Honda SH150i deel2

Heb zelf geen SH maar een PCX125. Mocht de SH al iets mindere achterveren hebben, de PCX is helemaal een drama. Achterveren slaan al door als je over een kiezel rijdt. Met duo passagier moesten drempels stapvoets genomen worden.
Een half jaar geleden de achterveren vervangen door YSS-achterdempers voor een prijs van €115,-. Kan deze investering iedereen aanbevelen.
Kan nu met normale snelheid over verkeersdrempels ed, zonder aan comfort te verliezen. Vering slaat niet meer, of althans niet voelbaar, door.
Volgens mij heb ik de YSS Z-series gemonteerd en gekocht van een mede-MF-er.
 
Laatst bewerkt:
YSS is een prima spul voor scooters, de genoemde 100 Euro moet je echt overboord gaan zetten zoals al eerder geschreven.

Tenzij je idd 2e hands aan een leuk setje kunt komen maar die kans is m.i. vrij klein.
 
Persoonlijk vind ik de achtervering wel meevallen, daarin tegen is de voorvork wel echt SLAP geveerd (vind ik dan)
 
Eensch, bij mij stond de achtervering nog niet eens op max. voorspanning om leuk te kunnen sturen, en ik weeg 100+ e ben 1m86.
Bij mijn nagelnieuwe DownTown 350 is het een ramp, staat nu op max. voorspanning om niet te deinerig en dus wiebelig te worden.
 
Merkte dat als het woord "motor" in de omschrijving staat er automatisch 100 euro bovenop kwam en dacht ik ga eens een "brom" scooter leverancier aanschrijven.

Kreeg vandaag deze in de mail : Zandri
 
Haha herkenbaar!
Netjes hoor!

Nooit te oud om te leren blijkt maar weer.

YSS is de veernaam die ik iedere keer weer tegen kom voor de SH125 / SH150 / SH300.
In Azie een grote speler op vering gebied heb ik gemerkt.
Hebben in alle prijsklasse veren voor onze scooter dus keuze zat

Dit heb ik tot op heden gevonden bij YSS
Dure : TK302-375T-02AL
Middel : TE302-375T-02
Instapmodel : YSS Hybrid DTG 300mm
Edit : 2013 > SH model heeft 370mm hart op hart : dit zou wel de goede zijn
 
Laatst bewerkt:
Misschien zijn ze er ook wel voor mijn DownTown 350....

Kom overal de 300 tegen op Inet maar geen 350.
Zag daarna in je onderschrift dat de 350 uit 2017 is.
Is het een geheel nieuw model of hebben ze alleen de cilinderinhoud opgehoogd ?
 
Laatst bewerkt:
Is een heel nieuw model, eind '15 geïntroduceerd.

Nog niet helemaal ingeburgerd helaas, dit jaar zijn er nog maar 2 op kenteken gezet.
 
Is een heel nieuw model, eind '15 geïntroduceerd.
Nog niet helemaal ingeburgerd helaas, dit jaar zijn er nog maar 2 op kenteken gezet.

Dat zal de reden zijn dat ik niks kon vinden vrees ik.

Ik heb mijn posting hierboven aangepast want mijn veren bleken hart op hart 370mm te zijn en niet 300mm.

Meten is weten en ik ben dus nog steeds zoekende ;)
Heb even mailtje terug gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Update over het grote puig windscherm :
Tijdens de afgelopen dagen met behoorlijk wat wind is het windscherm aan 1 kant langzaam naar de berijder toe gekomen :?
Onderzoek leerde dat 1 van de hoekprofieltjes de druk waarschijnlijk niet aan kon en aan het buigen is gegaan. MDI gaat contact opnemen met de leverancier. Ook hier houden we u op de hoogte.

Goedkoopste achterveer in NL tot nu toe is deze ( per stuk )

Heb de nummers van YSS nog eens over inet gegooid en ben op deze site uitgekomen.

Als ik daar het duurste YSS nummer op zoek kost hij 175 euro incl verzenden met paypall.
Aanlokkelijk...
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,
Ik post hier even wat namens mijn vader.
Ze zijn net terug van vakantie met een SH150i uit 2015 achterop de camper, en nu wil deze niet meer starten.
Schakelaar hebben we doorgemeten, zekeringen ook, dit lijkt allemaal heel.
We kunnen nergens een werkplaatshandboek vinden van het gevaarte, is er iemand van jullie die deze heeft?

Mvg,
Dennis
 
oh pardon, ja accu doorgemeten en aan de lader gehad voor het geval dat, maar aangezien deze scooter geen startmotor heeft maar start op (volgens mij de dynamo?) konden we zo niet ontwaren welke aansluiting op het blok nou voor het starten was.
 
Gisteren mijn Sh weg gebracht voor zijn 24.000km beurt.

ben benieuwd of de snaar vervangen moet worden
 
Monteur zou kijken of het nog is ja of te nee, ik wacht het geduldig af. Vrijdag is hij klaar.
 
Het advies is bij 24000 vervangen. Maar het zou best kunnen dat ie nog niet versleten is. De metalen delen zijn er vaak wel aan toe. Ik heb het bij 24000 wel laten vervangen. Inmiddels staat er 32000 op de teller.
 
Dennis heeft een overvolle e-mailbak met scans.
Hopelijk krijgt hij de SH er me aan het rijden en heeft het dure boek zijn eerste klus geklaard.

Kreeg van de importeur te horen dat ik het scherm niet goed gemonteerd had en dat dat waarschijnlijk de reden van ombuigen steun was.

Ik heb het gat met de rode pijl genomen om te bevestigen ( spiegels komen anders dichter op je te staan ) en ik had het gat met de blauwe pijl moeten nemen.

Waarom dan het opstaande deel van de T niet meer om zou buigen is me even een raadsel maar ik ga hem rechtbuigen en een driehoek achter het opstaande deel laten lassen zodat de kans op ombuigen minder wordt.

Verder staat de SH bij de dealer voor zijn 1000km beurt 8-) en gaat na terugkomst het besluit vallen welke aftermarket achterveren besteld gaan worden want van de standaard veren wordt mijn rug niet blij.
full
 
Even naar de opticien Leo:-P

Nee hoor. Wist goed waarom ik het anders deed. Ik ben te groot voor de SH150 maar rij er wel op en als ik de spiegels op de juiste manier had bevestigd hadden ze nog korter op mijn armen gezeten dan origineel. Ben daarom ook niet van plan de "goede" manier van bevestigen te doen. Las er wel een driehokje op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan