Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt super blij, bedankt allemaal.... Geen gekke dingen tijdens het examen, hartstikke mooi weer... En voor het eerst in de hele rijopleiding had ik het gevoel dat ik goed had gereden... Ik voelde dat ik was geslaagd toen we terug reden.
 
Echt super blij, bedankt allemaal.... Geen gekke dingen tijdens het examen, hartstikke mooi weer... En voor het eerst in de hele rijopleiding had ik het gevoel dat ik goed had gereden... Ik voelde dat ik was geslaagd toen we terug reden.

Super!! Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst! *O*
 
Awww! Thanx Monique!! Ik zal m'n best doen (vooral om m'n zenuwen in bedwang te houden ;) )
Het is in elk geval erg leuk om dit te kunnen delen met anderen!
 
Succes Jane! Nergens druk om maken, gewoon datgeen doen wat je geleerd hebt :Y

Nou de eerste 100km zitten erop :] samen met m'n vent gereden, alleen binnendoorweggetjes. Paar keer tussenstop gemaakt bij motorzaak want de spiegels die m'n Vixxie d'r op had zitten waren echt niks. Was letterlijk blind van achter en gelukkig hadden ze andere spiegels liggen bij een Suzuki dealer. Helaas geen chromen Classic spiegels maar boeien nu is het veilig rijden.

Heb zo genoten dat ik alleen maar door wilde rijden, m'n vent die wilde continue naar huis _O- hij had het koud met z'n leren pakje. Had hij even pech O-) het is dat de kleine meid straks weer thuis is anders was ik gewoon weer gegaan :]
 
Veel succes dinsdag JaneDoh!

Lekker he Dutch! Mijn eerste rit in het weekend na mijn slagen was ruim 300 km. Ik wilde nooit meer naar huis. En mijn man maar klagen, die had het koud in zijn leren pakkie. Was begin februari. Ik had met mijn textielpak met nog extra thermokleding nergens last van, haha!
 
heel goed te begrijpen Dutch Dress :]
maar als het geen zaken van andere personen zijn waardoor het rijplezier ´korter´ word, is het wel de tijd!

rijden = puur genieten :9~
maar sneller dan de motor, vliegt de tijd voorbij.
zo ben ik ook al eens een paar afspraken ´´voorbij gereden´´ |(

hoewel ze voor aankomende dagen takkeweer voorspellen, is binnenblijven geen optie :(
zodra het kan, de weg op :)

it's the kilometers that matters! :Y

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Haha ja herkenbaar, ik was ook even vergeten dat ik een afspraak had staan bij de fysio. Kwam daar 5min te laat aan in m'n motorkloffie _O-
 
geslaagden gefeliciteerd! mooie resultaten. net nu het mooie weer er aan zit te komen mag je legaal de weg op. de eerste kilometers zullen raar zijn. het is echt wennen om geen commentaar of instructies in je oor te horen. niemand die voor je denkt, zeg maar. je moet het nu zelf doen. maar je hebt laten zien dat je dat kunt. ervaring is natuurlijk nog 0,0 (okee, vooruit: 0,01), vanaf nu dus ervaring opbouwen en eventueel vervolg/behendigheidscursussen volgen (check wel of je tijdens zo'n cursusdag verzekerd bent. mijn verzekeraar dekt niks op zo'n dag, nog niet eens de hond van de buren...).

:]
 
Iedereen gefeliciteerd,!!

Was het weekje van de geslaagden, en heb bijna de hele week op werk op MF gekeken, of er nieuws was.. ;)

Lees hier al een tijdje mee, vind het 1 van de leukste topics, zoveel enthousiasme, en hulp geven jullie elkaar, prachtig!

Veel veilige kilometers, en voor de genen die nog moeten, jullie kunnen het, zelfs mij is het gelukt, al een tijdje terug, dat dan wel :+

Groetjes, Coert :t
 
En ik moet nog steeds mijn rijbewijs überhaupt aanvragen haha. Gelukkig Vrijdag om 8:30 aanvragen. Hopelijk donderdag 4 mei dan mijn rijbewijs en 6 mei mijn motor. Aanbetaling is in ieder geval gedaan vandaag
 
Janedoh, zet m op! Ook jij kan het.

Dutch lach me hier rot, mannen! Haha lekker genieten hoor!
Coert, fijn dat je het gezellig vindt! Vinden wij ook daarom blijven we ook hangen.
Monique we kunnen weer duimen, hou geen duim meer over!

Vannacht hier weer genieten van al het uitlaat lawaai, brommernacht! Zucht...

Heb n nw helm besteld en ga vrijdag jas passen, setje met tribals compleet en nu weer hard sparen!
 
Nou vanmorgen vroeg gewoon de motor gepakt om de paarden te gaan voeren, stukje snelweg gepakt en wow wat is m'n eigen motor sneller als de lesmotor. Inmiddels weer 60km erbij en zodadelijk met manlief nog wat rijden (anders ga ik alleen hahaha _O- ) ik kan er geen genoeg van krijgen, ik zie m'n arme toet al traantjes laten :X
 
Nou vanmorgen vroeg gewoon de motor gepakt om de paarden te gaan voeren, stukje snelweg gepakt en wow wat is m'n eigen motor sneller als de lesmotor. Inmiddels weer 60km erbij en zodadelijk met manlief nog wat rijden (anders ga ik alleen hahaha _O- ) ik kan er geen genoeg van krijgen, ik zie m'n arme toet al traantjes laten :X

Kan ze niet mee (achterop bij de iets meer ervaren rijder, de papa)? Weet niet hoe oud ze is..
 
Ze is 9 en papa heeft een racefiets. Maar madame ging lekker op stap met oma waardoor wij even km's zijn gaan vreten. Onderweg kreeg ik echter wat problemen met m'n motor, hield in en op gegeven moment viel ie uit. Tja je moet wel op tijd gaan tanken natuurlijk _O- dus op reserve naar tankstation gereden.

Stuk Zeeland gepakt maar daar waaide er een guur koud windje B| Nu weer thuis lekker opwarmen.
 
Heb gelijk mijn rijbewijs aangevraagd, volgende week donderdag pas ophalen hier.... Iemand als een keer stiekem gereden toen het rijbewijs nog niet klaar was? Mijn motor staat met smart op mij te wachten🙊🙊🙊🏍️🏍️🏍️
 
Mijn moeder die bij de politie werkt zegt dat je gewoon mag rijden. Je kan alleen je rijbewijs niet tonen (kan daar dan wel weer boete voor krijgen) maar politie kan ter plekke opzoeken of je hebt rijbewijs daadwerkelijk hebt.

Ik neem de gok in ieder geval niet
 
Je moet officieel in bezit zijn van een geldig rijbewijs en dat ben je niet, dus strafbaar, ze kunnen zelfs 2 jaar je rijbewijs invorderen heb ik gehoord. Heb het nog nagevraagd bij rijschool hoe dit zit en ze zeggen dat je strafbaar bent al kunnen ze het nakijken bij CBR....ik heb het 1 keer gedaan maar vond het risico te groot

Dutch, hebben ze je niet geleerd bij de rijschool dat je af en toe benzine in de tank moet gooien...? _O- _O- _O-
Wij vanmiddag ook gereden en hier stond een koude harde wind, niets aan..maar goed wel weer even wat km gepakt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vier maanden gereden zonder dat mijn A bijgeschreven was, heb wel altijd de brief van het CBR op zak gehad met het resultaat.

Maar bij de dealer kon ik geen proefrit maken, omdat je dus niet verzekerd bent. Het rijbewijs is pas geldig wanneer hij daadwerkelijk bijgeschreven staat op je pasje.

Ik zou het dus ook afraden.

*typo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan