BMW nineT

Zozo mooie Ninet Burgerking! Heel veel mooie kilometers gewenst! Mis je de toerenteller niet ? De handvatverwarming is inderdaad echt heerlijk. Keertje bij een garantie kwestie erop laten zetten. Sinds dien ook geen hele koude ijsklompen meer.

Ik ga zo nog even een klein rondje maken. Even een visje eten ergens aan zee. Zal wel gekkenhuis zijn...
 
Laatst bewerkt:
Thanks.
Nee mis de toerenteller niet echt, blok heeft toch overal genoeg trekkracht. Je kunt wel een toerenteller als accessoire bestellen (heb nog die 750 Euro bon) maar ik vind juist die cleane look met 1 enkel tellertje mooi/leuk. :Y Dubbele tellerunit is zo nieuwerwets ;)

Zal idd niet mee zijn gevallen om rustig aan de kust een visje te eten. In Zeeland was het in ieder geval heel erg druk en allemaal 60-70 sukkelen op wegen waar je 80 of 100 mag :(
Ik mijd Zeeland als de pest in de zomer vanwege al die toeristen maar het seizoen lijkt steeds vroeger te beginnen....
 
Laatst bewerkt:
Was eigenlijk vrij rustig aan de kust hier in het noorden dan. Even wat haring voor thuis opgehaald. Heeft zeker wat de enkele teller, maakt hem nog wat meer retro :} :] Op de eerste generatie zoals ik hem rij zit zo'n uber modern dashboard in verhouding, best jammer eigenlijk....
 
Zo inrijkilometers zitten erop :] , snel een afspraak maken voor de eerste inspectie

20170408_144217_zpsudzgvfjp.jpg


Rizoma bagagerekje besteld, zit een paar weken levertijd op. Daarna kunnen we op pad, heb wel zin in een weekendje Eifel
 
Laatst bewerkt:
Tsja ik heb van die verchroomde uitlaatbochten als extraatje, dan ga ik niet van spuuglelijke heatwraprommel om de uitlaten doen :N

Dus boven op spulletjes uit het BMW accessoire pakket die er nu opzitten wellicht alleen nog een setje barend spiegels, zullen hem wel leuk staan.
 
Ja ik ga er iedere keer benzine ingooien en dan doorrijden totdat de tank (bijna) leeg is en dan gaat er weer nieuwe benzine in. ;)


+1 Goed plan, die rommel voor om de headers is echt fijn, ughm. Zo'n rackje is wel bijpassend, kan er zelf geen plaatsen aangezien ik een korter kontje heb. Dan ziet er niet meer uit staat ook gewoon beter op een scrambler...
 
Ja die NineT is een geliefd object om te verneuken ehhh te verfraaien, erg praktisch is het meestal niet.
Mijn dealer vertelde dat de meeste Scramblers die ze verkopen op verzoek van de klanten worden afgeleverd met Metzeler Karoo's...en ik ga niet geloven dat al die mensen vaak onverhard rijden, meeste komen volgens mij de stad niet eens uit 8-).
Fucking onpraktisch, stuurt veel slechter dan de Tourance Next en zijn aardig instabiel bij hoge snelheden, max. toegestaan is 160 km/u, maar ja die Karoo's staan wel stoer. :')
 
We waren natuurlijk verwend afgelopen zondag met een graadje of 20.
Vandaag ook weer 20 graden....10 in de ochtend en 10 in middag (flauw ik weet het :') )

Maar droog, dus lekker de Scram gepakt en rondje gereden, had nooit verwacht dat ik zoveel lol zou hebben op een BMW :+
Heerlijk fietsje :Y :}

20170415_120201_zpsy5qucvdb.jpg
 
Mooi spul!
Nog een jaartje wachten dan wil ik een Nine T kopen. Ben benieuwd of ze dan iets in prijs gezakt zijn, denk het wel want ik zie nu al een lichte daling.
Bij Motoport Zelhem staat een hele fraaie te koop!
BMW R NINET
 
Beetje bij beetje zakken de prijzen wel. Zeker een fraaie die je hebt gezien. Er bestaat ook een kans dat de eerste gen iets waarde vast houd. Maar jah dat is koffiedik kijken he. Zelf ga ik vandaag een klein rondje maken. Even lekker sturen met de dikke boxer bopbopbop :] @burgerking Fijn dat hij zo goed bevalt!
 
Hoi allemaal,

Met ingang van komend weekend ben ik ook (eindelijk na 2 lange weken wachten) in het bezit van een r ninet (foto's volgen nog).
Ik had een paar vraagjes en hoop hier wat antwoorden te kunnen vinden.

Hoe bevalt de hump (optioneel opzetstuk) ipv het duozadel?
Ik had gehoord dat de bevestiging (1 schroef) echt ruk is en zou graag willen weten of anderen deze ervaring delen.. Hij zou zelfs eraf zijn geschoten tijdens het rijden bij een youtube vlogger..
Ik heb ervoor gekozen omdat ik het toffer vind staan EN ik hiermee ook mijn slot op kan bergen.

Daarnaast had ik een vraag over de grondspeling. De mijne heeft geen middenbok standaard, alleen een jiffy. Is dit bij alle R ninet's zo? En hoeveel speling heb je bij het aansnijden van bochten, kom je (snel) met de voetsteunen aan de grond? Ik weet trouwens niet of de schrapers eronder vervangbaar zijn (weet ff niet de normale term ervoor, dingen die onder de voetsteunen zitten waar je mee over de grond schraapt :P )

Deze laatste vraag is met name omdat ik een dagje Zandvoort ga doen (ook iemand ervaring mee met de nineT?)

Alvast bedankt voor de reacties!!!
Tinus
 
die kan je vervangen. sleuteltje 10.

Ik ben wel benieuwd hoe dat dagje zandvoort gaat bevallen met zo'n laag ding :+
 
Hoe bevalt de hump (optioneel opzetstuk) ipv het duozadel. Daar is niks mee dat werkt gewoon goed. :Y
full
 
Hoi allemaal,

Met ingang van komend weekend ben ik ook (eindelijk na 2 lange weken wachten) in het bezit van een r ninet (foto's volgen nog).
Ik had een paar vraagjes en hoop hier wat antwoorden te kunnen vinden.

Hoe bevalt de hump (optioneel opzetstuk) ipv het duozadel?
Ik had gehoord dat de bevestiging (1 schroef) echt ruk is en zou graag willen weten of anderen deze ervaring delen.. Hij zou zelfs eraf zijn geschoten tijdens het rijden bij een youtube vlogger..
Ik heb ervoor gekozen omdat ik het toffer vind staan EN ik hiermee ook mijn slot op kan bergen.

Daarnaast had ik een vraag over de grondspeling. De mijne heeft geen middenbok standaard, alleen een jiffy. Is dit bij alle R ninet's zo? En hoeveel speling heb je bij het aansnijden van bochten, kom je (snel) met de voetsteunen aan de grond? Ik weet trouwens niet of de schrapers eronder vervangbaar zijn (weet ff niet de normale term ervoor, dingen die onder de voetsteunen zitten waar je mee over de grond schraapt :P )

Deze laatste vraag is met name omdat ik een dagje Zandvoort ga doen (ook iemand ervaring mee met de nineT?)

Alvast bedankt voor de reacties!!!
Tinus

De aanslag onder de voetsteun is te vervangen.
Wat bedoel je juist met de hump?
Alle NineT's hebben geen middenbok..
 
De aanslag onder de voetsteun is te vervangen.
Wat bedoel je juist met de hump?
Alle NineT's hebben geen middenbok..

Volgens mij zit onze dikke uitlaat ook een beetje in de weg voor de montage van een middenbok.


Hoe bevalt de hump (optioneel opzetstuk) ipv het duozadel?
Ik had gehoord dat de bevestiging (1 schroef) echt ruk is en zou graag willen weten of anderen deze ervaring delen.. Hij zou zelfs eraf zijn geschoten tijdens het rijden bij een youtube vlogger..
Ik heb ervoor gekozen omdat ik het toffer vind staan EN ik hiermee ook mijn slot op kan bergen.

Het duozadeltje zit inderdaad met een schroef vast. Maar als die schroef vast zit vliegt hij er echt niet af hoor. Echt onmogelijk dat dat zou lukken.
 
Het zadel van de scrambler dat uit één stuk bestaat zit ook vast met die ene schroef.. :)
Nog nooit gehoord dat deze los komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan