BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Vandaag mijn eerste lampje vervangen, na 10 jaar en 70k.
Voor de rest nog nooit een kapot lampje gehad op mijn R.

Wow, hoe doe je dat

Ik heb nu led in stadslicht en cilinderlampjes maar het gewone dimlicht gaat er door met een tempo van ongeveer 1 per anderhalf jaar. Led als dimlicht durf ik nog niet aan, zijn
wisselende en verwarrende berichten over
 
Laatst bewerkt:
HV verwarming doet het nog helemaal.
Ik heb van het weekend toch maar even de handvat rubbers eraf gehaald.
Lucht compressor doet wonderen :+
Daarna wat transparante Bisonkit erop en weer erop gezet.
Met lijm er tussen kun je ze zonder compressor er nog wel op schuiven.
Patroontjes in de rubbers helemaal recht gedraaid en nu wachten dat de lijm goed droog is.

Het eraf halen was inderdaad wel een secuur werkje.
Niet te veel insnijden en het rubber strak houden en dan het mesje er tegen aan.
Vooral de randen van de oude rubbers zaten zeer vast.
Goed gevulcaniseerd zeg maar.

Misschien heb ik geluk met mijn spanningsregelaar en mijn lampjes, want echt pas het eerste defecte lampje in bijna 8 jaar.
 
Mijn F800GS gaat over drie weken voor een grote beurt (25K) naar VH te A. Ik vroeg ook of ik tijdens de beurt een proefrit mocht maken op een watergekoelde R1200R. Want ondanks mijn grote liefde voor de oude R1200R heb ik daar nog steeds geen proefrit op gemaakt, misschien ook wel een beetje uit angst dat hij me teveel zou bevallen ;)
Maar ze hebben er "geen als leenmotor beschikbaar" zeggen ze :$
Dat is toch wel erg spijtig. Zouden ze al hun R1200R's dan verkopen zonder dat de koper er een proefrit op heeft gemaakt? :? :? :?
De R1200R verkoopt zichzelf, heet dat dan ;)

Maar goed.......dan toch maar een andere dealer opzoeken waar ze er wel één hebben staan :/

Hoi Joke, de demo die ze hadden hebben ze vorig jaar aan mij verkocht *D
Ik was, na een uitstapje naar een GS en daarna 6 jaar motorloos, op een witte 'oude' R afgekomen die ze hadden staan, zo eentje als jij vroeger had volgens mij. Maar ging weg met de wit-rode LC. Erg blij mee!
 
Enigszins Kwalitatief Uitermate Teleurstellend: Kabelbreuk in de kabelboom naar tellerhuis. Hompf, Nomppf.. geen snelheidsmeter. afstandsmeters en klok. Komende weken veel kilometers en geen tijd voor sleutelen.

En de C1 staat ook al stil met een klein maar storend
probleem.
 
Laatst bewerkt:
Dus je R heeft een kabelboom probleempje ?
Niet eerder gehoord.
Optisch zichtbaar of lastig op te sporen te verhelpen ?
 
Ik heb hetzelfde eind vorig jaar eens gehad: na een wasbeurt onder hoge druk aan de carwash werkte de tellerpartij niet meer. Zo naar huis gereden. Na een halve dag in de zon werkte alles weer normaal.
Vorige week moest ik zonder aanleiding bij het starten het contact twee keer op en af zetten voor er beweging in de tellers kwam. Op te volgen.
 
Hoe zit dat met de aansprakelijkheid als je door een overstekende fietser op een voorrangsweg wordt aangereden? Een fietser is normaal de zwakke en dus de beschermde partij, maar nu?

Ik weet hoe lastig dat is om met twee armen in het gips te zitten, heb in 2011 drie maanden met twee polsen in het gips gezeten (ook val met de motor), pffff wat ben je dan onthand! :X

Sterkte met de laatste loodjes van de revalidatie Karim! :t

Dank je Joke (ik ben ook niet zo snel meer met reageren zoals je ziet). Die aansprakelijkheid is wel een dingetje... de verzekering van de wielrenner wil niet eens 50% aansprakelijkheid erkennen omdat ik een stukje voor de fietsersoversteekplaats (die met haaientanden is afgezet voor het fietspad) de voorrangsweg op kwam en ik daarom volgens hen juist voorrang had moeten verlenen aan de wielrenner....

Mijn letselschadeadvocaat durft geen voorspelling te doen wat de uitkomst zou zijn als ik het voor laat komen (terwijl de wielrenner ook bij de strafrechter voor moet komen, maar dat zou geen invloed hebben op het civiele proces volgens de letselschade advocaat) en ik moet op de korte termijn beslissen wat mijn ondergrens qua percentage is waar hij over mag onderhandelen.

Goede raad is duur -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde eind vorig jaar eens gehad: na een wasbeurt onder hoge druk aan de carwash werkte de tellerpartij niet meer. Zo naar huis gereden. Na een halve dag in de zon werkte alles weer normaal.
Vorige week moest ik zonder aanleiding bij het starten het contact twee keer op en af zetten voor er beweging in de tellers kwam. Op te volgen.


Persoonlijk zou ik voor een andere schoonmaak methode gaan. De hogedruk reiniger lijkt
me geen oplossing, is vaak wel een garantie voor storingen....en schoon wordt hij niet.
eerst even de wielen en het motorblok met velgenreiniger ,daarna met emmer sop en afspoelen.
was laatst nog even bij de dealer...vond hem er top uitzien met 10 jaar en 155k

De hogedruk reiniger hou ik maar voor de straat en de tuinset....of natuurlijk
heel lang geleden .. de bagger aan je Honda Elsinore van de zaterdagmiddag.
maar daar zat dan ook een stuk minder elektronica in.
 
Bedankt voor de tip, had ik ondertussen ook al voor mezelf uitgemaakt.

Maar ja, je komt de Ardennen uit aan het einde van een vochtige herfstdag, een hoop rommel op de brommer en ineens een wasstraat aan de kant van de weg. Ik kon de verleiding niet weerstaan.

Ik heb in een k-forum gelezen dat vocht in het contactslot zorgt voor roest en rare storingen. Eenvoudig op te lossen met wat contactspray, ik ga dat al eens proberen.
 
Lang leve de Koning! Gebruik gemaakt van deze extra vrije dag en een mooi rondje over de Noord Hollandse dijkjes gereden :) :)
full
 
kabelbreuk ; Optisch een "punt van hoger vermoeden", nog geen bewijs. Tellers zijn nu helemaal dood, ook bij draaien an het stuur en zo. voorlopig garmin erop voor de snelheidsmeting en dom doorrijden.
 
Laatst bewerkt:
Alles gaat tegelijk. rechterkoffer gaat niet meer open. het klepje waar ik het normaal mee open doe springt meteen rechtop. Via buigen van het deksel heb ik met een schroevendraaier de sluiting opengeschoven. Palletje van dat klepje afgebroken, als iemand nog een rechterkoffer=bodem weet? Ik heb nog wel een tweede goede linkerkoffer over, desnoods
 
#Kabelbreuk ?

Even gepriegeld met een tijdelijke - en een tijdelijke + : volgens het grote boek staat het tellerhuis continue aan de stroom via een rode draad. Nog steeds geen idee waar of waarom de stroom onderbroken is maar na een bypass naar de accu werkt het weer.
 
Laatst bewerkt:
Alles gaat tegelijk. rechterkoffer gaat niet meer open. het klepje waar ik het normaal mee open doe springt meteen rechtop. Via buigen van het deksel heb ik met een schroevendraaier de sluiting opengeschoven. Palletje van dat klepje afgebroken, als iemand nog een rechterkoffer=bodem weet? Ik heb nog wel een tweede goede linkerkoffer over, desnoods
Zoek even dit topic of mogelijk het vorige deeltje eens door.
Ik heb ooit het mechanisme van een koffer gerepareerd met een metalen vervanging van het afgebroken plastic lipje.
Is te doen.
 
Gevonden : De foto's geven niet bepaald
een sop (standard operating procedure)

dat was op 8 februari 2014
 
Laatst bewerkt:
Het gaat erom dat het asje van staal is en vierkant van vorm.
Het deel wat is afgebroken is van plastic en dat kun je namaken met wat staal.

Zet anders even de linkjes naar de posts van mij hier neer, dan kan ik wat gerichte tips geven.

Mogelijk mis je nog een foto of een tip, die het wat makkelijker maakt.
 
ik heb de bestaande gelijmd , alleen ik heb niet goed opgelet tijdens de demontage.
Het tuimelhendle klikt (nog) niet dicht en de veer van het oproltouwtje deed PLOINGNGNGNGNG
 
Ik kan mij geen enkel oproltouwtje herinneren, dus ook geen veer of zo iets.
plaatje van de reparatie:
BILD3026_zpsdalvrlm6.jpg


samengevoegd op het asje:
BILD3027_zps4e738a9b.jpg


Nog een foto van het koffer binnenwerk:
BILD3033_zps9177a646.jpg


Wel wat anders dan jouw koffers...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan