Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Het is inderdaad een overloop waar de kvs gedurende het warm rijden naar overloopt. Omdat de aansluiting op het hoogste punt zit komt bezinksel en ander vuil daar niet zo snel in mee.
Omdat er maar iets van 3 L in het totale systeem zit, is de hoeveelheid kvs die in het expansievat terecht komt ook relatief klein, dus ook weinig vervuiling.
 
Laatst bewerkt:
full
 
Laatst bewerkt:
In dat filmpje klinkt het net alsof die niet op alle cilinders loopt.

Geinig ding, ben ook met zoiets bezig. Ga je de tellers enz nog aanpassen?
 
Laatst bewerkt:
In dat filmpje klinkt het net alsof die niet op alle cilinders loopt.

Geinig ding, ben ook met zoiets bezig. Ga je de tellers enz nog aanpassen?

Zeker, tellers en contactslot en koplamp, enz enz. Met uitlaat loopt hij mooier, volgens mij op alle 4 de cilinders.
Starten en gelijk lopen zeg maar...
 
Ik ben op zoek naar een mooie Honda Sabre V65, mocht je iets tegenkomen hoor ik het graag. Liefst met koffers en grote kuip. Lijkt me een geweldige hilarische toermotor, gooi er dan ook meteen nieuwe Hagon vering onder en keihard lachend op supersportnerdie jacht. En voor de boodschappen natuurlijk.

P1020224a%201.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er ís een ratbikeclub in Nederland waar dit soort projekten zeer wordt gewaardeerd!
 
Ik ben op zoek naar een mooie Honda Sabre V65, mocht je iets tegenkomen hoor ik het graag. Liefst met koffers en grote kuip. Lijkt me een geweldige hilarische toermotor, gooi er dan ook meteen nieuwe Hagon vering onder en keihard lachend op supersportnerdie jacht. En voor de boodschappen natuurlijk.

[afbeelding]
De VF1100S heeft volgens mij (lang) niet zo'n goede wegligging als de late VF750C. Het frame is nl nogal van kauwgom gemaakt. (en de OEM vering is ehhhhhh uitdagend, maar aangezien je die toch wil vervangen)
Het VF topic bij brikken en klassiekers is misschien een betere plaats voor je vraag, daar zitten wellicht meer Sabre eigenaren
 
De VF1100S heeft volgens mij (lang) niet zo'n goede wegligging als de late VF750C. Het frame is nl nogal van kauwgom gemaakt. (en de OEM vering is ehhhhhh uitdagend, maar aangezien je die toch wil vervangen)
Het VF topic bij brikken en klassiekers is misschien een betere plaats voor je vraag, daar zitten wellicht meer Sabre eigenaren

Vering die standaard en nieuw al niet geweldig is heeft meestal ook nog eens zijn beste tijd gehad na 30jaar, dat zal voor het grootste kauwgom gevoel zorgen bij de indruk van de meeste oude motoren. Setje Hagon was op de Magna ook een enorme verbetering, ik herhaal dit is de beste investering voor je Magna en in het algemeen vering voor elke motor. Ik ga daar even kijken bedankt voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet de voorvering niet!Een stel prog. veren erin met aangepast olievolume en die magna's sturendan heeeeeeeeel behoorlijk.
 
Volledig met kuip en kofferset zie je ze bijna nooit. Iemand uit het VF topic heeft er wel één waar een kuip op zat.
Bikemaster zijn VF1100 Sabre

Ik heb een Sabre V45 uit 85', voor zover ik weet een totaal andere motor dan een V65 aangezien nagenoeg geen enkel onderdeel overzetbaar is. Beetje lomp geval, maar ik vind het best een leuk ding.

Ik ken de aandachtpunten verder niet, maar het is blijven motoren van 30+ jaar oud. Dus je zal hem volledig moeten nazien, remmen reviseren enz..
 
Volledig met kuip en kofferset zie je ze bijna nooit. Iemand uit het VF topic heeft er wel één waar een kuip op zat.
Bikemaster zijn VF1100 Sabre

Ik heb een Sabre V45 uit 85', voor zover ik weet een totaal andere motor dan een V65 aangezien nagenoeg geen enkel onderdeel overzetbaar is. Beetje lomp geval, maar ik vind het best een leuk ding.

Ik ken de aandachtpunten verder niet, maar het is blijven motoren van 30+ jaar oud. Dus je zal hem volledig moeten nazien, remmen reviseren enz..

Thanks voor de link, gelijk jaloers en boos ook wie gooit er nou zo'n goede kuip weg. 😡
 
Hij trilt bij het remmen en ik heb al andere remschijven geprobeerd.
Balhoofd is ook goed '(
Kijken of dat helpt
 
De remblokjes zijn ook aardig aan het eind maar dat lijkt me toch geen oorzaak.
Iemand een tip/idee?
 
De remblokjes zijn ook aardig aan het eind maar dat lijkt me toch geen oorzaak.
Iemand een tip/idee?
Band
Wiel
Lagers
Remklauw
Remblok
Remschijf
Voorvork
Balhoofd

Controleren en wegstrepen.

Hoe zijn de wiellagers?
 
Deze week voorvorkkeeringen vervangen en bvorken gevuld met sea 20w olie.
Wereld van verschil , niet meer van die slappe vering!
 
Terug
Bovenaan Onderaan