Suzuki GSX 1100 G

Hallo allemaal,

ik heb eindelijk nieuwe voorbochten op me bike,ze zijn super en ben er heel blij mee!

de originele voorbochten zijn bij suzuki niet meer te leveren als compleetset alleen nog wel de 2 binnenste voorbochten.

heb nu een rvs set laten maken met de originele diameter want de originele bochten bestaan uit 2 pijpen de binnen pijp is 32mm dik.
ik had al een zo goed als nieuwe dempers gekocht dus het totaalplaatje ziet er weer als nieuw uit!

en heb gelijk maar nieuwe banden laten monteren (Bridgestone) hij stond er toch al en hij maakte er een mooie prijs voor.
wat een verschil met de oude banden,daar deed ik al gek mee maar nu kan het nog gekker dus super blij mee.

dus al met al is mijn bike nog mooier en beter geworden.

ik ga proberen om er een foto op te zetten.
 
full
 
Kleppenstellen.
Hoi.
Heeft iemand ervaring met kleppen stellen voor de GSX 1100 G
Volgens mij heb ik het laten doen bij ongeveer 20000 km.
Hij staat nu op 80000 km.
Ik heb het wel eens met een vorige motor gedaan ,maar dat is 25 jaar terug.
 
Kleppen zijn gesteld.
Acheraf een makelijk klusje Helaas weer eerst de halve motor moetten slopen ,maar ja.
De motor liep gelijk een stuk mooier.
Volgende project de koppelings platen.
Volgens mij is dit ook niet moeilijk.
 
De koppelingsplaten verwisseld , leuke klus om een dopsleutel maat 50 te gebruiken.
Wie o wie heeft zo een ding ,gelukkig heb een kennis bij Daftrucks.
Daar mocht ik de dop even van lenen.
Onder tussen weer 300 km ,gereden .
Ga van de week nog een tochtje maken van 400 km.
 
De koppelingsplaten verwisseld , leuke klus om een dopsleutel maat 50 te gebruiken.
Wie o wie heeft zo een ding ,gelukkig heb een kennis bij Daftrucks.
Daar mocht ik de dop even van lenen.
Onder tussen weer 300 km ,gereden .
Ga van de week nog een tochtje maken van 400 km.

verschil met de oude en nieuwe koppeling goed te merken?
 
Hoi quote.
De koppeling slipt niet meer ,dat deed hij eerder als hij warm was en boven de 100 kilometer.
Nu is hij ook mooier tedoseren.
 
motor beurtje gehad, nieuwe olie, oliefilter, kleppen gesteld, voorband (autoband)verplaatst naar zijspanbak zijde,en nieuwe voorband, een motorscooter band laten monteren. wat een verschil met sturen, veel makkelijker.
 
Is het misschien leuk om een meeting te houden ergens eind van het jaar.
En dan natuurlijk alleen met GSX 1100 G rijders.
IK wil me met genoeg deelnemers wel beschikbaar stellen voor organisatie, en dat ergens op de veluwe ?
 
Heb me carbs ultrasoon gereinigd en weer alles later in elkaar gezet.
Eerst getest om lekkage en ja hij lekt: bij het geringste toevoeren stroomt het uit de twee gaatjes die je in de inlaatkelk ziet.
Nu schijnt via het boek dat je de hoogte kan meten en het lipje kan verbuigen... iemand ervaring mee?

Voordat ik de carbs had verwijderd, lekte ze al gelijk had in de tussentijd alleen een keer de vlotterbakken eraf gehaald en schoongemaakt
 
Vakantie zit er weer op 10 dagen Harz in Duitsland, prachtig gebied, mooie stuurwegen weer 1800km erbij ;) ;)
 
Komend weekend met de zijspanclub naar Zeeland, ff paar kilometersmeters maken, weer lijkt ook goed te worden...ik heb er zin in.
 
Hallo, ik ben in dit topic onderdeel nieuw. Ben wel al langer lid van het forum maar dan meer met Honda NTV/Hawk en ducati's bezig.
We hebben anderhalf jaar geleden een GSX1100 G gekocht omdat er een zijspan aan hing (swingspan). De set is in goede staat en ik moet alleen nog een kap voor de zijspan maken zodat we ook met minder mooie dagen kunnen rijden.
Bij de koop heb ik ook nog een complete kappenset (volle kuip, tank, achterkap, zijkappen) meegekregen in een heel vreemde blauwe RAL kleur. Wel allemaal krasvrij. Misschien dat hier iemand nog iets kan gebruiken?
Ook nog een kofferset (krauser?) met beugels voor deze motor er bij maar die kan er niet op omdat hij bij het kantelen dan het span raakt.

Hopelijk kunnen we er deze zomer weer meer mee rijden (dochtertje mee in de bak)!

ps. klopt het dat deze motoren een flinke slok lusten?
 
hoi, welkom hier! :) klopt dat ze dorstig zijn, ik heb er een EML GT 2000 bak aanhangen, gemiddeld 1 op 10, wel met volle bepaking en met aanhanger er achter.
 
Hopelijk kunnen we er deze zomer weer meer mee rijden (dochtertje mee in de bak)!

Kom eens bij een van de clubweekenden van de NVZ ( nederlandse ver. zijspanrijders) kijken, veel kinderen, en erg gezellig
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan