Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

De mijne verbruikt 1:17, ben tot 1:18,5 gekomen bij relaxed 80-100 rijden zonder veel stoplichten en 1:16 is ook voorgekomen.

Mijn vorige GTR zat op 1:19, maar daar was geloof ik wel het een en ander aan de carbs aangepast. In Noorwegen zelfs tot 1:24 gekomen daarmee!
 
Laatst bewerkt:
wauw lekker zuinig woudschim maar ff een vraagje aan jouw ik kan erg moeilijk het oliepeil aflezen door het pijlglas heb jij daar een foefje voor hoor graag van je

thx Ben
 
Bij mij is het prima af te lezen, misschien een keer de tijd nemen om het peilglas schoon te maken? (Dan zal wel de carterpan er af moeten natuurlijk)

Wat zie je in het peilglas? Ik heb ook wel eens gedacht dat ik niets zag, maar dat kwam omdat er alleen maar olie achter zat en ik dus zwart zag.
 
Plopke;
Trekhaak van mijn gtr/eml zit paralel aan de zijkant het achterdeel van het zijspanframe geklemd en is afgesteund naar het midden van de achterkant, kan evt wat foto's maken. Jij hebt vgls mij een Polyfay bak, heb ik aan mn vorige fiets gehad. Daarbij kan je gewoon het zijspanframe verlengen met dezelfde maat koker en een kogel daaraan bouten op een schetsplaatje.
groet, Wif
 
Modificatie CDI
Na wat accuproblemen maar gelijk ns gekeken, i.p.v. massadraadje (zw/gl) doorknippen heb ik deze vlak bij de cdi gestript en daaraan een 1,5mm2 direct naar de massa van de accu gelegd. Ook heb ik vanaf de accu nog een extra 1,5mm2 naar het frame onder de accubak gelegd. Zo voorkom ik een zwevende massa indien er ergens een slechte verbinding is en de orginele kabelboom is dus nog intact. Stationairloop is beter geworden. Is hier technisch wat op aan te merken t.o.v. modificatie op YOU TUBE?
 
hallo allemaal wie oh wie gaat ook op 21 mei naar vijfhuizen naar de Nederlandse treffen van de knmv ??
ik ga op zeker moet je echt meemaken wordt mega denk en hoop ik

gr Ben
 
hallo allemaal wie oh wie gaat ook op 21 mei naar vijfhuizen naar de Nederlandse treffen van de knmv ??
ik ga op zeker moet je echt meemaken wordt mega denk en hoop ik

gr Ben

Ik heb er aan zitten denken, maar ik ga toch de 15 dorpentocht vanuit Nibbixwoud rijden met mijn dochter. Ik denk dat ik dat leuker vind dan z'n meeting. :]

gr.Arnold
 
GTR RIJDERS Ik heb een gtr 1000 staan voor afbraak .Iemand iets nodig laat het weten. (alles aan aldi prijs) of iemand intresse voor compleet enkel benzinetank ontbreekt .
Hallo allen!

Ik ben Chris, al 3 maanden de trotse eigenaar van een mooie rode GTR 1000 van 2003! Ik rij dagelijks 155 km (retourtje) vanuit Tiel naar Tilburg voor woon-werk verkeer en het bevalt mij prima! :]

Maar, ik heb een beetje last van mijn rug de laatste twee weken...
Dus, ik ben op zoek naar een setje stuurverhogers voor mijn lieve Kawa!

Kan mij iemand misschien hiermee helpen? :?
 
Ik ben er al geweest, hij gaat op vakantie. Ik moet zeker een aantal weken wachten... |(
Iemand anders misschien?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn voorrem klauwen gereviseerd, echter na het terug monteren krijg ik de voorrem niet goed ontlucht. Ze blijft sponzig. Herkend iemand dit? Iemand een suggestie wat ik zou moeten doen?
 
Ik heb mijn voorrem klauwen gereviseerd, echter na het terug monteren krijg ik de voorrem niet goed ontlucht. Ze blijft sponzig. Herkend iemand dit? Iemand een suggestie wat ik zou moeten doen?

Deksel van het rempotje, flesje verse remvloeistof klaarzetten en een slangetje (evt. een waterflesje aan de slag koppelen om de vloeistof op te vangen) aan de nippel van de remklauw. De remhendel inknijpen en de nippel even losdraaien, daarna sluiten en dit tot in lengte van dagen uitvoeren. Op een gegeven moment moet de lucht eruit zijn. Wel het niveau van de remvloeistof in het rempotje op peil houden. Daarna de andere kant doen.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben Chris na een aantal jaren motorscooter te hebben gereden ben ik een maand in bezit van een Kawasaki GTR 1000 uit 1995 met 120.000 km op de teller.
Ik heb er ongeveer 500 km mee gereden en het bevalt heel goed om weer motor te rijden.
Ik heb de meeste km op binnen wegen gereden en de weg ligging is zeker niet verkeerd.
Op de snelweg viel mij op dat de motor wat onrustig aanvoelt bij een snelheid tot ongeveer 130 km, harden heb ik nog niet gereden.
Is dit iets wat bij deze motorfiets hoort?
Hij is tenslotte 22 jaar oud.
Banden zijn goed en goed op spanning.
Ik heb nog niet aan de instellingen van de voor en achtervering gezeten.

ik hoor graag jullie reacties.

Groet,

Chris
 
Hey! Veel plezier met de aankoop! :D

De mijne is bij 130/140 km/h juist heerlijk rustig, het motorblok loopt dan ongeveer optimaal. Ik hou me eigenlijk altijd aan de snelheid, maar als ik niet oplet glij ik automatisch naar die snelheid omdat hij dan het meest ontspannen rijdt. Dat zeggende, bij 100-120 rijdt hij ook heerlijk ontspannen en rustig, geen trillingen of vibraties.

Ik zou de carburateurs synchroniseren, nieuwe olie en lucht (racelucht van het circuit van Monza is het beste, anders werkt Assen ook als budgetoptie!) in de veren, nieuwe bougies erin steken en eens zien wat er dan gebeurt!
 
Laatst bewerkt:
Dag Woudschim,

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik voor de budget optie ga :)
Nog wat advies wat betreft de instelling van de vering enzo?

Groet,

Chris
 
Ik heb sowieso progressieve voorveren gemonteerd, wat ook al een berg doet. Olie regelmatig verversen, uit mijn hoofd 0,7 bar lucht.
 
Beste mensen,

Ik ben Chris na een aantal jaren motorscooter te hebben gereden ben ik een maand in bezit van een Kawasaki GTR 1000 uit 1995 met 120.000 km op de teller.
Ik heb er ongeveer 500 km mee gereden en het bevalt heel goed om weer motor te rijden.
Ik heb de meeste km op binnen wegen gereden en de weg ligging is zeker niet verkeerd.
Op de snelweg viel mij op dat de motor wat onrustig aanvoelt bij een snelheid tot ongeveer 130 km, harden heb ik nog niet gereden.
Is dit iets wat bij deze motorfiets hoort?
Hij is tenslotte 22 jaar oud.
Banden zijn goed en goed op spanning.
Ik heb nog niet aan de instellingen van de voor en achtervering gezeten.

ik hoor graag jullie reacties.

Groet,

Chris

Mijn vering is nog origineel. Idd olie in voorveren en monochok verversen en voor max 0.7 bar lucht( meer en je keringen knallen eruit) en achter 3.5 bar lucht. De monochok staat bij mij standaard in standje 3. Het blok loopt eigenlijk over de hele range erg soepel. Alleen bij 110km/u zit er een onbalans in mijn blok en maakt hij meer herrie, maar dat voel je niet in het weggedrag. Kijk ook even naar je balhoofdlager of daar geen speling in zit.
Ben net terug van een weekje Limburg. Lekker :] met mijn vrouw achterop. Het beest heeft het prima gedaan. :9
 
Ik heb de druk in de achterveer gemeten 0,7 bar
Ik denk dat hier wel wat bij mag.
Efff met voetpomp bezig geweest kreeg er geen lucht bij.
Maar eens bij het tankstation proberen
 
Laatst bewerkt:
Bovenop de voorpoten zit een dopje wat je eraf kunt schroeven. Onder de rechterdop zit een ventiel. :)

De achterband bedoel je? Anders snap ik wel dat er geen lucht bij past! :D
0,7 is wel heel weinig, dan zou dat ding de bocht bijna niet meer door moeten komen.

Ik zet de voorband op 2,5, de achterband op 2,9.

De bandenpomp bij garages is trouwens niet heel erg accuraat, over het algemeen. Ik zou dan liever even langs een motorzaak rijden, meestal is het geen punt om even de banden te pompen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan