Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is altijd balen als je je motor laat vallen. Hopelijk was de snelheid niet hoog (kan me in een steeg niet voorstellen dat het hard gaat). Schrale troost: eens is de eerste keer en het overkomt ons allemaal wel een keer.

Vandaag de 2e editie van de ex-lessersrit gereden met een man (m/v) of 15. Mooie rit over de Noord-Veluwe (Wapenveld), westelijke IJsseldijk en via Emst en Nunspeet/Harderwijk weer terug naar het beginpunt bij Lelystad. Op de terugrit naar huis nog met een man of 5 door het Oostvaarders natuurpark richting Almere gereden en nog wat levend (herten)wild zien lopen. Kunstmatig aangelegde natuur kan best mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
Jaaa, ik mag dinsdag om 14u!
(Pfff, ik zou zó blij zijn als het achter de rug is...)

Die ex-lessersrit lijkt mij ook leuk! Wordt er ook wel eens eentje georganiseerd in het noorden van NL?
 
dat is wel de bedoeling. ik heb al een route in elkaar geflanst rond Apeldoorn. als ik even gelegenheid heb, ga ik eens kijken naar een route in het noorden van Nederland. misschien heeft de mede-organisator X20DTL nog ergens een route.

het zit dus wel in de planning! misschien (spontane gedachte van het moment) maken we er een rondrit-route van, met 2 opstappunten. bijvoorbeeld: een opstappunt in het noorden van Noordholland met een stukje kop van noordholland en dan over de Afsluitdijk naar Friesland waar een 2e opstappunt komt te liggen. maar dat vraagt natuurlijk planning en duidelijke lokaties waar gestopt 'moet' worden. misschien is dat iets te veel van het goede.

waar ook plannen voor zijn (maar dat vraagt ècht goed plannen/organiseren...) is een ritje naar motorhotel Am Tunnel in Altenahr vanuit verzamelpunt MacD in Duiven.

je ziet: plannen en ideeën genoeg! maar tijd is ook wel handig...en daar schort het nog wel eens aan.

:]
 
Zijn nog wel een groep daar tegen gekomen Saabert...misschien waren jullie dat wel! Hahaha mijn man voorop op rood/zwarte Harley en ik erachter met een blauwe intruder
 
Ik zal dat topic in de gaten houden om te zien of die eventuele rit in het noorden vorm krijgt!
Moet toch eerst m'n examen nog halen ;)
 
wij vertrokken iets na 11.00 uur uit Lelystad, en we waren tegen 12.30 op de westelijke IJsseldijk.

veel HD's en andere motormerken langs zien komen (voor zover ik daar notie van heb. voor mij zien alle motoren er hetzelfde uit... *D ), het zou dus maar zo gekund hebben :) . voorste motor van 'onze club' was een grijze Honda Pan European 1100 (ik dus).

voor een volgende Ex-lessersrit wordt een nieuw topic geopend. wanneer die rit zal zijn is op dit moment niet bekend. reken op 'ergens in september'.

:]
 
Heb wel een tegemoet komende groep gezien met grijze motor voorop maar vraag me niet meer waar het precies was...hahahah daar had ik geen notiie van! Heb wel mn handje netjes uitgestoken om te groeten, dus wie weet hebben we elkaar toch wel gezien!
 
Komt er ook een zuidelijke ex-lessers rit editie :+ ?

De afstand was te groot voor mij om alleen naar toe te rijden, als manlief niet had moeten werken dan was het misschien wel gelukt.

Vanmiddag nog even naar Willemstad gereden, lekker aan het water. Was een grote groep motorrijders ter plaatse, tevens vele begroet tijdens het korte ritje. Op terugweg eens een ander pad ingeslagen en uiteraard eventjes verdwaald (vrouwen en navigeren _O- ) Op een gegeven moment rij ik op een zeer smal dijkje, eenmaal aan het einde blijkt het een fietspad te zijn O-) enfin uiteindelijk een hoofdweg gevonden en daarmee ook de route naar huis :Y
 
We (X20DTL en ik) hebben eerder dit jaar zitten kijken naar een beginpunt van een route in oost-brabant. Daar is nog geen concrete route aan vast geplakt.
 
Ha! Lekker bezig, Dutch! _O-
Zo leer je de omgeving wel goed kennen natuurlijk. Ik vertrouw in de auto volledig op m'n navigatie, dus ik ben benieuwd of ik straks de weg terug kan vinden op de motor.
Als je een keer in de buurt van Groningen verdwaalt dan hoor ik het wel he? ;) :t
 
Je kunt ook een navi op je motor zetten, heb ik ook maar rij nu nog trouw achter mn mannetje aan, die ook een navi heeft ( en dan doet ie niet wat hij wil en rijdt hij zonder navi naar huis...haha)

Fijn Aschtra, heb je die iig en ach komende dagen wordt t toch geen mooi weer!

Wij zitten in t midden Saabert, net onder Zwolle, dus als de rit dichterbij langs gaat stap ik een keer in. Gister had ik niet gezien maar las het later. Wij moesten eerst over de snelweg richting apeldoorn om de route terug zo te kunnen doen. Zijn niet via de ijsseldijk gegaan, was net te ver met kids in huis....
Van t weekend maar eens kijken of ff naar Lemmer rijden
 
Woowww, eben een paar dagen andere dingen doen en mis gelijk van alles!

@ cabo, balen!!! Zelf niets??
@Aschtra, gefeliciteerd! Hoop dat je motor er snel is
@ JaneDoh, succes morgen! Ik zal weer heel hard duimen.
@ Dutch.. lekker hè? Dat rijden, je wilt niet meer afstappen eigenlijk..

Gisteren een rit van dik 350km gereden. Wat was dat gaaf! We waren in zuid Limburg, dus heel veel bochten, wat heuveltjes enz.. gna, en de hellingproef. Nu gaat het gelukkig wel goed.

Heb nu een maand mijn rijbewijs en toch al dik 1800 km gereden. Wat gaat dat snel. Je merkt wel dat het elke keer vertrouwder word. Heerlijk!
 
Als ik mijn motor straks heb ga ik een RAM mount bestellen en daar mijn telefoon op doen voor navigatie :p
 
Thanx Monique! Je zult vast al stel goed getrainde duimen hebben ondertussen :t

Ik zit trouwens nog steeds te twijfelen of ik straks een eigen motor zal kopen. Mijn ouders hebben eentje extra gekocht waar m'n vader doordeweeks op rijdt en waar ik dan in de weekenden op mag rijden. Hij rijdt dan op z'n andere motor. Maar zitten wel aantal nadelen aan waaronder natuurlijk het feit dat ik dan altijd in overleg met hun de motor als het ware moet reserveren. En het is ook nog eens een superrrr mooie motor waar m'n vader ontzettend zuinig op is, dus de gedachte dat ik daar alleen maar een krasje op zou maken :X

Ik woon in de binnenstad en dat is mijn grootste obstakel voor het kopen van een eigen motor. Ik kan hem dan alleen maar voor de deur op de stoep parkeren onder een hoes. Daar zitten nogal wat risico's aan lijkt mij.

Vinden jullie het juist fijn om een eigen motor te hebben wanneer je net je rijbewijs hebt?
Of maakt het niet veel uit, als je maar kan rijden?
 
Ik koop hem juist zodat ik kan rijden wanneer ik wil. En qua opslag heeft mijn broer met wat vrienden een garage gehuurd 10minuten verderop en daar trek ik bij in. Kost ook niets met ze 3en
 
Jeejjj Aschtra, nog even geduld :Y

Janedoh succes morgen! We zullen duimen. Mocht ik in Groningen belanden weet ik zeker dat ik binnen no time verdwaald raak _O- hier in west-Braboland heb ik nog beetje richtingsgevoel daarbuiten is het echt alleen rijden op navi. Zot nog te twijfelen of ik er ene voor de motor ga halen, heeft toch ook wel iets om gewoon doelloos te rijden :Y
 
Niks leuker en lekkerder dan je eigen motor! Kan je gaan wanneer je wil en als je 'm laat vallen krijg je geen gezeik van je pa/moe/eigenaar aan je hoofd. Je kan dan alleen jezelf de schuld geven. En dat je 'm een keer laat vallen, reken daar maar op. Het gebeurt je allemaal wel een keer.
 
Als ik mijn motor straks heb ga ik een RAM mount bestellen en daar mijn telefoon op doen voor navigatie :p

dit idee is best wel slecht Aschtra en daar zijn een aantal redenen voor.

1) de navigatie is te accuraat waardoor je verkeerd rijdt, dit komt doordat google navigation iedere 12 uur wordt ge-update en gaat het fout met omleidingen zoals ik laatst had op de A2 bij knooppunt holendrecht, ik eindigde op de A9 B|

2) de stem kan je niet veranderen en echt dat is het eerste wat je dood wilt schieten omdat je het niet kan veranderen waar door je ritje er niet gezelliger op wordt.

3) neem een TomTom, Garmin of wat dan ook wat een echte navigatiemiddel is en geen telefoon, de rit wordt duidelijker aangegeven dan op een telefoon en er wordt ook minder geklooid met omleidingen waar je blik op de weg beter is omdat je minder op het apparaat hoeft te kijken en het belangrijkste is dat je de stem kan veranderen waar door de rit weer prettig is.
 
Thanx Monique! Je zult vast al stel goed getrainde duimen hebben ondertussen :t

Ik zit trouwens nog steeds te twijfelen of ik straks een eigen motor zal kopen. Mijn ouders hebben eentje extra gekocht waar m'n vader doordeweeks op rijdt en waar ik dan in de weekenden op mag rijden. Hij rijdt dan op z'n andere motor. Maar zitten wel aantal nadelen aan waaronder natuurlijk het feit dat ik dan altijd in overleg met hun de motor als het ware moet reserveren. En het is ook nog eens een superrrr mooie motor waar m'n vader ontzettend zuinig op is, dus de gedachte dat ik daar alleen maar een krasje op zou maken :X

Ik woon in de binnenstad en dat is mijn grootste obstakel voor het kopen van een eigen motor. Ik kan hem dan alleen maar voor de deur op de stoep parkeren onder een hoes. Daar zitten nogal wat risico's aan lijkt mij.

Vinden jullie het juist fijn om een eigen motor te hebben wanneer je net je rijbewijs hebt?
Of maakt het niet veel uit, als je maar kan rijden
?

JaneDoh je geeft zelf het antwoord al, het is juist lekker om je eigen motor te hebben en stalling is ook geen probleem zo te lezen echter zorg er voor dat je de motor ergens aan vast kan maken en koop een oud hok waar je vader bij onderhoudt kan helpen :Y ooit had ie belooft je te helpen nu kan je hem daar op aanspreken :X O-) 8-)

vraag aan je verzekering waar je aan moet voldoen als je voor de deur op de stoep moet voldoen, persoonlijk denk ik dat een muur anker moeilijk wordt tenzij het een koopwoning is
 
Kan je de motor niet bij je ouders stallen Jane? Kun je toch gaan wanneer je wilt en staat veilig of is het te ver uit de buurt?
Ik zou ook niet op een motor van een ander willen hoor, mn man heeft nu al een paar keer gezegd dat ik eens op de zijne moet gaan ridjen maar tjeeee dat ding is eigenlijk te hoog voor me als ik plots moet stoppen ben ik bang dat ik ga opkukkelen, motor van 350 kg hou ik niet hoor. Die van mij is lekker laag en 100 kg lichter, hou ik ook niet als ik omval maar qua waarde is die van mij neit zo duur als die van hem.
Dus rij voorlopig op mn eigen tot ik vertrouwd genoeg ben en dan mag er ook een kind achterop! Hahahahahaha, maar hoe meer je rijd hoe makkelijker het gaat
 
dit idee is best wel slecht Aschtra en daar zijn een aantal redenen voor.

1) de navigatie is te accuraat waardoor je verkeerd rijdt, dit komt doordat google navigation iedere 12 uur wordt ge-update en gaat het fout met omleidingen zoals ik laatst had op de A2 bij knooppunt holendrecht, ik eindigde op de A9 B|

2) de stem kan je niet veranderen en echt dat is het eerste wat je dood wilt schieten omdat je het niet kan veranderen waar door je ritje er niet gezelliger op wordt.

3) neem een TomTom, Garmin of wat dan ook wat een echte navigatiemiddel is en geen telefoon, de rit wordt duidelijker aangegeven dan op een telefoon en er wordt ook minder geklooid met omleidingen waar je blik op de weg beter is omdat je minder op het apparaat hoeft te kijken en het belangrijkste is dat je de stem kan veranderen waar door de rit weer prettig is.

Wat. Dat ben ik totaal met je oneens.

1. Te accuraat? Nog nooit gehad, sterker nog zodra er een omleiding of weg afgesloten is dan weet ik dat juist meteen. Ik gebruik de navigatie van Apple.

2. De stem gebruik ik sowieso niet.

3. Ik neem voor nu geen losse TomTom / Garmin achtig iets. Ten eerste juist om nummer 1, de kaarten zijn echt niet up-to-date en ten tweede (weet niet of ik dit tegenwoordig ook nog is) maar ik vind ze vaak een brak touchscreen hebben en het navigeren werkt ook vrij traag en niet duidelijk.

Enige wat mij laat overwegen is het kunnen inladen van GPX bestanden of zelf routes maken en dan inladen.

Ik gebruik mijn telefoon al meer dan 3 jaar als navigatie in de auto. Werkt echt perfect
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan