De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Benieuwd naar je ervaringen in Scandinavië

De volgende keer dat ik met de motor ga blijf ik wat zuidelijker :Y Noordkaap wil ik ook nog wel eens naartoe maar daar pak ik me dan de auto wel voor.

Aan de kust vind ik het erg mooi, kost alleen veel tijd met alle overtochten en de hoogvlaktes trekken me ook wel dus volgende tocht zal onder Trondheim blijven denk ik zo.En voordat ik die kant op ga eens een "offroad" cursus doen zodat ik nogwat meer vertrouwen krijg met alle gravelwegen die ze daar hebben.
 
Ik blijf in het zuiden. Is mijn eerste keer alleen met de motor, dus wil eerst eens even een beetje wennen. Beetje de lijn Helsinki-Turku-Stockholm-Stavanger. Ben nog nooit in Scandinavie geweest, dus het is allemaal nieuw en mooi ;)

Ben het trouwens wel met je eens dat het vanaf 20 graden eigenlijk te warm is. Maar ach, ik moet een beetje oefenen, ben nogal een hark met rijden :+

ojah en top tip.. even goed opletten met de vertrektijden van de Ferry bij de Lysebotn. Of van te voren reserveren of op het juiste tijdstip daar aankomen. Daar hebben metalhead en ik ons vorig jaar flink op geklooid. Waren te laat voor de eerste toeristen ferry en alle "normale" ferry's zaten vol. De eerst volgende ferry was iets van 4 of 5 uur wachten en we vonden het ivm de regen en dichte mist te onverantwoord om terug en om te rijden. Is geen fuck te beleven daar en eten is overpriced :')
 
ojah en top tip.. even goed opletten met de vertrektijden van de Ferry bij de Lysebotn. Of van te voren reserveren of op het juiste tijdstip daar aankomen. Daar hebben metalhead en ik ons vorig jaar flink op geklooid. Waren te laat voor de eerste toeristen ferry en alle "normale" ferry's zaten vol. De eerst volgende ferry was iets van 4 of 5 uur wachten en we vonden het ivm de regen en dichte mist te onverantwoord om terug en om te rijden. Is geen fuck te beleven daar en eten is overpriced :')

Eten en ferry zijn overpriced ja, en 4 seizoenen in 4 uur is ook niet echt fun :+ :+
Verder was het er wel leuk :Y
 
Eten en ferry zijn overpriced ja, en 4 seizoenen in 4 uur is ook niet echt fun :+ :+
Verder was het er wel leuk :Y

Wanneer waren jullie daar?
Lysebotn staat inderdaad op het programma... ik kom 'smiddags aan, en pak daar de b&b (die is al gereserveerd, dus dan kan ik ook de ferry eigenlijk wel boeken)
 
_O- Mooi ja
GSR in het varken geparkeerd
Was nog met Joep Harpoen volgens mij

Volgens mij is Beeker de ongeslagen kampioen :?
@ Beeker: nieuwe fiets al gekocht?
_O- _O- Moest even bijlezen :$
*klop*klop* gaat al jaren goed 8-) :] Weet niet of ik de ranglijsten aanvoer, maar rij er niet langzamer om :+

edit: nee nog geen nieuwe fiets gescoord, eerst de blade de deur maar uit. We zijn niet allemaal handelaar in motoren ;)
 
Laatst bewerkt:
Simpele crosslaarzen zijn vaak niet echt waterdicht, nee. In het hogere segment wordt het wel beter. Mijn Gaernes zijn wel behoorlijk oké. Ik heb er al genoeg regen races mee gereden en nooit écht natte voeten gehad. Maar crosslaarzen met bijvoorbeeld Gore-tex, ga je niet vinden. Wellicht vind je wel enduro laarzen die helemaal waterdicht zijn, maar die bieden vermoedelijk minder bescherming. Daarbij denk ik dat als je de naden van een goede crosslaars impregneert, je voor 99% goed zit. Er zijn genoeg mensen die er de halve wereld op rondrijden.

En voor wat betreft het uitzien, crosslaarzen zijn gaaf. 8-)

[afbeelding]

Kleurtjes! *O*
Jumbotuut erom, met tiewrap vastmaken en wat sanitairkit voor de afdichting doet wonderen :9
 
Metalhead, det is inderdaad ein groot veurdeil: gein boetes. Eigenlijk zit ich al vanaaf 55-60 km in de viefde versjnelling, en biej 80 haaj ich het gaer veur gezeen :) Ich höb heel väöl zin in dae trip. (bön ooit mit de transalp in Tunesië en Schotland gewaes, maar waal mit ein riejmakker dae de alp kos optillen es ich 'm weer ins plat haaj gelag). Dit is de eerste keer allein... missjiens velt het waal zo ontzettend taege det ich mich halverwaege omdreij (sorry, flauwe humor :+ ) Ich mot waal get aan dae zaal doon, ich höb altied erg good kinne laeve zónge de wetenschap wo mien zitbeenknobbels zich exáct bevinje.

Ducati, die is wel heel erg gestript! En dan te bedenken dat ik dit hieronder al ver vond gaan:

[afbeelding]
Skilz :t
 
Zeg, een hele andere vraag.

Als jullie spullen kopen bij een motorzaak, zoeken jullie dan ook actief naar kortingscodes op het internet? En werken die dingen alleen bij online bestellingen? Of kan je er ook 'live' mee in de winkel betalen?

(Als ik straks crosslaarzen en/of kniebescherming vind, dan is een extra 10% korting met zo'n code altijd nog een erg leuk bedrag)
Gewoon bij Louis aanmelden, krijg je een klantenkaart en kun je punten sparen. Die gelden bij volgende aankopen weer als korting. Daarnaast krijg je om de haverklap een email of post met kortingcode. Die zijn meestal wel pas geldig vanaf een bepaald bestedingsbedrag. Bij FC-Moto hetzelfde, maar dan zonder minimale besteding. Bij beide zijn ze ook live in de winkel te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog lekker de Eifel in geweest, was erg lekker rijden, niet veel verkeer en de blade lekker de sporen gegeven :] :}
 
Wordt trouwens weer eens tijd voor een Limbocl@n meet, kan bijna niet meer herinneren wanneer de laatste was :? Meen iets met een bbq en levend varken :+
 
Beeker ik zie dat je in Maastricht woont. Gisteren vanuit Echt via binnenweggetjes naar Maastricht gereden. Ik wilde even uitproberen hoe ik bij het tankstation naast de MacD kon komen. Ik zag de MacD liggen... maar sjonge wat een bouwput. En in combinatie met GEEN richtingsgevoel en GEEN echte tomtom (topomap op garmin, leuk voor kleine paadjes, dat dan weer wel) heb ik echt voor mijn gevoel alle uithoeken van Maastricht gezien. Maar wel lekker gereden.
 
Wordt trouwens weer eens tijd voor een Limbocl@n meet, kan bijna niet meer herinneren wanneer de laatste was :? Meen iets met een bbq en levend varken :+
Nee, we zijn toch nog gaan kleiduifschieten en erna naar de griek :')
Toen Mike porties ouzo aan het bestellen was en op de terugweg in "mijn" auto gekotst had. Gelukkig leasekar....
 
Laatst bewerkt:
Nee, we zijn toch nog gaan kleiduifschieten en erna naar de griek :')
Toen Mike porties ouzo aan het bestellen was en op de terugweg in "mijn" auto gekotst had. Gelukkig leasekar....
Owja, daar was ik niet bij, weet niet meer waarom :? Maar blij dat ik een kotsende Mieke gemist heb :+
 
Laatst bewerkt:
Beeker ik zie dat je in Maastricht woont. Gisteren vanuit Echt via binnenweggetjes naar Maastricht gereden. Ik wilde even uitproberen hoe ik bij het tankstation naast de MacD kon komen. Ik zag de MacD liggen... maar sjonge wat een bouwput. En in combinatie met GEEN richtingsgevoel en GEEN echte tomtom (topomap op garmin, leuk voor kleine paadjes, dat dan weer wel) heb ik echt voor mijn gevoel alle uithoeken van Maastricht gezien. Maar wel lekker gereden.
Ja, Maastricht is niet bepaald een pretje voor verkeer de laatste jaren, in september zou alles eindelijk moeten functioneren. :')
 
Wanneer waren jullie daar?
Lysebotn staat inderdaad op het programma... ik kom 'smiddags aan, en pak daar de b&b (die is al gereserveerd, dus dan kan ik ook de ferry eigenlijk wel boeken)

Vorig jaar eerste 2 weken van de bouwvak en de week voor de bouwvak :+ heb de tracks nooit meer uit de garmin gehaald dus denk dat ik die kwijt ben anders kon ik je exacte tijd ook nog geven :')
 
Vorig jaar eerste 2 weken van de bouwvak en de week voor de bouwvak :+ heb de tracks nooit meer uit de garmin gehaald dus denk dat ik die kwijt ben anders kon ik je exacte tijd ook nog geven :')

Ja zonder exacte tijd is het inderdaad incomplete info _O-
Ik ga in september, ben benieuwd wat het weer voor me in petto heeft. Heb tijdens een paardrijvakantie in polen ooit stortregen, hagel, sneeuw en zonneschijn in een moordend tempo (binnen een half uur) over me heen gehad. Best aardig aangezien het haardvuur binnen lekker op mij wachtte. Op motorvakantie hieft het van mij niet zo nodig, maarja in scandinavie zit het risico er in :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan