BMW G 310 topic

Weet ik niet. Dan hadden ze bij Simako ook dat van die neutraalproblemen moeten ontdekken voor ze 'm zouden inzetten als demo. Gelukkig liet de G310 van Van Harten al zien dat de versnellingsbak prima is. Ik denk meer dat het met tijd te maken heeft, deze periode is gewoon erg druk bij dealers. Het seizoen is begonnen, een shitload aan werk en tijdsdruk. Dan zou je ook nog een motor moeten inrijden, wat dan waarschijnlijk in eigen tijd moet. Dat mag de klant dan doen en zo komen de probleempjes ook wel naar voren. :+
Misschien mooi baantje voor jou voor een extra zakcentje; demo's inrijden. :]

Anyway, volgende week de G310 voor een ruime week onder m'n kont en ik weet zeker dat ik plezier ga hebben. Half mei heb ik het testverslag online staan. Even 3 weken geduld aub. :) Ondertussen regel ik mooier weer!
 
Laatst bewerkt:
bij BMW BELUX (importeur België en Luxemburg) worden alle motorfietsen ingereden en krijgen dan ook het eerste onderhoud voordat er een klant of journalist mee rijdt..
Vindt de G310 zeker niet verkeerd voor de prijs, leuke fiets voor in de stad of voor landelijke wegen. Licht en wendbaar en netjes afgewerkt :) , alleen wat weinig koppel onderin.
 
Heb inmiddels iets van een 110km vanmiddag op de G310R gereden die bij de importeur vandaan komt. Remt goed en valt niet uit in 2 bij minimaal gas geven. Niets mis mee, wat een onwijs leuke motor heeft BMW neergezet voor de startende jeugd! Vind het nu al een aanrader, lekker lichtvoetig het is echt dansen over de weg, elke bocht is gewoon een feest.

Alleen hele lange stukken op de snelweg zou ik niet willen bij constant hogere snelheden, maar dat wil ik met geen enkele ééncilinder. Nou ok, misschien met de laatste KTM Duke 690 dan, dat blok loopt heel erg trillingsvrij. 110-115km/u cruisen is erg comfortabel, bij 130km/u begint de boel wat meer te trillen, wat niet gek is. Heb als top even 155km/u gezien, maar het was erg druk, al denk ik niet dat er heel veel meer uit te halen valt.

Anyway.. G310R aanrader? YES! Over een week of twee heb ik wel een verslag af.
Ik ga er de komende periode nog even op spelen. :]
 
Laatst bewerkt:
Was zeker exemplarisch, want die bij Van Harten had ook geen problemen met de bak. Versnellingsbak is echt fijn.
Maar versnellingen zitten wel fysiek kort op elkaar, maar met beleid is neutraal goed te vinden. Trap je te hard, ja dan zit je wel in 2. Je hebt ook wel eens blokken, waar met draaiende motor neutraal nooit te vinden is, dat is pas irritant. :) Met BMW echt niets mis, prima ding. Uiteraard heb ik 'm maar anderhalve week getest, de eigenaren zullen de rest moeten bewijzen.
 
Al mensen die hier langer op gereden heeft / in bezit ?

Ik wil zaterdag gaan kijken voor mijn vriendin , het zal deze worden of een z300
 
Versys-X 300 is nog best een hoog beestje, geschikt voor de wat langere dames.

Persoonlijk zou ik voor de Z300 gaan ipv de G310R. Op de snelweg komt de G310 te kort en daar helpt die extra cilinder op de Z300 weer mee. Maar je vriendin moet er op rijden, dus ik zou zeggen; proefrijden bij een BMW-dealer en bij de Kawa-dealer.
 
dooie boel hier op g-forum
nou wat nieuw leven in blazen dan maar
heb gs310 besteld kan snel geleverd worden
kleur is cosmosblack geworden wou eerst metalic white
full


zo komt die van dealer nog effe wat persoonlijken en klaar is kees :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, lijkt me een lekker bochtenknallertje.
Ken de F700/800GS'een en die rijden als op rails.

Je hebt ook de mooiste kleur gekozen.
Kleurstellingen lijken de laatste jaren bij BMW door een kleurenblinde gedaan te worden.
F700GS is tegenwoordig ook alleen maar leverbaar in 3 lelijke kleuren.

In dit (prijs)segment heeft Honda de CB500X, is een 2-cylinder met beter vermogen en in matzwart leverbaar. Heb je deze ook proefgereden, en hoe waren je bevindingen?

Ben al een aantal jaar aan het oriënteren naar een mogelijke opvolger van mijn oude Transalp. Heb nog niet echt een betaalbare opvolger gevonden.
 
Gefeliciteerd, lijkt me een lekker bochtenknallertje.
Ken de F700/800GS'een en die rijden als op rails.

Je hebt ook de mooiste kleur gekozen.
Kleurstellingen lijken de laatste jaren bij BMW door een kleurenblinde gedaan te worden.
F700GS is tegenwoordig ook alleen maar leverbaar in 3 lelijke kleuren.

In dit (prijs)segment heeft Honda de CB500X, is een 2-cylinder met beter vermogen en in matzwart leverbaar. Heb je deze ook proefgereden, en hoe waren je bevindingen?

Ben al een aantal jaar aan het oriënteren naar een mogelijke opvolger van mijn oude Transalp. Heb nog niet echt een betaalbare opvolger gevonden.

nee nergens op proef gereden gewoon blind besteld _O- op goed geluk zeg maar.
heb nog wel bij gebruikte allroads gekeken maar vond prijzen te hoog gebruikt hadden wel meer ps maar who cares
gebruik de motor alleen voor huis tuin en keuken gebruik 1x per jaar zuid frankrijk of noord spanje laatste motor in 3 jaar 1300km gereden omdat het een poetsmotor was hoop dat met deze te veranderen :9
 
Laatst bewerkt:
motor inmiddels thuis binnen 3 dagen geregeld motor plus kenteken door gebben motoren rogat :t
gelijk vandaag eerste 8km erop gezet
kan weinig zeggen tot nu toe
versnellingsbak is naar neutraal hakerig
maar moet natuurlijk nog ingereden worden
afwerking is over algemeen netjes
frame is dun gespoten wat je ziet door doffe lakdelen op framebuizen
hier en daar open gaten in frame en blok met loos schroefdraad
raar dat ze hier geen afdopplugjes opdoen
hier en daar kabelverbindingen remslang/abs kabel verkeerd om gemonteerd zelf maar verholpen
(juiste manier gemonteerd)
stonk als een bunzing nadat ik motor afzette inwendig uit uitlaat en gepaard met rook
zal cat wel geweest zijn die rommel moet er toch zo snel mogelijk onder vandaan
word vervolgd
 
Laatst bewerkt:
motor inmiddels thuis binnen 3 dagen geregeld motor plus kenteken door gebben motoren rogat :t
gelijk vandaag eerste 8km erop gezet
kan weinig zeggen tot nu toe
versnellingsbak is naar neutraal hakerig
maar moet natuurlijk nog ingereden worden
afwerking is over algemeen netjes
frame is dun gespoten wat je ziet door doffe lakdelen op framebuizen
hier en daar open gaten in frame en blok met loos schroefdraad
raar dat ze hier geen afdopplugjes opdoen
hier en daar kabelverbindingen remslang/abs kabel verkeerd om gemonteerd zelf maar verholpen
(juiste manier gemonteerd)
stonk als een bunzing nadat ik motor afzette inwendig uit uitlaat en gepaard met rook
zal cat wel geweest zijn die rommel moet er toch zo snel mogelijk onder vandaan
word vervolgd

Die gaten in framr en blok met loos schroefdraad zijn bevestigingspunten voor bv carterplaat of valbeugels.

Wat bedoel je precies met verkeerd om gemonteerd?
 
Die gaten in framr en blok met loos schroefdraad zijn bevestigingspunten voor bv carterplaat of valbeugels.

Wat bedoel je precies met verkeerd om gemonteerd?

Gebben Motoren, is ook geen officieel bmw dealer misschien van daar. En dat hij een model kan leveren, die net een week op de markt is, daar moet je ook je vraagtekens bij zetten, hier klopt iets niet. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan