Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Zijn er eigenlijk dnepr of ural rijders in het oosten van het land?Misschien een leuk idee om eens een toer ritje te organiseren?

Nico
 
Dit weekeinde is er een wat hogere concentratie rondom Raalte op te sporen :)

Is dit meteen een waarschuwing? Langzaamrijdend verkeer...Oliesporen...Ademhalingsproblemen door overmatig rook...Gevaar voor rondslingerende onderdelen... ;)
 
inderdaad af en toe een kick om het russentopic in leven te houden.
Op het udcn forum blijft het buiten de lopende topic om vrij rustig. Omdat ik het alsmaar sleutelen beu ben en ook wil rijden met mijn span is er bij mij in het frame een donormotor alla BMW ingehangen. Nu kan ik dus gewoon genieten van het rijden met mijn bakkie.
 
Je had natuurlijk ook je russische blok goed in orde kunnen maken. Had je ook gewoon kunnen rijden.

ach, voor de meesten bij ons is rijden net zo leuk als sleutelen, veel hebben er meerdere motoren waardoor er altijd wel aan een gepruld kan worden terwijl de andere werkt(en)

Met dit weer is het alleen veel te warm om te rijden of sleutelen voor mij. Klusjes stel ik even uit tot als het afgekoeld is.

benno
 
mijn verleden met de ural en dnepr gaat ver terug. Ik heb mijn k750 toendertijd redelijk betrouwbaar gekregen maar een verre trip op vakantie durfde ik nooit aan. Een andere motor houden de meeste er wel op na. Ik heb dan ook altijd bmw gereden, van twinspark tot 2-kleppers. Hebben mij altijd trouwe dienst bewezen vandaar deze keus. Ik wil graag rijden met het spul. Is het heiligschennis? Nee, vind ik niet. Een ieder moet kunnen rijden wat die wil. laten we wel wezen, welke rus is er origineel?
Iderdaad veel te warm op moment. gewoon rustig blijven. dit weekend weer een tripje maken.
 
Geen idee of dit het goede thread ervoor is. Maar weet iemand hoe het zit met de kwaliteit van de moderne russen?
Zit al een tijdje te kijken/mee te lezen maar twijfel door de opmerkingen hier en daar en omdat ik toch voornamelijk sleutel liefhebbers er mee zag/zie rijden.

Ps, mijn twee linkse handen 'haten' sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of dit het goede thread ervoor is. Maar weet iemand hoe het zit met de kwaliteit van de moderne russen?
Zit al een tijdje te kijken/mee te lezen maar twijfel door de opmerkingen hier en daar en omdat ik toch voornamelijk sleutel liefhebbers er mee zag/zie rijden.

Ps, mijn twee linkse handen 'haten' sleutelen.
Hangt er vanaf wat je als "kwaliteit" ziet.
De onderhoudsintervallen zijn kort en ze kunnen er niet zo goed tegen als je dat onderhoud overslaat. conceptueel is ook een nieuwe URal een "jaren 60 motor".
En verder moet je ze rijden zoals het doel waar ze voor ontworpen zijn: Rustig warm rijden en 80 a 90 als kruissnelheid aanhouden (al kunnen ze een korte uitschieter om iets in te halen naar ca 110 wel hebben). Doe je dat dan zijn ze redelijk betrouwbaar, doe je het niet dan gaat het om de haverklap stuk.

Aangezien je het onderhoud(wat dan op zich wel weer simnpel is) zelf zult moeten doen is het in mijn ogen het enige goede advies aan iemand die "sleutelen haat" het advies om er niet aan te beginnen.
 
Je had natuurlijk ook je russische blok goed in orde kunnen maken. Had je ook gewoon kunnen rijden.

Eens.
Conceptueel is er niet zoveel mis met die blokken. Meestal heeft er alleen een "boer" of een "onhandige hobbyist" aan gesleuteld en moeten er eerst "de verzamelde werken van 20 jaar oud zeer" verwijderd worden.
Eventuele onbetrouwbaarheid ligt daarna meer in de "randzaken" dan in blokken of bakken. Lekke banden, gebroken koppelingskabels en bobines die doorslaan na een urenlange pekeldouche nekken ook een BMW. En Sovjet-bedrading is na 30 jaar of meer meestal ook niet zo fris meer.....
 
Eens.
Conceptueel is er niet zoveel mis met die blokken. Meestal heeft er alleen een "boer" of een "onhandige hobbyist" aan gesleuteld en moeten er eerst "de verzamelde werken van 20 jaar oud zeer" verwijderd worden.
Eventuele onbetrouwbaarheid ligt daarna meer in de "randzaken" dan in blokken of bakken. Lekke banden, gebroken koppelingskabels en bobines die doorslaan na een urenlange pekeldouche nekken ook een BMW. En Sovjet-bedrading is na 30 jaar of meer meestal ook niet zo fris meer.....

Troost je, na bijna 40 jaar en diverse eigenaren is de bedrading van mijn BMW R100RS zijspan ook niet meer okselfris te noemen.
 
Maar, als je niet van sleutelen houdt moet je jezelf wel afvragen of een rus iets voor je is.

Ook een nieuwe Ural mag van de fabriek maar max. 100 rijden anders gaat het niet goed. voor het bedrag van een nieuwe rus koop je een aardig tweedehandsje in ieder geval.

Benno
 
Maar, als je niet van sleutelen houdt moet je jezelf wel afvragen of een rus iets voor je is.

Ook een nieuwe Ural mag van de fabriek maar max. 100 rijden anders gaat het niet goed. voor het bedrag van een nieuwe rus koop je een aardig tweedehandsje in ieder geval.

Benno

Bemoedigend.

Even MF oma wegjagen en een vraag stellen/probleem voorleggen.

ik heb een dnepr met aangedreven span in onderhoud, een M72 , maar hou me te goede :P en deze had wat weinig tot geen trekkracht de laatste tijd ,volgens de bestuurder/eigenaar.
Toen ik daar kwam kijken bleek de motor niet meer te starten, de bougies vonkte niet toen we deze tegen de kop en cilinder aanhielden en trapte.
de schroefdraad in de verdelerkap is al half weg , maar na reinigen was de draad nog wel in het schroefdraad te draaien

na montage vonkte er nog geen bougies.
na het monteren van een nieuwe accu bleek het aansluiten van de min pool gepaard te gaan met vonken.
en toen kwam er rook uit de koplamp....

nu kan die accu al langer defect geweest zijn ( 1 volt) en alleen lampjes laten branden, maar er moet dus ook nog een kortsluiting gevonden worden.

mijn idee is dat voor starten en lopen de accu niet nodig is (kickstart) en de kortsluiting los staat van het start en loop probleem.

het idee is om de complete ontsteking te vervangen aangezien deze 60 euro kost.

iemand nog een idee waar op gelet moet worden ?

mvg, Sander
 
Ik ken dit model niet maar voor een gewone accu-bobine ontsteking heb je toch een accu nodig. Je moet de bobine(s) opladen. De puntjes onderbreken slechts.
Je kunt het hele systeem omzeilen door de plus alleen op de bobine aan te sluiten en de massa op het blok. Dan laat je de rest van de bedrading los.

Er zijn kleine tweetakten die met een condensator als accu kunnen starten maar dat kan volgens mij niet met een Dnepr.

Je hebt natuurlijk maar een klein accu'tje nodig, 6 of 7 Ampere is zat.
 
Laatst bewerkt:
Plaats dit even op het udcn forum. Http://www.udcn.nl/ Hier zitten mensen met verstand van een m72

Er zijn modellen die de plus nog aan het frame hebben hangen!!
Is het een 6v of een 12v model??
Dit kan al een hoop verklaren.

Ontsteking is heel simpel uitgevoerd, accu plus (contact schakelaar) punten - condensator - bobine massa. En dan vanaf de bobine naar verdeler kap en dan naar de 2 bougies.

Check 1 vonkt hij aan de bobine? Rotor en verdelerkap zijn gevoelig punt namelijk bij deze modellen.

Succes!
 
Dan zal deze ruim voldoende zijn :
yuasa-accu-6n11-55-11010.jpg


6 volt , maar nog niet gekeken of de plus op het frame zit.

Dank jullie wel , ga er mee aan de slag

full
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van bovenstaand electrisch probleem vroeg ik mij af of er iemand is die ervaring heeft met dnper motorfietsen en die eventueel die meneer zou kunnen helpen en/of van advies zou kunnen voorzien.
het span staat in de regio renkum/heelsum maar kan vervoerd worden op een aanhanger maar liefst niet naar friesland bijvoorbeeld.

ik zie er eerlijk gezegd wat tegenop en dan is het misschien leuker dat er iemand naar kijkt die dat juist interessant vind en een uitdaging om op te lossen.

contactpuntjes klinkt mij meer iets als een functie op een dating app en een stroboscooplamp ken ik als iets uit een disco, die insteek ...

Bvd, SanderV
 
Terug
Bovenaan Onderaan