XS650 Scrambler

Inspiratie ?
full
 
Heel gaaf die!
Is wel een echt duidelijk meer Enduro dan waar ik op stuur hoor.

Gisteren de eerste vonken uit de bougie gekregen met de "nieuwe" kabelboom!
Die heb ik met oude kabels op de volgende manier gemaakt:
full


Dit lijkt meer op wat ik in mijn hoofd heb, alleen deze persoon is meer de nieuwe kant op, waar ik de old school kant op ga.
full
 
Dat gaat een énorme verbetering worden :}


Maar goed, het origineel was dan ook wel heel errug lelluk :+
[me="Dutch"]is liefhebber van Yamaha en van youngtimers maar dit is dan toch de uitzondering die de regel bevestigd ;)[/me]
 
Begin van het cockpitje is er ook.

Koplamp worden 2 lens lampen onder elkaar op de RVS plaat die dienst doet als verhoging van de cockpit.
TCI en Zekeringkast worden op de achterkant hiervan gemonteerd, ook ivm het accu'tje die onder de tank komt.
full
 
welke lens lampen zou je daarvoor gebruiken?
ik ben zelf aan het kijken naar een setje van een sachs madass om te gebruiken maar ben niet heel erg overtuigt van de kwaliteit van die dingen...
 
Verder met de voorkant. Lens lampen geven ontzettend fel licht, maar bijna als een soort laser recht naar voren.
1 van de 2 zal een afdekkapje krijgen om als dimlicht te functioneren, de ander als groot licht.
Ik twijfel nog erg over de plaatsing, ze zouden ook nog naast elkaar aan de onderkant kunnen, of onder elkaar.
De plaat is sowieso nog te lang, dus "onder de rode streep" wordt hij nog afgeslepen.
TCI en Zekeringkast zitten aan de achterkant ;)

full

full

full

full
 
Hey Bas,hier Dave van xs650.nl

Gaaf project,zonde van de kabelboom😁
Ik zocht er een,onverknipt want de mijne is
In geknipt,heb storing....
Ik volg je project
 
Ownee!
Maar goed, ik heb wel een aantal originele aansluitingen nodig.

Volgende keer wanneer ik de schuur in ga, ga ik toch de koplampjes naast elkaar zetten.
 
Mijn ongevraagde mening, vond de lampjes schuin boven elkaar beter staan......... maar voor de rest hulde 3 werf voor dit project.
 
Thnxs, meningen zijn altijd welkom!
Ja ik ben ook nog steeds aan het wennen, maar hij heeft wel een eigenwijs gezichtje nu.

Merk dat ik kabelboom werk aan het uitstellen ben, stekkers zijn inmiddels wel binnen!
 
Momenteel weinig foto's te posten, zwaar bezig met alle stekkers en kabels vernieuwen.

Ook niet helemaal mijn werk, maar het hoort er wel bij, hebben we later plezier van :+
 
Nog steeds geen foto's... Wél veel gedaan!
Kabelboom is "af" , het blok heb ik weer lopend gemaakt, en alles is uit elkaar om af te lassen en voorbereiden op spuiten.
Morgen nog een nieuwe binnenpoot ophalen en dan de voorvork aanpassen en reviseren.
 
Gisteren banden eraf gedraaid, begonnen met velgen aanpassen.
Standaard is ook maar zo standaard.

Frame is bijna helemaal afgelast, dan moet er alleen nog een accu bakje onder de tank komen :?
Bobines ook nog een plek en dan kan mijn frame gestraald/gecoat worden.

Voorvork vorige week gereviseerd met de nieuwe Emulator dingen.
full
 
Gisteren banden eraf gedraaid, begonnen met velgen aanpassen.
Standaard is ook maar zo standaard.

Frame is bijna helemaal afgelast, dan moet er alleen nog een accu bakje onder de tank komen :?
Bobines ook nog een plek en dan kan mijn frame gestraald/gecoat worden.

Voorvork vorige week gereviseerd met de nieuwe Emulator dingen.[afbeelding]

Mooi detail die gaten in de spaken ! Nice !
 
Alle gaten in de wielen. Wilde eerst nog meer eruit gaan frezen, maar ik vind de ronde gaten ook wel erg bruut staan.

De geborsteld aluminium randen blijven deze kleur, maar de spaken ga ik denk ik zwart spuiten.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan