volledig aan bod gekomen.

6rpt0h.jpg


Ik heb zin om een ombouw te doen met een 2 cilinder,dus bij deze mag hij weg.

Volledig gerestaureerde honda nx 650. 1é inschrijving 05/07/1994. 500km.
De motor is uit elkaar gehaald omgebouwd en volledig opnieuw opgebouwd.Originele honda onderdelen gebruikt!!
verwijderbaar subframe,uitlaatlijn zelf gemaakt,grotere voorremschijf+spacer,stalen remleidingen,Renthal stuur,verwarmde handvatten enz..enz..
Alles van electronica,dichtingen enz is vernieuwd vervangen.In de motor is alles vernieuwd,zuiger,zuigerveren lagers dichtingen enz..
Het frame,velgen hebben een ktl bad gehad en zijn opnieuw gecoat.de spaken zijn nieuw en van rvs enz...
motor is afgesteld op vermogenbank wegens open k&n luchtfilter
de motor heeft 47pk en 50nm koppel.
materiaalkosten alleen al voor 4000€ facturen en bonnen ter inkijk.
Reden van verkoop; project 1 cilinder is klaar en wil een nieuw 2cilinder project beginnen.
prijs 4500€
 
Iemand die een stuurdemper heeft op zijn Dominator? Heb nogal wat trillingen te verwerken met mijn opgepepte Domi.
Iets aan of af te raden?
Iedere zoekopdracht eindigt namelijk met een link naar aliexpress.

ohlins_steering_damper.jpg
 
Iemand die een stuurdemper heeft op zijn Dominator? Heb nogal wat trillingen te verwerken met mijn opgepepte Domi.
Iets aan of af te raden?
Iedere zoekopdracht eindigt namelijk met een link naar aliexpress.

[afbeelding]

Trillingen zijn normaal op een domi, mijns inziens gaat een stuurdemper daar ook niets aan veranderen.
Is normaal bij een dikke 1 cylinder...... als je het hebt over rechtdoorstabiliteit kan je beter je voorvorkpotej ietsje laten doorsteken
 
Mee eens,

Wat wellicht even na te kijken is of je uberhaupt nogwel trillingsdempers in je stuur hebt.
Hiermee bedoel ik de rubbers in je kroonplaat!
 
Hoi ThomPa,
De SAG is iets wat in te stellen is met de veervoorstelling :) En dit moet idealiter een klein percentage zijn van je complete veerweg. :] :9

Tuurlijk, maar het is niet de bedoeling dat je de veer als een malle moet opspannen.
 
Hallo allemaal!

Een aantal jaren geleden heb ik een Honda Dominator uit 88 gekocht. Afgelopen jaar heb ik deze omgebouwd naar een nx/xr. Een xr met Dominator blok. Daarbij heb ik het complete blok in een xr frame gebouwd. Inclusief carb., maar met xr spruitstuk en uitlaat. Echter krijg ik de motor maar niet lekker aan het lopen. Stationair lopen blijft een probleem. Dit probleem was er ook al toen het nog een nx was. Vandaag heb ik de carb. Eens schoongemaakt. Dit heeft niet geholpen. Het spruitstuk is 100% dicht. De kleppen van het blok zijn pas ingeslepen/vervangen en afgesteld. Iemand die mij kan vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Hier een link naar een filmpje waarin het blok te horen is.

Het probleem is dus dat hij slikt en daardoor slecht/niet stationair loopt. Ook is de gasreactie niet altijd even best. Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen. Alvast bedankt!
 
Klopt, hij heeft geen kickstarter en er past er ook geen op. Er mist een onderdeel in het blok waardoor er geen kickstarter opgebouwd kan worden.
 
Klinkt volgens mij als een ontsteking die de kluts kwijt is.
- Niet op uiterlijk van een bougie afgaan, die kan wel eens je oorzaak zijn ondanks dat hij er mooi uit ziet of nog vrij nieuw is. Gewoon vervangen.
- Bougie kabel kan een beschadiging hebben als een klein sneetje, bijvoorbeeld door beet van een marter, of gewoon ouderdom. Bij de minste twijfel, vervangen.(Heb dit onlangs nog bij een brommer meegemaakt. Stomtoevallig zag iemand een vonkje uit de bougiekabel komen. Anders was het lang zoeken.)
- Blok is uitgebouwd en er is gepoetst en geverfd. Kan zomaar zijn dat nu een aarde slecht contact maakt en de oorzaak van alle ellende is.
Gewoon alles stap voor stap nalopen. Beginnen bij de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Bij elke stap bijhouden wat je precies gedaan hebt.
Rob
 
Als ik dit zo hoor zou ik ook even een CDI proberen van iemand anders.
vaak zat zulke problemen gehoord en gefixd doordat ik de cdi gerepareerd had.

Gr
 
Hallo,

ik kan een NX650 Dominator kopen met een miles teller, dus waarschijnlijk import.
De motor heeft echter achter een trommelrem. Die heb ik nog nooit gezien. Weet iemand hier meer van?
Hij is van 1989. Kost E 999,00 maar de kettingset moet vernieuwd worden, voorband zit er tzt ook aan te koemen en de achterrem (de trommelrem) blijft soms hangen. Dat laatste is denk ik ff gewoon open maken, goed schoonmaken en smeren (de blokjes niet hoor).
Ik heb een Aprilia Pegaso gehad, ook 1 cylinder en een klein beetje all-road en die beviel mij best.
Zijn er specifieke zaken waar ik verder op moet letten?

Kan iemand mij meer vertellen?
 
Hallo,

ik kan een NX650 Dominator kopen met een miles teller, dus waarschijnlijk import.
De motor heeft echter achter een trommelrem. Die heb ik nog nooit gezien. Weet iemand hier meer van?
Hij is van 1989. Kost E 999,00 maar de kettingset moet vernieuwd worden, voorband zit er tzt ook aan te koemen en de achterrem (de trommelrem) blijft soms hangen. Dat laatste is denk ik ff gewoon open maken, goed schoonmaken en smeren (de blokjes niet hoor).
Ik heb een Aprilia Pegaso gehad, ook 1 cylinder en een klein beetje all-road en die beviel mij best.
Zijn er specifieke zaken waar ik verder op moet letten?

Kan iemand mij meer vertellen?

Niemand die iets weet over Dominators?
 
Echt specifieke zaken zijn er niet.

Let op schades en dergelijke, probeer uit te vinden waarom de motor weggaat.
Of er bekende gebreken zijn enz. enz.


Kijk en luister of die mooi loopt. Sommige CDI's krijgen zwevende soldeer eilanden zoals zoveel oude honda's.
En krijgen hierdoor last/problemen met de onsteking.

verder kan je ook altijd nog denken dat een motorzaak een aankoopkeuring doet.
 
Voor de dominator liefhebbers...

Ik heb een Dominator 650 gekocht (voor de sloop). Ik heb het motorblok en wat andere kleine onderdelen nodig maar de rest gaat in de verkoop. Van het blok ga ik de versnellingsbak, cilinderkop, ontsteking gebruiken. Mocht je blokdelen zoeken stuur me een PB. Mogelijk verkoop ik deze alsnog.
Foto's opvragen via PB.

De volgende onderdelen zijn iig beschikbaar:
frame met kenteken (bj 1989)
Tank, kuip, voorspatbord achterspatbord (let op geen zijkapjes). Geheel nieuw gespoten kleur zwart. Is netjes gespoten.
carburateur + gashendel
uitlaat voorbochten en dempers (let op: aansluiting van de dempers is doorgeroest!)
contactslot, tankdop e.d. met sleutel
KM teller, toerenteller (54.000 km)
verlichting, kabelboom, CDI, spanningsregelaar e.d.
stuurschakelaars
startmotor
(nagenoeg) nieuwe accu YTX 9 BS (gel accu)
luchtfilterkast met filter
zadel (zwart, met twee duct-tape bewerkte scheuren)
achterbrug met achterwiel 17 inch (achterbrug is zwart gespoten, mist wat lak. Stalen remleiding, nagenoeg nieuwe achterband, goed achtertandwiel)
en nog meer klein spul.

Mocht je iets willen: stuur een PB met je bod. Versturen kan, voorkeur voor ophalen (zo dat je de staat van de onderdelen zelf kan beoordelen! motor staat in Arnhem)
Bieden staat vrij! houdt het wel netjes, weggeven doe ik alleen met sinterklaas :-)
 
Laatst bewerkt:
Helaas is de camo niet zo goed te zien. Fotootje heeft te weinig resolutie.

full


maar het gaat om het idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan