Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Volgens mij heeft mijn kawa ook weer een veel voorkomende kwaal te pakken. Keering van de waterpomp lekt + op een ander punt ook nog een kvl lekkage. Gelukkig heb ik na volgende week een paar dagen vrij...........
 
Weer? Wat een ongeluk, makkelijk dat je dat zelf kan dan!
Hoe kwam je daar achter dan? Een plasje onder de motor of witte rook ofzo?
 
Weer in de vorm van "mijn eerste ER6 had dit probleem ook"

Maar dit zie je heel makkelijk lekkage onder de waterpomp, daar zit een klein gaatje waar geen koelvloeistof uit hoort te komen (bij mij dus wel)
Zo staan er dus ook witte sporen op de motorspoiler en links op een valdop ook koelvloeistof sporen die afkomstig zijn van de slang daar in de buurt.

En verder ben ik monteur dus onderdelen bestellen op internet en vervangen maar.
Het is alleen even behelpen dat ik dit thuis in mijn tuin moet doen

:W
 
Even wachten op mooi weer dus :P

Bij mij zitten er ook een 3 tal witte spetters op de motorspoiler, maar het gaatje is droog.
Heb laatst wel de kvs vervangen, de oude vloeistof was donkergrijs en meurde behoorlijk. Verder niks achter gezocht omdat hij niks verbruikte. Nu schoongemaakt, zal het eens in de gaten houden. :')
 
Laatst bewerkt:
in jou geval is de koelvloeistof bedorven en zal je dus het systeem moeten spoelen voordat je er nieuwe kvl in gooit. Anders kun je het redelijk snel weer vervangen omdat de bacterie in het systeem blijft zitten.

dus misschien een tipje als je een volgende keer je kvl aftapt
 
Ja dat had ik idd gedaan, even doorgespoeld met nieuwe kvs, daarna weer afgetapt en opnieuw gevuld. Dus zo ver was ik wel weer *D

Maar een bacterie zeg je? dan zal ik het volgend seizoen nog eens vervangen, voor de zekerheid :t is toch zo gedaan.
 
Als je geen koelvloeistof wil verspillen, spoelen met water waar een flinke scheut chloor inzit. (oke is een paardenmiddel, maar goedkoper dan kvl)
 
Ach koelvloeistof kost ook niet heel veel.
Weet jij misschien of ik de koelvloeistof kan vervangen met rode? Van die long life meuk, wat ook in auto's gaat? Dan hoef ik die nooit meer te vervangen... wel vloeistof voor alu blokken uiteraard, en een keer extra doorspoelen met demi water zodat ik rood en blauw niet mix.

In het boekje staat alleen 50% coolant en 50% soft water, maar niet welke kleur
 
Ja dat kan kost wel ff wat meer. Ipv de rode variant die veelal voor bedrijfsmachines worden gebruikt zou je ook voor de gele kunnen gaan.
 
Ja dat kan kost wel ff wat meer. Ipv de rode variant die veelal voor bedrijfsmachines worden gebruikt zou je ook voor de gele kunnen gaan.
Ah mooi, weet ik dat ook weer :t , ga ik er over een paar maandjes dan wel weer verder naar kijken als het eenmaal zo ver is :+
 
Wat klopt hier niet?
- de zon schijnt 8-) 8-)
- ik heb de tijd :t
- onderdeel vergeten te bestellen |( |( |( |( :X B|

Net maar even bestelt en hopen dat de rest van de week ook mooi blijft

:W
 
R0MyBVSh.jpg


Mijn eerste motor! :D
Vandaag gekocht, wat is die leuk :)
 
Ik zie dat het topic wat stilletjes is.

Ik heb net een ER-6N gekocht uit 2013 en ben over ca. 2 maanden opzoek naar een nieuwe uitlaat hiervoor (heb een standaard B| ).
Wie heeft toevallig dan wat aan te bieden?

En heeft er iemand ervaring met een kentekenplaat houder die goed bevalt?

groetjes!
 
Iedereen is aan het rijden, valt niet zoveel over te lullen. ;)
Ben zelf net terug van een verre vakantie (zonder motor), dus komende week maar weer eens er op stappen. Eerst alle meuk van de vakantie opruimen en foto's en video uitzoeken, moet ook gebeuren.
 
Jup, dat was ook mijn idee. Geen zin in gedoe vanwege missende kentekenverlichting of zo'n all in one rem/knipper/achter-licht. Mocht ik ooit een fuik tegenkomen :P
 
Hoi allemaal hoe gaat het, lang niet gepost hier, gaat lekker zie ik de laatste periode en ook nieuwe namen. :W

Ik kom gelijk even met een vraag.
Mijn voorlamp moet vervangen worden maar ik weet niet welke ik moet bestellen.
Wie o wie weet waar en welke lamp ik moet kopen voor de er6f 2006?
 
Alleen het lampje?

Er gaat een lamp met h7 fitting in, zowel groot als dimlicht.
Dat zijn de lampen met 2 pootjes aan de achterkant, en 1 gloeidraad.
Zijn gewoon bij de action te koop van philips. Scheelt je verzendkosten.

Om te vervangen moet je aan de bovenkant 2 en aan beide zijkanten 1 boutje losschroeven en kan je de lampunit eraf halen, stekker los, stofkap eraf en dan kan je de lamp losmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan