Honda Deauville Topic

Ha. De mijne ziet er zo ongeveer uit en heeft ook verkleurde bochten. Alleen andere ruit en topkoffer. Is alleen nog niet buiten geweest sinds november. Kriebelt wel weer. Wie weet komend weekend.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen.

Mijn Honda Deauville wordt oud (249.000 km inmiddels)... hij doet het nog prima, maar lekt ergens een beetje koelwater. Niet veel, zo'n halve liter per maand.

Maar om dat bij te vullen moeten er wat kappen los en heel je tank er af.
Is er iemand met HET idee om dat gemakkelijker te krijgen? Via overloopreservoir werkt niet (al geprobeerd).
 
Beste mensen.

Mijn Honda Deauville wordt oud (249.000 km inmiddels)... hij doet het nog prima, maar lekt ergens een beetje koelwater. Niet veel, zo'n halve liter per maand.

Maar om dat bij te vullen moeten er wat kappen los en heel je tank er af.
Is er iemand met HET idee om dat gemakkelijker te krijgen? Via overloopreservoir werkt niet (al geprobeerd).

Samen vervangen met de bougies? Dan haal je ook (bijna) alles er af. Zoveel werk vind ik dat eigenlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
Nee, lijkt mij niet.
Kijk, radiator vervangen is een kostbaar grapje (tweede hands kan ik ze nergens vinden, nieuw rond de 300 euro... zoveel is die hele motor niet waard).
En bijvullen gaat prima, maar is dat vulpunt niet gemakkelijk te verplaatsen oid?
 
Nee, lijkt mij niet.
Kijk, radiator vervangen is een kostbaar grapje (tweede hands kan ik ze nergens vinden, nieuw rond de 300 euro... zoveel is die hele motor niet waard).
En bijvullen gaat prima, maar is dat vulpunt niet gemakkelijk te verplaatsen oid?

Je zou eens kunnen bellen met Gert Altena in Kamerik, www.g-a-m.nl Gert doet veel in Deauvilles en heeft ook nog wel eens gebruikte onderdelen.

Probleem met het verplaatsen is volgens mij de druk. Je kan er niet simpelweg een slang opzetten.
 
Hallo Oma :W

Op dit moment rij ik een CBR600F maar wil meer richting een toermotor zodat mijn vriendin achterop mee kan. Hoe is jullie ervaring met een passagier achterop de Deauville?
Komt dat nog steeds vlot vooruit en wat is het comfort? Het aanbod van tweedehands Deauvilles is best groot zie ik.
 
Revz, de 650 of de 700?

Met 56pk houdt het sowieso al niet over met een Deauville qua vermogen, zeker niet vergeleken een CBR.
 
Revz, de 650 of de 700?

Met 56pk houdt het sowieso al niet over met een Deauville qua vermogen, zeker niet vergeleken een CBR.
Het liefst kies ik voor de 700. Ligt aan de vraagprijs en staat van de Deauville.
Qua vermogen ga ik inderdaad wel terug maar wil nu meer gaan toeren met vriendin achterop.
 
Laatst bewerkt:
Het liefst kies ik voor de 700. Ligt aan de vraagprijs en staat van de Deauville.
Qua vermogen ga ik inderdaad wel terug maar wil nu meer gaan toeren met vriendin achterop.
Ik denk dat je vriendin het waarschijnlijk niet zo erg vindt dat het wat rustiger aan gaat. De 650 en de 700 kunnen heb prima handelen. En anders wordt het een dikke meer dan dubbel zo dure motor.
 
Fijn dat je met vriendinlief samen op de Deauville wil rijden. Dat heb ik ook gedaan en de 700 kan prima 2 volwassenen aan. Samen wogen we toen 170 kg.
Mijn vriendin is afgehaakt omdat zij niet prettig zat achterop . De hoek die boven- en onderbeen maakten, was haar te scherp. Na ongeveer een half uur moesten we stoppen en wilde ze maar al te graag de benen strekken.
We waren toen 65+ en zij 65-.
De iets zwaardere Pan Europea (1100 of 1300)heeft dezelfde houding voor de achteropzitter.
Ik wil je deze ervaring niet onthouden, dus ga eerst proefzitten in een showroom. Uiteraard is jullie leeftijd wel van belang.
Hopelijk hebben jullie vele fijne ritten samen.
 
Laatst bewerkt:
dat met de hoek van de benen herken ik wel. Maar dan voor mezelf omdat ik vrij lang ben. Maar dan vooral bij de 650. In 2014 een 700 gekocht en die zit voor mij stukken beter wat betreft zithouding en ruimte. Mijn vrouw heeft een eigen scooter en onze dochter is jong die hoor je niet. Maar ik heb ook een paar GS'en 1200 proef gereden. Maar die zitten niet veel beter. Ik kan amper mijn voeten kwijt achter die dikke cilinders. En de luchtwervelingen waren ook erg op mijn helm achter het ruitje. Dus is het uiteindelijk toch een 700 Deauville geworden. Maar mede ook omdat een Deauville 700, 3x goedkoper is dan een 1200 GS of andere dikke brommer van die klasse.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Wat Jelle Jawa in zijn laatste zin aangeeft geldt ook voor mij; Deauville past in mijn budget ;) En daarnaast wil ik eigenlijk niet groter.

Vriendin en ik zijn eind 20/ begin 30 qua leeftijd. We hebben samen weleens gereden op mijn CBR en die is qua zit sportief dus een toermotor zal al beter zitten.

De 650's die ik vind passen het best in het budget maar zijn wat ouder.
De 700's hebben dat iets meer vermogen maar zijn wat jonger en duurder.
Ik heb er nu een paar op het oog dus zeer binnenkort maar eens een proefrit regelen.
 
Ik zou ook zeker een diverdion 900 eens proberen. Zijn ook prima cardanas fietsen. Met wel net ff wat meer vermogen. Zeker handig als je vaak met passagier rondrijdt.
 
Wordt dat net ff meer vermogen niet zwaar overschat? Mijn 700 Deauville wil prima vooruit. Meer inhoud, meer geld
 
Destijds zijn wij tijdens een motorvakantie met een vriendengroep over de Duitse Autobahn naar Oostenrijk gereden. De rest reed op Pan European's en een Goldwing, maar wij konden toen met onze Deauville 700 aardig meekomen. Bepakt voor 10 dagen met duo achterop. En in Duitsland ging het gas er best op. Ging allemaal prima.
...nu rijden wij inmiddels al een paar jaar ook een ST1300.
 
ik ben ook overgestapt naar een pan 1100. moet zeggen dat het verschil tussen 50 pk en 100 pk wel prettig is, en het koppel. als ik na een late dienst snel naar zou willen kan ie moeiteloos 180 kruissnelheid. neit dat ik dat doe natuurlijk, maar dat heb ik van horen zeggen.

hij is wel erg breed en groot, maar daardoor wel erg comfortabel en je pikt ze op voor 2500. misschien ook de moeite om eens naar te kijken?
 
Div900 is misschien ook nog wel wat. :)

Ik ben wel snel gewend zeg maar. Heb altijd sport/supersport gereden.

Een Pan vind ik zeker interessant maar is voor mij niet praktisch bij mijn woning.
 
Hallo Deauville drivers,

Ik ben niet helemaal thuis in het Honda wereldje dus ik vraag het hier even.

Ik ben voor de motor van mijn vriendin, op zoek naar een nieuwe waterpomp... Ding is helemaal door gerot. Heeft iemand een ideetje, of er misschien een liggen?
Waterpompen voor een Honda zijn er niet zo veel tweedehands.

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan