Aangeschaft een cb750 f2 uit 78..

Ruud1325

MF'er
20 okt 2014
191
22
Motor komt volgens mij niet goed op toeren heb het gevoel er een hele dikke elastiek aanvalt zit.....toerental komt met moeite aan 7000.
Carb's hoog frequent laten reinigen en ook laten synchroniseren teven luchtfilter vernieuwd maar geen verandering, kan deze motor terug getuned zijn en soja waar kan ik dat vinden/ herstellen?
Wil wel graag uitlaat wisselen nu een 4 in 1 maar wil graag de twee pijpen aan één zijde dus vier in totaal, maar kan dit zomaar?

Ruud
 
Krijg er geen foto op blijken te groot te zijn, maar hoe verklein ik die op een i- pad......
 
kan wel maar uitlaat bevestiging van een K is anders dan van een F2.
K is met bout, terwijl F met moeren vastzit op bouten die al in de kop zitten.

En welke sproeiers heb je in je carbs zitten dan?
 
Alles is nu nog zoals het was dus origineel, andere uitlaten word geen optie dus.
Gister nog het vlotter niveau opnieuw afgesteld, één carb deed overlopen en ik zag dat het veertje van de bedieningshevel richting acceleratiepomp verloren was gegaan, dus hier ook een nieuw op gezet.
Ook de luchtmeng schroeven een kwart meer open gezet😱 En wat een verschil met rijden🏍. Ga hem voorlopig zo laten maar ga nog wel proberen enkele foto's te plaatsen.

Ruud
 
Goed idee, want daar zijn we natuurlijk altijd heel nieuwsgierig naar.
 
Ik ook, anders kun je ze naar mij mailen, staat in profiel van me. Kan ik kijken of ik ze kan plaatsen hier...

Ben trouwens ook al een tijdje benieuwd naar de foto's van een zekere R45...... :+
Die rijdend is..sorry Dep.
 
Ik ben eventjes met je foto's bezig geweest, hier het resultaat:
full

full

full

full

Eventjes kijken of ik ze niet te klein heb gemaakt!

Is wel een heel mooi exemplaar zeg, *O*
 
Nou, het valt me reuze mee, zijn wel oke dacht ik zo...
Heb ze vanaf mijn telefoon doorgestuurd naar mijn PC, en verkleint naar 10%.Daarna toegevoegd aan de documentenlijst, hier op MF. En daarna aan het bericht toegevoegd, via die documentenlijst.
Hoop dat je er wat aan hebt!
Groeten,Coert. :t
 
Laatst bewerkt:
Ziet er verdomd netjes uit, en op de uitlaat na ook origineel.


Tja, de R45.....

Heb gewoon heel weinig tijd om ermee aan de slag te gaan. Inmiddels heb ik van Halflive een andere klauw gekregen, die zit er nu op met verse blokken. Nu nog de remcilinder aanpakken, nieuwe remleiding en de lekkage aan de carbureuuer verhelpen. Wil er deze zomer mee de weg op.

Maar goed, dit topic gaat over een CB750.
 
Weet ik, je bent ook nog maar net verhuist enzo...Zat maar wat te stangen hoor! :+

Vind deze CB750 echt een net exemplaar... :Y
 
Dat is een heel mooi exemplaar. Inderdaad zo op het eerste gezicht op de uitlaat helemaal origineel. Niet verbouwen of verprutsen en zo laten.
 
Coert bedankt voor het plaatsen, en voor waar de uitlaat betreft wat is hier wel origineel op?
Ben er vanmiddag een kleine 100km mee op pad geweest en gelijk even een nieuw bandje laten leggen BT45maar tijdens het rijden heb ik toch nog steeds het gevoel dat er een grote ijzer bal aan hangt van achter, hij trekt niet lekker door terwijl ik dacht dat het was opgelost, waar kan ik naar kijken??
En bedankt voor de positieve reacties allemaal🏍👍.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een F1

Ik heb zelf jaren F2 gereden en heb daar nog het originele onderdelenboek van en instructieboekje ook nog
Peters werkplaats hand boek ligt er ook nog.

mocht je er interresse voor hebben hoor ik het wel

Vr gr Erik

full
 
Die ziet er nog zeer netjes uit! :9~
Bijna zonde om hem niet origineel te houden :X
Ik lees mee!
 
Ik denk trouwens, dat als je de originele sproeier bezetting e.d hebt, en je de carburateurs al schoon hebt, dit niet gauw de oorzaak zal zijn.
Jouw vervroeger van de ontsteking kan wel eens vast zitten, of je ontstekingstijdstip klopt niet.
Je kunt dit controleren met een stroboscooplamp, of visueel:
Haal de verbrekerplaat er maar eens uit (onder het chromen Honda deksel opzij van het blok) en inspecteer de vervroeger maar eens, en indien in orde, schoonmaken en opnieuw smeren. Stel dan het ontstekingstijdstip af volgens het werkplaatshandboek.
 
Laatst bewerkt:
We gaan dit van de week eens bekijken, want hij is nu veel te traag naar mijn zin......ik ben geen racer maar wil wel graag door accelereren 🏍
 
Toch rijdt hij niet naar mijn zin.....hoe fijn hij ook rijd.
Bij het openen van de gas houd hij duidelijk in tot ik de gas een klein beetje terug draai, dan schiet hij er als een speer van tussen?
Heb de carb's gesynchroniseerd en laten afstellen ,de ontsteking is afgesteld en op tijd gezet, waar zou ik nog aan moeten denken..........

Ruud
 
Terug
Bovenaan Onderaan